خانه
En
02122367612
سقف-متحرک-شیشه-ای

سقف متحرک شیشه ای

5/5 - (6 امتیاز)

در این مطلب قصد داریم تا با راهنمایی لازم قبل از انتخاب و خرید انواع سقف متحرک شیشه ای، اطلاعات لازم در مورد جزئیات، مشخصات فنی، متریال بکار رفته، بازه قیمتی و مدلهای متنوع ساختار سازه ای را ارائه نماییم. در صورتی که قصد دارید تا با این محصول آشنا شوید ادامه این مطلب را دنبال کنید

نمایش ویدیو درباره Retractable glass roof-video
اجزاء اصلی سقف موتور توبولار، سازه آلومینیومی و شیشه و یراق آلات PVC
برند موتور سقف بکر آلمان - سامفی فرانسه
ابعاد قابل اجرا در جهت طول ریل و بازشوندگی : 6 متر و در جهت عرض سیستم: مدولار و نامحدود
نورپردازی حباب پلی کربنات خطی- حباب اکریلیک نقطه ای
فواصل ریلها حداکثر 120 سانتی متر
گارانتی 5 سال ضمانت اجزاء

آسفالت، بتن، چوب و سایر مصالح سنتی سقف‌ها، قرن‌هاست که به وظیفه خود به خوبی عمل می‌کنند. هیچ کس تصور نمیکرد طی سالهای اخیر سقف متحرک شیشه ای جای این مصالح را در بخشی از ساختمان بگیرد. اما امروزه وجود سقف شیشه ای در طراحی یک نیاز واقعی است. در واقع، سقف شفاف به عنوان یکی از بزرگترین تغییرات در روند صنعت ساخت و ساز در حال ظهور است. امروزه سازندگان تجاری، مصالح سقفی شفاف را انتخاب میکنند تا ظاهری شیک و پر زرق و برق به ساختمان بدهند. سقف‌های شیشه‌ای مطمئناً جذابیت بصری خاص نور و بالطبع ارزش ملک را افزایش می‌دهند.

سقف متحرک شیشه ای یک سیستم سقفی است که با ریموت کنترل باز و بسته میشود و همانند سایر سقف های متحرک فضای داخلی را به فضای باز تبدیل میکند. عایق حرارتی پنجره ها باعث صرفه جویی در مصرف انرژی میشود. سیستم سقف متحرک شیشه ای از سرما و گرما محافظت میکند و در عین حال فرصت استفاده از نور روز را نیز فراهم میکند. شما این فرصت را دارید که در روز آسمان و در شب ستاره ها را تماشا کنید. 

انواع ساختار سقف متحرک شیشه ای

  • ساختار سازه ای مهسایه دابل پلاس
  • ساختار سازه ای سایانه
  • ساختار سازه ای هورنو
  • ساختار سازه ای سایانه دابل
  • ساختار سازه ای پاولیون
ساختار سازه ای سایانه دابل سقف متحرک شیشه ای

سایانه دابل

ساختار سازه ای سایانه دابل با در کنار هم قرار گرفتن دو سقف شیشه ای با ساختار سازه ای سایانه ایجاد می شود و سازه ای دو شیب ایجاد می کند.
در این مدل ستونها فقط در دو بدنه جانبی هستند و به همین سبب مناسب پوشش سالن های بزرگ می باشد.
در این مدل امکان هوابندی فضا با پنجره های شیشه ای ثابت یا موتورایز وجود دارد

ساختار سازه ای سایانه سقف متحرک شیشه ای

سایانه

ساختار سازه ای سایانه یکی از پرکاربردترین حالتهای اجرای سقف متحرک میباشد. دراین مدل، سقف متحرک شیشه ای به واسطه اتصال به سازه ساختمان و ستونهای تعبیه شده در قسمت روبرو پایدار میشود. ستونهای تعبیه شده در جلوی سازه علاوه بر کمک به پایداری به عنوان محلی برای تخلیه آب نیز میباشد. این ساختار قابلیت هوابند سازی با پنجره‌ گیوتینی یا هر نوع بدنه شیشه ای دیگررا نیز دارا میباشد.

مهسایه دابل

ساختار سازه ای مهسایه دابل پلاس مناسبترین گزینه برای پوشش فضاهای بزرگ از جمله سالنهای اجتماعات و ورزشی،رستورانها و … میباشد. در این مدل ستونها فقط در مرکز و بدنه‌های جانبی میباشند و با مهار میانه ریلها توسط دستکهایی که از ستونهای وسط گرفته میشود فضایی گسترده با حداقل ستون در دسترس خواهید داشت.همچنین در این مدل امکان هوابندی کامل فضای زیر سقف وجود دارد.

هورنو

ساختار سازه ای هورنو ایده آل ترین نوع سقف متحرک برای معمارانی است که خواستار اجرای سقف بدون شیب می باشند
در این مدل شیب سقف در پشت پانلهای آلومینیوم دکوراتیو پنهان میشود.
ساختار سازه ای هورنو نیز قابلیت هوابندی به کمک بدنه های شیشه ای را دارا میباشد.
با استفاده از پانلهای دکوراتیو دور تا دور سازه مدل هورنو مناسب معماری مدرن میباشد

عوامل موثر بر قیمت سقف متحرک شیشه ای

یکی از موارد اساسی برای کارفرما پس از کیفیت، قیمت تمام شده محصول میباشد. امروزه سقف متحرک شیشه ای با قیمتهای متنوع در بازار یافت میشود که این تنوع با توجه به کیفیت محصول و متریال مصرفی و شرکت ارائه دهنده متفاوت میباشد. شش عامل اصلی تاثیرگذار در قیمت سقف متحرک شیشه ای موارد ذیل میباشند.

  • بهینه بودن ابعاد ( برخی از ابعاد دارای پرت مصالح زیاد و غیر اقتصادی هستند )
  • وزن و کیفیت آلیاژپروفیل‌های آلومینیومی مصرفی
  • نوع شیشه (لمینیت یا سکوریت)
  • کیفیت شیشه ( شیشه های عادی قدری سبز رنگ هستند اما شیشه های خاص بسیار شفاف و سفید هستند شبیه شیشه های کریستالی)
  •  تک یا دو جداره بودن شیشه
  • نوع موتور بکار رفته

اجزاء اصلی سقف متحرک شیشه ای

اساساً اجزاء سیستم سقف شیشه ای را میتوان به چهار قسمت اصلی تقسیم نمود:

  • سازه فلزی
  • موتور توبولار
  • یراق آلات حرکت
  • شیشه

سازه فلزی تمام آلومینیومی

سازه‌ی فلزی سقف متحرک شیشه‌ای، ترکیبی‌ است از آهن و آلومینیوم ،درواقع سازه فلزی این سقف از آلومینیوم تقویت شده با آهن ساخته می شود.

آلیاژ آلومینیومهای بکار رفته در ساخت پروفیلها سقف شیشه ای از نوع 6063 میباشد.

سازه-فلزی-سقف-متحرک-شیشه-ای

موتور توبولار

نوع موتورهای بکار رفته در سقف متحرک شیشه ای از نوع موتور توبولار 120 نیوتن میباشد.

  • پیشنهاد اول سایه روشن موتورهای بکر آلمان است که این موتورها در خود آلمان تولید میشوند و از نظر مهندسین ما کیفیت و ویژگیهای کارکردی برتری دارند.
  • پیشنهاد دوم سایه روشن بعد از بکر، موتورهای سامفی فرانسه میباشد. که برند معتبر جهانی است

موتورهای بکر و سامفی، هر دو دارای 5 سال گارانتی میباشند

موتور-تیوبلار-سقف-متحرک-شیشه-ای

یراق آلات حرکتی

سایه روشن برای تولید یراق آلات حرکتی اعم از چرخ دنده ها چرخهای حرکت دهنده پانلها و… را از متریال پلی آمید که مقاومترین متریال در صنعت پلاستیک میباشد استفاده مینماید.

در حالیکه در کشور ترکیه یراق آلات اغلب سقف متحرک شیشه ای از پلاستیک pp که ارزانترین نوع پلاستیک است استفاده میشود.

یراق-آلات-سقف-متحرک-شیشه-ای

انواع شیشه بکار رفته در سقف متحرک شیشه ای

انتخاب شیشه به جای غشاء پی وی سی یا پانلهای آلومینیومی بعنوان متریال سطح سقف متحرک، نشان دهنده نیاز به نور طبیعی یا استفاده از منظر المان در محل اجرای آن میباشد.

با پیشرفت تکنولوژی، در صنعت شیشه نیز تغییرات بسیاری ایجاد شده است و امروزه از روش های مختلفی برای ساخت این ماده پرکاربرد استفاده میشود. با توجه به اهمیت شیشه های مورد استفاده در سقف های متحرک شیشه ای، این شیشه ها از نوع سکوریت و لمینیت شده میباشد که در ادامه به توضیح این موارد میپردازیم.

شیشه سکوریت

بدون شک مهمترین ویژگی خطرناک شیشه ها شکننده بودن آنها است. در نتیجه هر چقدر شیشه مقاومت بیشتری داشته باشد ارزشمندتر است. یکی از انواع شیشه ها که مقاومت خوبی دارد، شیشه سکوریت است. این شیشه نسبت به شیشه معمولی ویژگی های خاص خود را دارد.

  • شیشه سکوریت تا 5 برابر شیشه معمولی در برابر ضربه مقاومت دارد.
  • همچنین یکی از مهم ترین تفاوت ها این است که شیشه های معمولی پس از شکستن به قطعه های برنده تبدیل می شوند ولی شیشه های سکوریت پس از شکسته شدن اصلا برنده نیستند.
  • شیشه معمولی تا حداکثر دمای 60 درجه سانتی گراد را تحمل می کند اما شیشه های سکوریت تا دمای 300 درجه سانتی گراد مقاوم هستند.

شیشه لمینیت

شیشه لمینت، شامل دو یا چند لایه شیشه است که توسط نوعی طلق به هم پرس شده و می‌چسبند. این طلق پلیمری، PVB (پلی وینیل بوتیرات) نام دارد که تحت فشار و حرارت ساخته می‌شود و مانند یک چسب محکم عمل می‌کند. با توجه به خاصیت چسبندگی بسیار بالای PVB، در اثر شکست قطعات شکسته شده بر روی لایه PVB باقی مانده و فرو‌نمی‌ریزند.در واقع شیشه لمینت، نوعی شیشه ایمنی است که در هنگام بروز ضربه و حادثه، خرد می‌شود اما قطعات آن متلاشی نمی‌شوند و از هم نمی‌پاشند. نکته مهم است که طلق های PVB با لایه های مختلفی در بازار موجود است که پر کاربردترین آن ها در ضخامت های  0.38 و 0.76 و 1.52  میلیمترموجود می باشد. هر چه قطعه شیشه بزرگ‌تر باشد، نیاز به استحکام بیشتری داریم. هر نوع شیشه ای، اعم از شیشه معمولی، سکوریت، ضد گلوله، رنگی، فلوت و …را می‌توان برای تولید شیشه لمینت استفاده نمود.

پیشنهاد می‌شود همه پروژه های اجرا شده سایه روشن را مشاهده کنید.

رنگ-سازه-فلزی-سقف-متحرک-شیشه-ای

تنوع رنگ سازه فلزی سقف متحرک شیشه ای

تمامی پروفیلهایی که در تولید سقف شیشه ای سایه روشن استفاده گردیده، از نوع آلیاژ آلومینیوم 6063 میباشد. این آلیاژ، مرغوبترین نوع آلیاژ آلومینیوم و مناسب برای ساختارهای سازه ای است که در صنعت ساختمان بکار گرفته میشود. به منظور دوام بالا و حفظ کیفیت برای پوشش سازه های آلومینیومی سقف متحرک از رنگ پودری الکترواستاتیک استفاده میکند. که مقاومت بالایی در سرما و گرما دارد همچنین ضد خش و ضربه پذیر میباشد و بصورت یکنواخت تمام شیارها و برجستگی ها را پوشش میدهد.

با توجه به اینکه مجموعه سایه روشن مجهز به سیستم خط رنگ پودری میباشد، امکان سفارش هر رنگی برای کارفرمایان وجود دارد. انتخاب رنگ سازه بستگی به معماری پروژه، المانها و رنگهای استفاده شده در پروژه دارد و نمیتوان به صورت مستقل به آن نگاه کرد. در اغلب موارد مشتریان و معماران همکار سایه روشن رنگ خاکستری تیره را برای سازه انتخاب میکنند که این رنگ برای انواع سازه های مدرن و کلاسیک یکی از بروزترین و در عین حال پر کاربردترین رنگ در معماری میباشد و معمولا برای فضاهایی با معماری کلاسیک رنگ قهوه ای یا شامپاینی را برمیگزینند.

تنوع نور در سقف متحرک شیشه ای

سایه روشن برای سقف متحرک شیشه ای 2 نوع حباب نوری را ارائه مینماید

  • نورخطی
  • حباب نور نقطه ای
نورپپردازی خطی

حباب اکریلیک خطی

استفاده از نور خطی یکی از جدیدترین روش های نورپردازی می باشد که علاوه بر افزودن به حس مدرنیته و سادگی محیط دارای تمامی مزایای دیگر چراغ های ال ای دی از جمله مصرف پایین، بازده بالا، ایمنی، کیفیت نور و طول عمر بالا نیز می باشد. 

به همین دلیل استفاده از نور خطی در معماری امروز، چه به منظور تامین نور اصلی و یا کاربری صرفا دکوراتیو افزایش پیدا کرده است.

نورپردازی نقطه ای

حباب اکریلیک نقطه ای

دومین گزینه ی نوری قابل ارائه در سقف متحرک شیشه ای استفاده از حباب نوری نقطه ای میباشد.

حباب اکریلیک عدسی شکل از نوع مرغوب و بصورت اختصاصی و سفارشی برای سایه روشن در کشور چین تولید گردیده است.

نوع لامپ بکارگیری شده در حباب اکریلیک عدسی از نوع PCB آلومینیومی میباشد که توان هر یک از آنها 2 وات و از نوع SMD میباشند. در سقف  متحرک شیشه ای این حبابها در محل همرسی پروفیلها نصب میشود.

برای مشاهده ویدئوهای پروژه های اجرا شده سایه روشن به کانال آپارات ما بپیوندید

ابعاد قابل تولید سقف متحرک شیشه ای

ماکزیموم-ابعاد-قابل-تولید-سقف-متحرک-شیشه-ای
  • حداکثر عرض دهانه: نامحدود، بصورت مدولار با بهره گیری از دهانه های 120 سانتی متری میتوان بصورت نامحدود اجرا کرد
  • حداقل عرض دهانه (طول آبراه): ما هیچ محدودیتی نداریم، اما کمتر از 0.80 متر را توصیه نمی کنیم
  • حداکثر طول ریل: 6 متر
  • حداقل طول ریل: ما هیچ محدودیتی نداریم، اما کمتر از 1.3 متر را توصیه نمی کنیم.
  • حداقل شیب: 10%

سیستم تخلیه آب باران سقف متحرک شیشه ای

 جهت جمع آوری و هدایت آب باران سقف های متحرک شیشه ی از آبراه های آلومینیومی و در موارد خاص از آبراه های فولادی استفاده میشود.

در زمان گسترده بودن سقف متحرک شیشه ای، به دلیل شیب دار بودن سقف متحرک آب های سطح سقف از محل پروفیل ابتدایی سقف شیشه ای که بر روی لبه ناودانی آبراه آلومینیومی قرار گرفته هدایت و آب جمع آوری شده از طریق خروجی‌های این ناودانی به طور مخفی از داخل ستونهای جلویی سقف متحرک تخلیه میشود.

به طور متداول هدایت آب از داخل ستون بصورت ریزشی انجام میشود که این روش مورد تایید سایه روشن نیست اما در طراحی تیم فنی مهندسی سایه روشن به نحوی آب از ستونها هدایت میشود که ترشحات و رطوبت باعث استهلاک و کثیفی ستون و اتصالات سازه نشود. به این صورت که داخل ستونهای آلومینیومی جلوی سیستم از لوله های 63 میلیمتری PVC استفاده شده که آب باران را به سطح زمین و یا مجرای فاضلاب ساختمان هدایت مینمایند.

سیستم-تخلیه-اب-باران-سقف-متحرک-شیشه-ای

گارانتی سقف متحرک شیشه ای

شاید در نگاه اول مهمترین عنصری که در گارانتی سقف متحرک شیشه ای از نگاه مشتری حائز اهمیت میباشد گارانتی موتور سقف متحرک میباشد در صورتی که مهمترین اجزایی که نیاز به گارانتی دارند یراق آلات حرکتی سقف متحرک میباشند. همانطور که میدانید ذاتاً تمام سیستمهای موتورایزی که درساختمان استفاده میشوند همانند آسانسور و پله برقی نیاز به سرویس دوره ای دارند. زیرا در طول دوره بهره برداری هر آن احتمال و احتیاج به رفع نقص خواهند داشت. در این شرایط اهمیت کیفیت خدمات پس از فروش برای مشتری محرز خواهد شد.

گارانتی سقف متحرک شیشه ای سایه روشن در بخش موتور 5 سال و در بخش اکسسوری و یراق آلات حرکتی  2 سال میباشد. 

 سایر سیستم های جانبی سقف متحرک شیشه ای (قابل تهیه از سایه روشن)

  • از چه نوع شیشه هایی در سقف متحرک شیشه ای باید استفاده نمود؟

    ایمنی شیشه های سقف متحرک شیشه ای از اهمیت بالایی برخوردار هستند به همین دلیل استفاده از شیشه های لمینت شده یک ضرورت است.ترکیبی از دو شیشه 6 میل بعلاوه 1.5 میل لایه pvbمیان آن مجموعا 13.5 میل

  • شیشه های سقف متحرک شیشه ای چقدر ضخامت دارند؟

    تک جداره سکوریت 8 میل
    دو جداره سکوریت شده 20 میل(یک لایه سکوریت 6 میل+10 میل اسپیسر+یک لایه سکوریت 6 میل)
    لمینت 13.5 میل(پرس شده از سه لایه:یک لایه سکوریت 6 میل+لایه pvb 1.5 میل+یک لایه سکوریت 6 میل)

  • منظور از شیشه سکوریت که در سقف های متحرک شیشه ای استفاده می شود چیست؟

    سکوریت همان طور که از نامش پیداست به معنی ایمن شده است، شیشه ای است که نسبت به شیشه استاندارد از ایمنی و مقاومت بیشتری برخورداراست.در واقع بیش از 5 برابر مقاوم تر نسبت به شیشه های معمولی هستند.

  • آیا می توان روی سقف شیشه ای راه رفت؟

    بله، روی سقف متحرک شیشه ای می توان راه رفت.

  • ضخامت شیشه برای راه رفتن روی آن چقدر باید باشد؟

    با در نظر گرفتن این موضوع و پیروی از محاسبات ساختاری سطح شیشه، ما از حداقل ضخامت شیشه 25.5 میلی متری شیشه چند لایه برای چشمه های کوچک و 31.5 میلی متر تا 33.5 میلی متر برای چشمه های بزرگ سقف استفاده می کنیم.

  • آیا شیشه سکوریت به راحتی می شکند؟

    شیشه سکوریت سخت تر از شیشه استاندارد است، اما این بدان معنا نیست که می توان آن را شیشه ای کاملا مقاوم در برابر ضربه در نظر گرفت. اگرچه می‌تواند تا پنج برابر قوی‌تر از شیشه‌های سنتی باشد، اما شیشه‌ی پنجره‌های سکوریت شده همچنان می‌توانند به راحتی در اثر ضربه مخصوصا به لبه ها و گوشه ها شکسته شوند.

  • آیا سقف های متحرک شیشه ای یک مانع و عایق برای عبور صدا هستند؟

    تا حدود زیادی بله-دقت داشته باشید شیشه های لمینیت شده بدلیل لایه pvb میانی آن تا حد زیادی نسبت به نمونه های مشابه عایق تر هستند.

  • سقف متحرک شیشه ای چقدر می تواند تحمل وزن داشته باشد؟

    یک سقف متحرک شیشه ای می تواند حدود 55 تا 90 کیلوگرم بر مترمربع را تحمل کند

  • آیا دزدها می توانند شیشه های سکوریت را بشکنند؟

    خیر، دزد نمی تواند شیشه سکوریت را با کاتر شیشه برش دهد. شیشه سکوریت به گونه ای تهیه می شود که بلافاصله پس از شکستن یا برش به کریستال های کوچک تبدیل می شود. یک مزاحم نمی تواند شیشه های سکوریت شده را با شیشه بر برش دهد و به راحتی به ساختمان دسترسی پیدا کند.

  • آیا شیشه های نشکن ضد سرقت وجود دارد؟

    شیشه های V-Guard خانواده تجاری شیشه نشکن ضد سرقت می باشد که طی فرآیندی طولانی و پیچیده تولید می شود. ویژگی خاص این شیشه علاوه بر عایق صوتی و حرارتی، ضد گلوله و مقاوم در برابر انفجار بودن آن است

  • تفاوت بین شیشه لمینت و سکوریت چیست؟

    تفاوت اصلی همه در نحوه شکستن شیشه خلاصه می شود. شیشه سکوریت شده به قطعات کوچکتر شکسته می شود و شیشه های لمینت ترک می خورند اما به دلیل لایه پلاستیکی که بین دولایه شیشه لمینت شده است، کنار هم می مانند.

  • شیشه سکوریت 8 میلی متری چقدر محکم است؟

    شیشه های سکوریت شده یا سخت شده تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند تا از شیشه های تصفیه نشده قوی تر و انعطاف پذیرتر باشند. شیشه ای که ضخامت آن 8 میلی متر است 20 کیلوگرم در هر متر مربع وزن دارد و مقاومت 5 برابری نسبت به شیشه های معمولی در اثر فشار و ضربه را دارد.

  • شباهت شیشه سکوریت و شیشه معمولی چیست؟

    جالب است بدانید در سه فاکتور وزن، رنگ و ضخامت شیشه ساده اولیه، در فرایند سکوریت تغییری بوجود نمی آید و از این رو شیشه سکوریت و شیشه معمولی ظاهری شبیه به هم دارند در واقع هنگام انجام فرایند سکوریت کردن شیشه،رنگ، درصدعبور نور، خصوصیات مربوط به انرژی و صدا، وزن ، نسبت هدایت حرارت و ضریب انبساط و انقباض آن بدون تغییر ثابت باقی می ماند.تنها تغییری که ایجاد می شود افزایش مقاومت مکانیکی شیشه سکوریت می باشد. در فرایند سکوریت کردن از ماشین آلات با تکنولوژی بسیار بالا استفاده می شود تا از ایجاد اعوجاج وخط و خش هنگام تولید جلوگیری شود تا هنگام نصب بون هیچ نقصی موجب زیبایی نمای ساختمان شود.

  • تفاوت شیشه سکوریت شیشه معمولی چیست؟

    مهمترین تفاوت شیشه سکوریت و شیشه معمولی در استحکام و امنیت بالاتر شیشه سکوریت است. شیشه سکوریت با ضخامت یکسان،نسبت به شیشه معمولی از مقاومت بیشتری (حدود 5 برابر بیشتر) برخوردار است فشار و ضربه از شیشه معمولی در برابر شکستن دارد.
    نکته مهم بعدی، امنیت شیشه سکوریت می باشد. اگر فشار و یا ضربه وارد شده به شیشه سکوریت به حدی زیاد باشد که منجر به شکستن آن شود، شیشه سکوریت به صورت ذرات ریز غیر برنده شکسته می شود، در حالیکه شیشه معمولی به صورت قطعات نسبتا بزرگ و بسیار برنده و خطرناک شکسته خواهد شد.
    مقاومت شیشه سکوریت در برابر گرما و حرارت بیشتر از شیشه معمولی است و می تواند تا سه برابر بیشتر از شیشه معمولی گرما و شوک حرارتی را تحمل کند

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم