خانه
En
02122367612
سقف متحرک آلومینیومی

سقف متحرک آلومینیومی

5/5 - (19 امتیاز)

در این مطلب قصد داریم تا با راهنمایی لازم قبل از انتخاب و خرید انواع سقف متحرک آلومینیومی، اطلاعات لازم در مورد جزئیات، مشخصات فنی، متریال بکار رفته، بازه قیمتی و مدلهای متنوع ساختار سازه ای را ارائه نماییم. در صورتی که قصد دارید تا با این محصول آشنا شوید ادامه این مطلب را دنبال کنید.

نمایش ویدیو درباره Aluminum movable roof video
اجزاء اصلی سقف موتور توبولار، آلومینیومی و یراق آلات PVC
برند موتور سقف بکر آلمان - سامفی فرانسه
نوع آلومینیوم آلومینیوم 6063 ایرالکو
نورپردازی حباب پلی کربنات خطی
متوسط مصرف آلومینیوم 15 کیلوگرم بر مترمربع
گارانتی 5 سال ضمانت اجزاء

امروزه سقف متحرک آلومینیومی به عنوان مقاومترین نوع سقف متحرک شناخته میشود. پرگولا آلومینیومی نوعی از سقف متحرک است که میتوان آن را بدون شیب اجرا کرد و بسیار مناسب سبک مدرن در معماری میباشد. (در واقع سقفهای متحرک آلومینیومی از سازه تمام آلومینیوم و تیغه‌های دو جداره آلومینیومی به عنوان عنصر پوشاننده سطح سقف تشکیل میشوند)  که این لوورها به سه حالت ثابت – چرخشی و چرخشی جمع شونده اجرا میگردند. این نوع سقف قابلیت هماهنگی و سازگاری با هر شرایط آب و هوایی را دارد و در برابر بار برف و باد بسیار مقاوم عمل میکند.

با تجهیز بدنه های جانبی سازه سقف متحرک آلومینیومی به سیستم های شیشه ای ( پنجره گیوتینیشیشه اسلایدینگ ) امکان بهره مندی از فضای زیر سقف در روزهای گرم و سرد سال نیز مهیا میگردد.

پرگولا آلومینیومی سازه ای است که در اغلب مواقع به صورت چهار ضلعی و با استفاده از چهار ستون که در چهار گوشه سازه قرار دارد و طراحی ساخته میشود. سقف آلومینیومی هم میتواند متصل به بدنه ساختمان باشد و هم بصورت سازه‌ای مستقل و خود ایستا در فضای بیرونی نصب شود.

انواع سقف آلومینیومی از لحاظ نوع و مکانیزم 

  • سقف آلومینیومی لوور ثابت
  • سقف آلومینیومی چرخشی فقط چرخش لوور
  • سقف آلومینیومی چرخشی جمع شونده چرخش لوورها و جمع شدن پانلها
  • سقف آلومینیومی پارچه ای متحرک

سقفهای متحرک آلومینیومی از لحاظ نوع و مکانیزم به چهار دسته اصلی تقسیم میشوند. با توجه به شرایط و محدودیت های پروژه و همچنین خواسته های مدنظر کارفرما، یکی از این حالتها انتخاب شده و روند اجرای پروژه بر مبنای آن انجام خواهد گرفت.

سقف متحرک آلومینیومی ثابت

سقف لوور ثابت

پرگولای آلومینیومی ثابت، نوعی از پرگولا است که تیغه های آلومینیومی آن مورب و بصورت ثابت نصب میگردد این ساختار فاقد هیچ چرخش وحرکتی میباشد. در این سیستم پنلهای لوور ثابت پرگولای آلومینیومی به اینصورت است که تیغه های z شکل بصورت مدولار در عرض سیستم نصب و همیشه بصورت ثابت از زیر آن فقط از یک زاویه آسمان دیده و از زاویه دیگر آسمان پنهان است. مورد استفاده لوورهای ثابت برای مواقعی است که احتمالا شما از یک زاویه چشم انداز مزاحم دارید و از زاویه دیگر محدودیتی وجود ندارد. در اینصورت ترجیح شما این است که به جای یک سقف صد در صد بسته، یک سقف نیمه باز داشته باشید و فقط از یک زاویه، دید به تراس یا محوطه را ببندید. در برخی مواقع هم بطور ثابت زاویه آفتاب از یک جهت مزاحم و از جهت دیگر مزاحمتی ندارد که برای این حالت نیز پرگولای آلومینیومی ثابت گزینه مناسبی میباشد. آپشن حفاظت از ریزش باران نیز در این نوع از پرگولا در دسترس می باشد.برای تجهیز پرگولا به آپشن کنترل باران،می باید از پانلهای z شکل استفاده نمود و در مرحله طراحی و جانمایی پانل ها می توان سقف رابه نحوی طراحی نمود که باران توسط (لبه های روی پروفیل zشکل) به طرفین هدایت و از طریق آبراه های مجاور تخلیه گردد.

لوور چرخشی

سقف چرخشی فقط چرخش لوور

نسل دوم سقف متحرک آلومینیومی، پرگولاهای آلومینیومی با پانلهای چرخشی هستند. تصور کنید همواره فقط تابش آفتاب مزاحم شماست در عین حال دوست ندارید سقف بصورت یکدست بسته باشد. شما می توانید با چرخش خورشید و تغییر زاویه آفتاب با بهره گیری از قابلیت چرخش لوورها و با تنظیم زاویه لوورها دربرابر آفتاب مزاحمت تابش مستقیم را از بین ببرید. هنگامی که لت ها کمی باز هستند، اجازه میدهند نسیم ملایمی به داخل جریان یابد و از نور مستقیم خورشید محافظت کنند. ورژن هوشمند این نسل از پرگولاها به این صورت است که با کمک یک پنل اسمارت و اتصال آن به موتور پرگولا،همراه با زاویه تابش آفتاب، پانل های لوور آلومینیومی نیز می چرخند. در اروپا این نسل از پرگولاهای موتورایز، سیستم های بیوکلایماتیک نامیده میشوند. سیستم های بیوکلاماتیک ما می توانند مستقل باشند و یا به نمای ساختمان متصل شوند و یا در یک ساختار سفارشی ادغام شوند.

پرگولای آلومینیومی چرخشی جمع شونده

سقف چرخشی جمع شونده

پرگولای آلومینیومی چرخشی متحرک، یک سازه سقفی ساده با تیغه های قابل چرخش یا چرخش و جمع شو میباشد. هنگامی که نیاز به دور نگه داشتن باران، برف و باد دارید، لوورهای دوجداره این کار را به راحتی انجام میدهند. این لوورها را میتوان کج و جمع نمود. این ویژگی به شما این امکان را میدهد تا مقدار ایده آل نور ورودی را تنظیم کنید. در روزهای گرم، لوورها اجازه میدهند هوای گرم به راحتی از آن خارج شود و فقط از سایه آن بهره مند شوید. سقف متحرک آلومینیومی چرخشی و جمع شونده ما می توانند مستقل باشند و یا به نما متصل شوند یا در یک ساختار سفارشی ادغام شوند. این سقف ها در صورت بسته بودن ضد آب هستند و تمام آب موجود درسطح سقف از طریق سیستم زهکشی کناره ها یکپارچه به ستون ها برای تخلیه هدایت میشوند.

پرگولای آلومینیومی پارچه ای متحرک

سقف پارچه ای متحرک

در اکثر کشورهای دنیا سقف متحرک پارچه ای را به نام پرگولا پارچه ای آلومینیومی می شناسند.مسلما هیچگاه هیچ محصولی نمی تواند جایگیزین دقیقی برای کالای مشابه خود باشد.پرگولای آلومینیومی پارچه ای مزیت هایی دارد که در هیچ یک از پرگولاهای معرفی شده نمی توان این مزیت ها را با هم یافت از جمله :

  • عایق بودن پرگولا پارچه ای آلومینیومی ،که به مراتب نسبت به سقف آلومینیوم انواع لوورها و بیوکلایماتیک عایق تر است
  • آبند بودن ،به دلیل اینکه غشاء مورد استفاده در این نوع سقفها صد در صد ضد آب است و غشاء بصورت یکدست بدون درز در سطح سقف گسترده می شود و آبندی مطمئنتری در اختیار بهره بردار قرار می دهد.
  • از نظر هزینه نسبت به سایر سقفهای متحرک آلومینیوم حداقل 30 تا 50 درصد ارزانتر می باشد به شرط استفاده از کیفیت مشابه
  • از منظر دکوراسیون داخلی نیز در صورت استفاده از رنگهای گرم شبیه کرم فضا را دل نشین تر می کند تا پانل های آلوموینیومی که از منظر بعضی ظاهر سختی دارند.
  • امکان نصب انواع مدل حباب های نوری بر روی تیغه های متحرک وجود دارد در صورتی که در سقف متحرک آلومینیومی این قابلیت وجود ندارد و اگرهم انجام شود از نظر آبندی در حد پرگولای پارچه ای نمیباشد.
  • اجزاء اصلی سقف متحرک آلومینیومی

    اساساً اجزاء سیستم سقف آلومینیومی را میتوان به سه قسمت اصلی تقسیم نمود:

    • سازه فلزی تمام آلومینیومی
    • موتور توبولار
    • یراق آلات حرکتی
    سازه آلومینیومی پرگولا

    سازه فلزی تمام آلومنیومی 

    در صنعت اتاقکهای متحرک، این سازه‌ها را از فلزات مختلفی اعم از آلومینیوم، فولاد و … تولید میکنند. در سایه روشن فریم این سازه از جنس تمام آلومینیوم میباشد و آلیاژ آلومینیومهای بکار رفته در ساخت پروفیلها نیزاز نوع 6063 میباشد.

    برخی از تولیدکنندگان در صنعت مکانیزمهای موتورایز سقف برای کاهش هزینه، بسیاری از اجزاء از جمله ستونها، تیرها، ابراه ها و … را از قوطیهای فولادی استفاده میکنند که بدلیل برخی نقاط ضعف، از جمله زنگ زدگی – اتصالات جوشی – نبود درز و شیار کیفیت سطح نازیبایی دارند. اما سایه روشن برای تمامی اجزاء سازه اعم از تیر و ستون و آبراه ها از مقاطع تمام آلومینیوم استفاده مینماید که نقش مهم و بسزایی در ظاهر و زیبایی و جزئیات سازه سقف متحرک آلومینیوم دارد. 

    موتور سقف متحرک آلومنیومی

    موتور توبولار

    نوع موتورهای بکار رفته در سقف متحرک آلومینیومی از نوع موتور توبولار 120 نیوتن میباشد.

    • پیشنهاد اول سایه روشن موتورهای بکر آلمان است که این موتورها در خود آلمان تولید میشوند و از نظر مهندسین ما کیفیت و ویژگیهای کارکردی برتری دارند.
    • پیشنهاد دوم سایه روشن بعد از بکر، موتورهای سامفی فرانسه میباشد. که برند معتبر جهانی است.

    موتورهای بکر و سامفی، هر دو دارای 5 سال گارانتی میباشند.

    یراق آلات حرکتی سقف متحرک

    یراق آلات حرکتی

    سایه روشن برای تولید یراق آلات حرکتی اعم از چرخ دنده ها چرخهای حرکت دهنده پانلها و… را از متریال پلی آمید که مقاومترین متریال در صنعت پلاستیک میباشد استفاده مینماید.

    در حالیکه در کشور ترکیه یراق آلات اغلب سقف متحرک آلومینیومی از پلاستیک pp که ارزانترین نوع پلاستیک است استفاده میشود.

     

    رنگ سقف متحرک آلومینیومی

    چگونه رنگ پرگولا آلومنیومی خود را انتخاب کنیم؟

    امروزه ایجاد فضاهای داخلی یا بیرونی با ظاهری زیبا، به صورت غیرحرفه ای، بدون طراحی و به صورت اتفاقی امکان پذیر نیست. برای ایجاد هارمونی با محیط پروژه تان، رنگها نقش بسیار مهمی دارند. در انتخاب رنگ پرگولا باید سنجیده عمل شود تا هماهنگی حداکثری را با محیط پروژه شما داشته باشد. برای این امر، ضروری است که ویژگی های بنای خود را در نظر بگیرید، ویژگیهایی نظیر رنگ دیوارهای خانه یا آپارتمان شما رنگ پروفیل های به کار رفته در پنجره ها و …

    در علم معماری امروز بازی با رنگ ها باعث ایجاد تضاد و همچنین ترکیب ساختار در دکور میشود. برای جلوه‌ای مدرن جرأت کنید یک سقف متحرک آلومنیومی مشکی یا خاکستری را روی دیوارهای سفید خانه خود نصب کنید. برای داشتن فضایی ملایمتر، رنگ شامپاینی برای نصب در نمای بژ یا کنار استخر ایده آل است. در واقع، رنگهای تیره برای تبدیل نور به گرما و انتشار آن مناسبترین رنگها هستند، در حالی که در رنگهای روشن، مناسب انعکاس نور میباشد. پرطرفدارترین رنگها برای پرگولاها امروزه رنگهای سفید، خاکستری و شامپاینی میباشد.

    نحوه محاسبه قیمت پرگولا آلومینیومی

    با توجه به تجربیات ما در سایه روشن یکی از آیتم‌های اساسی برای کارفرما پس از کیفیت، قیمت تمام شده محصول میباشد.امروزه سقف متحرک آلومینیومی با قیمتهای متنوع در بازار یافت میشود که این تنوع با توجه به کیفیت محصول و متریال مصرفی و شرکت ارائه دهنده متفاوت میباشد.چهار عامل اصلی تاثیرگذار در قیمت پرگولا موارد ذیل میباشند.

    • نوع استراکچر( آلومینیومی یا فولادی) که قسمت اعظم و اصلی متریال سازه را تشکیل می‌دهد
    • کیفیت آلیاژ آلومینیوم مصرفی (فابریک وخالص بودن آلیاژ آلومینیوم تولید شده یا تولید با از مواد بازیافتی)
    • برند و کیفیت موتورمورد استفاده
    • کیفیت یراق آلات مصرفی در سیستم پرگولا
    نورپپردازی خطی

    حباب اکریلیک خطی

    استفاده از نور خطی یکی از جدیدترین روش های نورپردازی می باشد که علاوه بر افزودن به حس مدرنیته و سادگی محیط دارای تمامی مزایای دیگر چراغ های ال ای دی از جمله مصرف پایین، بازده بالا، ایمنی، کیفیت نور و طول عمر بالا نیز می باشد. 

    به همین دلیل استفاده از نور خطی در معماری امروز، چه به منظور تامین نور اصلی و یا کاربری صرفا دکوراتیو افزایش پیدا کرده است.

    نورپردازی نقطه ای

    حباب اکریلیک نقطه ای

    دومین گزینه ی نوری قابل ارائه در سقف متحرک شیشه ای استفاده از حباب نوری نقطه ای میباشد.

    حباب اکریلیک عدسی شکل از نوع مرغوب و بصورت اختصاصی و سفارشی برای سایه روشن در کشور چین تولید گردیده است.

    نوع لامپ بکارگیری شده در حباب اکریلیک عدسی از نوع PCB آلومینیومی میباشد که توان هر یک از آنها 2 وات و از نوع SMD میباشند. در سقف  متحرک شیشه ای این حبابها در محل همرسی پروفیلها نصب میشود.

    آبراه سقف متحرک آلومینیومی

    سیستم آبراه سقف متحرک آلومینیومی

    جهت جمع آوری و هدایت آب باران سقف های متحرک آلومینیومی از آبراه های آلومینیومی و یا در موارد خاص از آبراه های فولادی استفاده میشود.

    سقف متحرک آلومینیومی معمولا بصورت تخت طراحی و نصب میگردند. به همین سبب دو آبراه در زیر دو ریل سقف نصب و به چهارگوشه سازه سقف  آب را هدایت مینمایند. به منظور نظم و یکنواختی ظاهر زیرین سقف متحرک آلومینیومی دو آبراه عرضی دیگر نیز اضافه میگردد که قاب محیطی زیرین ایجاد و کامل شود.

    در زمان گسترده بودن سقف متحرک آلومینیومی، آب های سطح سقف از طریق خروجی های این ناودانی ها به طور مخفی از داخل ستونهای چهارگوشه سقف تخلیه میشود. به طور متداول هدایت آب از داخل ستون بصورت ریزشی انجام میشود که این روش مورد تایید سایه روشن نیست و در طراحی تیم فنی مهندسی سایه روشن به نحوی آب از ستون ها هدایت میشود که ترشحات و رطوبت باعث استهلاک و کثیفی داخل ستون و اتصالات سازه نشود. 

    به این صورت که در داخل ستونهای آلومینیومی سیستم از لوله های PVC – 63 میلیمتری استفاده شده که آب باران را به سطح زمین و یا مجرای فاضلاب ساختمان هدایت می نمایند.

    سایر سیستم های جانبی پرگولا (قابل تهیه از سایه روشن)

    02122367612
    سلام
    در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم