خانه
En
02122367612
سقف متحرک پارچه ای

سقف متحرک پارچه ای

5/5 - (12 امتیاز)

سقف متحرک پارچه ای از استراکچر تمام آلومینیوم و غشاء pvc به عنوان عنصر پوشاننده سطح سقف تشکیل می‌شوند. برای اجرای فریم و پروفیلهای میانی در سقف‌ از آلومینیوم استفاده میشود که علاوه بر مقاومت و پایداری مناسب، وزن سازه را نیز تعدیل میکنند آلومینیوم مورد استفاده در این نوع سقفها از آلیاژ مرغوب 6063 تولید میشود. پارچه مورد استفاده در این سقف‌ها پارچه‌های کامپوزیتی هستند که از لایه‌های مختلفی اعم از الیاف مقاوم پلی استر و PVCتشکیل شده‌ و معمولاً با یک لایه محافظ ACRYLIC ، PVF FILM یا PVDF پوشانده می‌شوند.

نمایش ویدیو درباره Fabric-retractable-awning-video
تنوع ساختارها 12 حالت
برند غشاء سقف مهلر آلمان – فراری فرانسه
برند موتور سقف بکر آلمان - سامفی فرانسه
تنوع حبابهای نوری اکریلیک نقطه ای – اکریلیک استوانه ای – اکریلیک خطی - کریستالی
سازه فلزی سقف آلومینیوم درجه یک 6063 ایرالکو
گارانتی 5سال ضمانت غشاء و موتور – 2 سال ضمانت یراق آلات

این سقف‌ها به نسبت سقف‌ متحرک شیشه‌ ای و سقف متحرک آلومینیومی هزینه دارند. علت این امر سبک بودن این سقفها به نسبت انواع شیشه‌ای و ارزانتر بودن غشاء PVC به نسبت پنل آلومینیومی میباشد. علاوه بر هزینه کمتر نسبت به مدلهای شیشه‌ای و آلومینیومی، نمونه‌های پارچه‌ای کاربردی تر نیز هستند و به همین علت 90 درصد از حجم تقاضا در بازار سقف متحرک را به خود اختصاص داده‌اند.

برای اینکه بتوانید به راحتی مناسبترین سازه ی مورد نیاز و مطلوب معماری پروژه تان را انتخاب کنید، گروه طراحی و مهندسی سایه روشن تیپهای متنوعی را پیش طراحی کرده و در اختیار شما قرار میدهد. در هر پروژه با توجه به الزمات معماری آن پروژه از نوع خاصی از ساختار سقف استفاده میشود. 

پیشنهاد می‌شود همه پروژه های اجرا شده سقف برقی سایه روشن را مشاهده کنید.

قیمت سقف متحرک پارچه ای چقدر است؟

بطور کلی قیمت سقف متحرک پارچه ای ، با توجه به مصرف مصالح متفاوتشان متنوع بوده و از متری 7 میلیون تومان تا 9 میلیون تومان در نوسان میباشد. 

چرا قیمت یک متر مربع سقف در ابعاد کوچکتر نسبت به قیمت یک متر مربع) این سقف ها در ابعاد بزرگتر متفاوت است؟

الف: اکثر یراقها و قطعات بکار رفته در یک سقف کوچک، برای یک سقف با ابعاد بزرگتر بصورت مشترک و به یک میزان استفاده میگردند. به عنوان مثال در یک سقف 12 مترمربعی، همان موتور، ریموت، رسیور، گیربکسهای عقب، شافت انتقال نیرو، قفلها، تنظیم کننده های جلو و چرخهایی استفاده میشود که در یک سقف 36 مترمربعی استفاده میشود.

ب: یکی از مصالح اصلی و گران قیمت سقف متحرک پارچه ای پروفیل آلومینیومی آنها میباشد که در سقف بزرگتر بصورت بهینه استفاده میشوند و پرت کمتری ایجاد می شود ولی در سقف کوچک اینگونه نیست.

 

عوامل موثر در قیمت سقف متحرک پارچه ای:

  • همه ی اجزاء سازه (ستون ، تیر ، آبراه و …) آلومینیومی هستند یا خیر؟
  • نوع آلیاژ استراکچر آلومینیومی بازیافتی است یا فابریک ۶۰۶۳؟
  • وزن آلومینیوم ها سبک هستند یا سنگین؟
  • اتصالات تیر و ستون نازک هستند یا ضخیم ؟
  • نوع پارچه و موتور بکارگیری شده، از چه برندی می باشد؟

چگونه کیفیت و سازه سقف متحرک پارچه ای را تحلیل و بررسی کنیم ؟ 

در بسیاری از پروژه‌های اجرا شده سایبان برقی متاسفانه یا به نوعی خوشبختانه کیفیت سازه سقف متحرک در نگاه اول قابل تشخیص نیست ما تصمیم داریم دراین متن به شما کمک کنیم قبل از خرید، توانایی تحلیل و بررسی کیفیت سازه سقف مورد نظر خود را داشته باشید. اما چگونه میتوان کیفیت سازه را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

غشاء-پارچه-ای-سایبان-متحرک
غشا PVC

اجزاء تشکیل دهنده پارچه‌های کامپوزیتی الیاف پلی استر و PVC است، استفاده از الیاف پلی استر برای ایجاد مقاومت کششی در پوشش کامپوزیتی است و روکش PVC به منظور ایجاد لایه‌ای مقاوم و همچنین محافظ الیاف پلی استر میباشد. پارچه‌ کششی دارای شفافیتهای متنوع و عملکردی متفاوت در مورد جذب، انعکاس و عبور نور دارند. میزان عبور، جذب و انعکاس نور بستگی به مقدار ضخامت روکش PVC در این نوع از پارچه‌ دارد، که از 0 تا 50% متغیر میباشد. پارچه کامپوزیتی را با مقاومت کششی متفاوت تولید میکنند، میزان اختلاف مقاومت آنها به نوع الیاف، ضخامت روکش و تعداد لایه‌های روکش PVC بستگی دارد.در هر پروژه با توجه به محاسبات سازه‌ای، پارچه‌ای با تحمل بارگذاری آن پروژه انتخاب میشود. پارچه‌های کامپوزیتی را برای حفظ مقاومت و دوام، توسط لایه‌های مختلفی که برای حفاظت این نوع پارچه‌ها وجود دارد روکش میکنند.از جمله لایه‌هایی که برای روکش نهایی لایه PVC در پارچه‌های کامپوزیتی در نظر گرفته میشود، PVDF  ACRYLIC  PVF FILM میباشند.در این میان روکش PVDF به عنوان مقاومترین روکش نهایی پارچه های کامپوزیتی شناخته شده است. افزایش طول عمر و دوام پارچه ، ایجاد سطحی صیقلی و براق ، نظافت آسان و ثبات رنگ از جمله ویزه گی های خاص روکش نهایی PVDF میباشد.

موتور سقف متحرک آلومنیومی
موتور توبولار

موتور سقف متحرک از نوع توبولار (تیوب لار – استوانه ای) میباشد. این نوع از موتورها دارای ویژگیهای خاص و جالبی هستند. از جمله این ویژگیها طول عمر و کارکرد بالا – گستره زیاد و متنوعی از توانهای مختلف – حجم و هندسه خاص بدنه آن و در نتیجه کمترین اشغال فضا – صدای کم – مجهز به میکرو سوییچهایی دقیق و ظریف – مجهز به گیربکسهای قدرتمند – ایجاد حرکتی آرام و یکنواخت – مجهز به سنسور حفاظتی دمای داخل موتور با توجه به مصارف خاص موتور توبولار طراحي و مهندسي اوليه آن بدينصورت و با اين فرض انجام شده كه حداكثر زمان مورد نياز براي كاركرد موتور 4 دقيقه باشد.با کمی دقت در محل مصرف موتور توبولار یعنی سایبانها،درب پارکینگ،انواع سقف متحرک،پرده‌ها و شیدهای محافظ و …. به این نکته پی خواهید برد که تعداد دفعات استفاده از موتور توبولار در فاصله زمانهای زیاد انجام میشود.از این رو، طراح اینگونه از موتورها، سيم پيچ قدرت دهنده موتور را داخل يك فضاي لوله ای محصور کرده بطوریکه هوارسانی به آن امکان پذیر نیست. البته گفته شد که این شکل خاص موتور توبولار یعنی شکل استوانه‌ای، از مزیتهای فوق العاده خوب این نوع از موتورهاست در عوض حذف اين امكان یعنی عدم هوا رسانی به موتور، تعبيه يك المان محافظ حرارتي مانع اعمال آسيب به موتور گرديده .

انواع حباب های نورپردازی سقف متحرک پارچه ای

سازه آلومینیومی

سومین اصل و مهمترین بعد از پارچه و موتور مقاومت سازه می‌باشد سازه‌های سقفهای متحرک پارچه ای سایه روشن در سه تیپ دسته بندی می‌شوند

  • سازه‌های لایت
  • سازه‌های مقاوم الومینیومی
  • سازه‌ای استراکچرال که این نوع سازه از ستونهای فولادی با کامپوزیت الومینیوم ساخته شده است، برای سازه‌هایی با ابعاد بزرگتر و به عنوان مثال طول ریل 12 متر مناسب هستند

تنوع رنگ سازه فلزی – تکنولوژی رنگ پودری

سایه روشن به منظور دوام بالا و حفظ کیفیت برای پوشش سازه های آلومینیومی سقف متحرک خود از رنگ پودری الکترواستاتیک استفاده میکند. رنگ کوره‌ای یا رنگ الکترواستاتیک، نوعی رنگ صنعتی است که در دو نوع رنگهای پودری و رنگهای مایع کوره‌ای در صنایع رنگ و پوشش تولید میشوند و کاربردهای گسترده ای در حوزه رنگ آمیزی انواع سطوح فلزی دارند. رنگهای پودری کوره‌ای، بهترین گزینه برای سازه‌های آلومینیومی باشند.

در این روش ذرات جامد بسیار ریز رنگ پودری که دارای بار مغناطیسی می باشند توسط تفنگهای مخصوصی بر روی سطح مورد نظر پاشیده می شوند و به دلیل بار مغناطیسی موجودشان ،و پخت بصورت یکپارچه و یکدست بر روی سطح پروفیل مینشیند. سپس پروفیلها در کوره حرارتی در دمای 180 تا 220 درجه عمل آوری می شوند.

مهمترین مزایای رنگ پودری الکترواستاتیک عبارتند از:

  • عدم خش پذیری، دندانه شدن و بریده شدن که در رنج استانداردهای آزمایشگاهی پوششی مطلوب ارزیابی شده است.
  • چسبندگی مناسب به سطح
  • مقاومت در برابر ضربه با توجه به استاندارد های تعریف شده در این حوزه
  • ثبات رنگ در برابر شرایط جوی ( گرما ، سرما ، رطوبت ، شرایط نمکی )
  • یکدستی و یکنواختی
  • ضخامت بالا نسبت به سایر رنگها
    با توجه به اینکه شرکت سایه روشن مجهز به خط رنگ الکترواستاتیک میباشد امکان سفارشی سازی رنگ سازه برای مشتریان ما وجود دارد.

برای مشاهده پروژه های سقف متحرک به صفحه پینترست ما بپیوندید

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم