خانه
En
02122367612
سازه-پارچه-ای-کافی-شاپ-خلیج-فارس

سازه پارچه ای رستوران خلیج فارس- مشهد

5/5 - (2 امتیاز)

جدول مشخصات سازه پارچه ای رستوران خلیج فارس – مشهد

سال اجرا  1392
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  342 مترمربع
کارفرما جناب آقای حمیدرضا خسروی
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه

 

هدف از ساخت سازه پارچه ای رستوران :

کافی شاپ و رستوران خلیج فارس در محدوده غربی شهر مشهد قرار دارد. این رستوران که در یک فضای باز قرار دارد شامل یک ساختمان یک طبقه به عنوان رستوران و یک فضای باز در قسمت بام به عنوان کافی شاپ روباز می­باشد.

هدف از انجام سازه پارچه ای رستوران خلیج فارس ایجاد یک پوشش مناسب در مقابل عوامل جوی همچون بارش باران و تابش آفتاب بوده است و علاوه بر آن استفاده از قابلیت­ های معماری سازه چادری و ایجاد یک المان معماری زیبا نیز مدنظر مدیران رستوران خلیج فارس بوده است.

سازه پارچه ای استفاده شده برای این رستوران به دو حالت می­باشند. یک المان سازه چادری با فرم مخروط دو قلو که به عنوان المان اصلی مورد استفاده قرار گرفته است و به نحو مطلوبی نمای ساختمان را از ساختمان­های مجاور متمایز ساخته است و هشت عدد المان مخروطی و مشابه یکدیگر که در پشت المان اصلی به عنوان مکمل طرح اصلی و در فضای بام جای گرفته­ اند.

در نهایت با استفاده از سازه های چادری و ادغام آن با معماری موجود شاهد به دست آمدن فضایی آرامش بخش و محیطی مناسب جهت مشتریان مجموعه خلیج فارس هستیم.

مشخصات سایبان های چادری:

با توجه به خواست کارفرما و شرایط بهره­ برداری از کافی شاپ، طراحی سازه های چادری به حالت هوابند انجام نشده است و سازه های چادری به عنوان سایبان مورد استفاده قرار گرفته­ اند.

المان اصلی سازه پارچه ای رستوران که یک مخروط دوقلو می­باشدفضایی بالغ بر 140 مترمربع را تحت پوشش قرار داده است. دو عدد ستون مرکزی (که بر ستون­های موجود ساختمان استوار هستند) نقش تکیه­ گاه­ های اصلی این سایبان پارچه ای را ایفا می­کنند. این ستون­ها از روی زمین شروع شده و به صورت مورب به سمت راس­ های مخروط حرکت می­کنند. ستون­ها از فضای موجود در راس مخروط­ها عبور کرده و در نقطه­ ای بالاتر از سطح چادر، به عنوان تکیه­ گاه سازه چادری عمل می­کنند. در قسمت راس، پارچه­ها به یک رینگ فلزی ختم می­شوند و در نهایت به وسیله هشت عدد کابل فولادی به ستون­های اصلی مهار می­شوند. استفاده از سیستم کابلی به همراه اتصالات ظریف و زیبا در این فضا، جلوه ویژه­ ای به سازه چادری بخشیده است.

8 عدد سیستم سازه چادری دیگر که در پروژه اجرا شده‌­اند هر کدام مساحت 22 مترمربع را پوشش می­دهند. هر کدام از این سازه­ ها به عنوان یک سایبان هستند و از یک ستون جانبی به عنوان تکیه گاه بهره می­برند. استفاده از ستون­هایی که بیرون از سایبان قرار دارند باعث می­شود تا امکان استفاده از حداکثر فضای قابل استفاده در زیر چادر فراهم شود به علاوه، ستون­ها به گونه­ ای طرح شده­ اند تا بر زیبایی سازه های چادر بیفزاید.

 

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم