خانه
En
02122367612
سازه-پارچه-ای-پل-عابر-پیاده-مجتمع-وصال

سازه پارچه ای پل وصال – مشهد

5/5 - (2 امتیاز)

جدول مشخصات سازه پارچه ای پل وصال (پل عابر پیاده)-مشهد

سال اجرا  1392
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت  420 مترمربع
کارفرما جناب آقای آذر نیوا
طراحی و معماری گروه فنی و مهندسی شرکت آسمانه
هدف از ساخت سازه چادری:

مجتمع تجاری وصال یکی از مراکز تجاری در شرق مشهد می‌باشد که در سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسیده است. در مجاورت این مجتمع یک پارکینگ طبقاتی به عنوان پارکینگ مجتمع احداث گردیده است. به جهت سهولت تردد عابران پیاده از پارکینگ به داخل مجتمع و بالعکس از یک پل عابر پیاده در طبقه دوم استفاده شده است. برای محافظت در برابر عوامل جوی مانند بارش باران و برف و تابش آفتاب و همچنین ایجاد یک المان معماری جالب و زیبا، این پل به وسیله سازه های چادری پوشش داده شده است. سازه پارچه ای پل وصال و گذرگاه ایجاد شده به وسیله آن یکی از نقاط قوت معماری بناست که باعث جلب توجه بسیاری از بینندگان می‌شود.

مشخصات سازه های چادری:

طرح اصلی پوشش پل عابر پیاده استفاده از المان‌های بیضی شکل می‌باشد که عرشه پل را پوشش داده‌اند. برای این پروژه از ۱۱ عدد بیضی با اندازه‌های مختلف که از لوله فولادی ساخته شده اند استفاده شده است. قطر بزرگترین بیضی 9.5 متر و کوچکترین بیضی 7 متر می­باشد و این بیضی­ها به فاصله … متر از یکدیگر در طول … متری عرشه پل نصب شده‌­اند. سازه پارچه‌ای  پل مورد استفاده بر روی این بیضی­ها استوار است. لازم به ذکر است در این پروژه علاوه بر قسمت فوقانی، قسمت زیرین عرشه پل نیز تحت پوشش سازه های چادری قرار گرفته است. پارچه مورد استفاده در این قسمت­ها مشابه هم بوده و از نوع پارچه PVC به رنگ نقره­ای و محصول شرکت Ferrari می­باشد.

به جهت حفظ دید عابران پیاده از درون سازه پارچه­ای به بیرون، بر روی بدنه بیضی از یک پارچه مشبک استفاده شده استاین پارچه مشبک در تمام طول پل کشیده شده است.

سیستم نصب سازه چادری:

برای نصب سازه چادری در این پروژه از دو روش متفاوت استفاده شده است. پارچه هایی که در قسمت بالا و پایین پل قرار گرفته­اند توسط سیستم کابلی کشیده می­شوند این پارچه ها به وسیله قطعات کشش پارچه ( فک­های کشنده پارچه) در محل خود قرار گرفته­ و به آنها نیروی کششی وارد می­شود. استفاده از فک­هایی که به زیبایی طراحی شده­اند و به وسیله آبکاری، براق و صیقلی شده­اند بر جلوه سازه چادری افزوده است.

برای نصب پارچه مشبک از روش نصب به وسیله لبه مستقیم فلزی استفاده شده است. در این روش ابتدا پارچه تحت کشش قرار می­گیرد و سپس به وسیله تسمه­های فلزی و پیچ در محل خود ثابت خواهد شد.

سیستم سازه­ های فولادی:

عرشه این پل به صورت کامل از ساختمان های مجاور خود یعنی ساختمان پارکینگ و ساختمان مجتمع تجاری مجزا می­باشد و بر روی ستون­هایی در ابتدا و انتهای خود قرار گرفته است. یازده عدد بیضی که تشکیل دهنده فرم اصلی سازه چادری هستند بر روی عرشه پل نصب شده­اند.

رنگ سازه های چادری:

نمای مجتمع تجاری وصال به وسیله ورق­های کامپوزیت به رنگ نقره­ای پوشش داده شده است. برای اینکه پوشش سازه پارچه ای پل نیز هماهنگ با معماری و رنگ غالب ساختمان باشد از پارچه های PVC و مشبک نقره­ای رنگ استفاده شده است.

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم