خانه
En
02122367612
ثابت-پارچه-ای

سازه پارچه ای

4.9/5 - (7 امتیاز)

در این مطلب به اختصار به بررسی قیمت سازه پارچه ای کششی، نحوه خرید، متریال مصرفی، نحوه و زمان اجرا و گارانتی  میپردازیم، پس با ما همراه باشید.

سازه پارچه ای کششی شرکت سایه روشن تحت برند آسمانه به بازار ارائه میشود. شما میتوانید برای مشاهده پروژه های سازه چادری ما و آشنایی کامل با صنعت سازه چادری از وبسایت آسمانه بازدید فرمائید

 

سازه پارچه‌ ای کششی، سازه‌هایی هستند متشکل از عناصر تکیه‌گاهی و کشنده فلزی به همراه غشاء پارچه‌ای به عنوان عنصر پوشاننده. دلیل شهرت این نوع سازه ها با نام کششی، بواسطه کشیده شدن حداکثری غشاء برای تحمل بارهای وارده به سقف میباشد.

نمایش ویدیو درباره Stretchable fabric structure video
اجزاء اصلی پارچه PVC - استراکچر فلزی - یراق آلات کشنده
برند غشاء سقف مهلر آلمان – فراری فرانسه
کاربری محوطه باز، روفگاردن، آمفی تاترفضای باز، پارکینگها، آلاچیق، پیاده روها
انواع فرمهای سازه چادری موج، مخروطی، زین اسبی، قوس
طول عمر 50 سال
گارانتی 5 سال

قیمت سازه پارچه ای (عوامل موثر بر قیمت سازه پارچه ای)

پس از انتخاب یا طراحی مدل سازه کششی، بسته به ابعاد و مساحت سازه و سختی طراحی سازه‌ای و اجرای آن برآورد هزینه صورت میپذیرد. از دیگر عوامل تاثیر گزار بر قیمت نوع غشاء مورد استفاده و روکش محافظ آن، میزان مصرف سازه فولادی، میزان مصرف اتصالات کشنده و نوع پوشش رنگ سازه‌ها میباشد.بازه قیمتی در حدود متری 20.000.000 تا 60.000.000 ریال را به خود اختصاص میدهد. عموما استفاده از این سازه‌ها در متراژ بالا مقرون به صرفه و اقتصادی تر است

کاربرد سازه‌های پارچه ای کششی

تنوع فرمهای سازه پارچه ای

  • سازه قوس
  • سازه موج
  • سازه مخروطی
  • سازه زین اسبی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع سازه های پارچه ای از لحاظ فرم سازه به سایت آسمانه مراجعه نمایید.

 نحوه انتخاب فرم سازه پارچه ای کششی

سازه‌های کششی قابلیت اجرا در طرح‌ها و مدلهای بسیار متنوعی را دارند. انتخاب یا طراحی مدل برای هریک از موارد استفاده از این سازه‌ها نقش اساسی در تعیین هزینه دارد. برای در نظر گرفتن مدل ابتدا میبایست نیازهای کارفرما از سازه به دقت مورد بررسی قرارگیرد تا مدل لحاظ شده مغایرتی با این نیازها نداشته باشد. برای مثال سازه‌هایی با طرح‌های مملو از قوس و حفره برای هوابند کردن فضا مناسب نیست و به عنوان سایبان کاربرد دارد.

امروزه تیم فنی سایه روشن آلبوم پر باری از پروژه‌های اجرا شده سازه پارچه ای موجود دارد که برای انتخاب مدل میتوانید به آن رجوع کنید. علاوه بر آن با تضمین 95 درصد شباهت، اجرای هر طرحی که مد نظرشماست برای ما امکانپذیر می باشد.

در انتخاب مدل حتما به دید ناظر توجه داشته باشید، برای مثال برای مصارفی که دید از خارج سازه به آن وجود ندارد، استفاده از سازه هایی همچون مخروطی و خیمه‌ای زیبایی ندارد و میبایست طرحی که دید زیبایی در زیر سقف برای مصرف کننده ایجاد میکند در نظر گرفته شود.

پیش نیازهای اجرای یک سازه کششی

بخش فولادی سازه‌های پارچه ای با توجه به اینکه پشتیبان و تکیه گاه اعمال کشش حداکثری در سطح غشاء هستند، دارای تمهیدات اجرا و نگهداری خاصی میباشند سازه های چادری  به لحاظ استراتژیک سازه ای، سازه‌های حساسی به شمار می‌آیند.

عمدتاً به علت بادگیر بودن، نیاز به مهار حرفه‌ای تری نسبت به سایر سازه‌ها دارند. از این رو میبایست برای اجرای یک سازه کششی اصولی اتصالات، تکیه گاه و حتی فونداسیون ویژه این نیاز در نظر گرفته شود.

طول عمر سازه‌ چادری

بهترین دلیل و روش برای بررسی طول عمر غشاءهای سازه پارچه ای، بررسی طول عمر و کیفیت سازه های چادری قدیمی و اجرا شده در سنوات پیش میباشد. سازه‌های قدیمی که پس از گذشت 50 سال از عمر آنها همچنان پا بر جا هستند.

این نکته را میتوان به محاسباتمان اضافه کنیم که صنعت تولید غشاء‌های ساختمانی در این سالها نیز پیشرفتهای چشمگیر داشته و با به روزرسانی تکنولوژی تولید این محصولات، غشاء‌های با کیفیتتری در دسترس است که با تکیه به موارد مطرح شده برآورد طول عمری بیشتر از 50 سال برای پارچه های تولید شده نسل جدید تصوری کاملا واقع بینانه است.

مراحل طراحی و ثبت سفارش سازه پارچه ای

سازه‌های کششی سایه روشن تحت برند آسمانه عرضه میگردند. همکاران ما در این بخش بعد از رویت فضای پروژه و مشاوره دقیق با کارفرما، نیاز وی از احداث سازه را دریافته و بهترین گزینه‌ها و طرح های اجرایی را ارائه میدهند. پس از قطعی شدن یک یا چند مدل، هزینه‌های اجرایی آن را برآورد و برای نهایی کردن تصمیم را در اختیار کارفرما قرار میدهند.

پس از تصمیم نهایی و عقد قرارداد، ازبیلت فنی وضع موجود صورت می‌پذیرد و طرح‌های سه بعدی ابتدایی از پروژه در اختیار کارفرما قرارداده میشود.

در این مرحله میتوان هر گونه تغییر مدلی را در طرح اعمال کرد تا به طرح اجرایی رسید. پس از آن طراحی‌ سازه‌ای طرح انجام شده و در ضمن تمام نیاز تکیه گاهی ما برای اجرای این طرح بواسطه نقشه به کارفرما اعلام میگردد.

در صورت وجود عناصر تکیه‌گاهی در وضع موجود نقشه ها بر حسب نیاز تقویت سازه موجود شکل میگیرد. پس از انجام یا تقویت تکیه‌گاه لازم، سازه نیمه آماده از کارخانه به محل پروژه ارسال شده و آماده نصب میگردد.

کارفرما پس از اتمام اسمبل و نصب سازه توسط تیم مهندسین نصاب ما کارت گارانتی نیز دریافت میکند. ما تمامی محصولاتمان را به همراه 5 سال گارانتی ارائه می‌دهیم.

در صورتیکه که خریدار محترم طرح معماری سازه چادری مشخصی از سوی معمار پروژه در دست نداشته باشد. پس از بازدید کارشناس فنی واحد فروش سایه روشن و استحصال نیازهای خریدار دو یا سه طرح معماری پارچه (که با در نظر گرفتن امکانات و الزامات اتصال به سازه اصلی ساختمان طراحی میگردند) به انضمام پیش فاکتور و برآورد اولیه قیمت به کارفرما ارائه خواهد شد.

روند طراحی بعد از ثبت خرید و قبل از ساخت و تولید سازه چادری

  1. برداشت ازبیلت وضع موجود معماری و سازه اعم از سر ستون های تیرهای اصلی ، تیرهای فرعی
  2. اصلاح طرح معماری اولیه با توجه به نقاط تکیه گاهی و بیس های نصب سازه چادری
  3. ارائه طرح معماری سازه چادری و طرح سازه فولادی پشتیبان و کشنده سازه چادری به کارفرما و تیم معماری پروژه جهت کسب نظر و اخذ تائیدیه به ایشان
  4. تهیه نقشه های تولید سازه چادری و سازه فلزی بر اساس طرح تائید شده جهت شروع روند ساخت و تولید

گارانتی غشاء بکار رفته در سازه پارچه ای به چه صورت میباشد؟

شرکتهای معتبر تولید کننده غشاء pvc در دنیا همچون شرکت مهلر آلمان و فراری فرانسه محصولات خود را به مدت 5 سال گارانتی مینمایند که این گارانتی شامل مقاومت غشاء در مقابل اشعه uv خورشید، حفظ و ماندگاری استانداردهای حریق، ثبات رنگ، حفظ مقاومت کششی، حفظ مقاومت گسیختگی و همچنین خاصیت ارتجاعی آن در مقابل نیروی کشش را تضمین مینمایند.

  • قیمت هر مترمربع سازه پارچه ای چند تمام میشود؟

    بازه قیمتی در حدود متری 20.000.000 تا 60.000.000 ریال را به خود اختصاص میدهد. عموما استفاده از این سازه‌ها در متراژ بالا مقرون به صرفه و اقتصادی تر است.

  • چه عوامل در تعیین قیمت سازه پارچه ای تاثیر میگذارند؟

    پس از انتخاب یا طراحی مدل سازه کششی، بسته به ابعاد و مساحت سازه و سختی طراحی سازه‌ای و اجرای آن برآورد هزینه صورت میپذیرد. از دیگر عوامل تاثیر گزار بر قیمت نوع غشاء مورد استفاده و روکش محافظ آن، میزان مصرف سازه فولادی، میزان مصرف اتصالات کشنده و نوع پوشش رنگ سازه‌ها میباشد. تلورانس قیمتی در بین مدل‌های مختلف سازه‌های کششی بسیار زیاد است.

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم