خانه
En
02122367612
سقف-برقی-استخر-ویلا-عنبران

سقف متحرک برقی استخر ویلای شخصی – عنبران

5/5 - (1 امتیاز)

سقف متحرک برقی استخر ویلای شخصی عنبران با ساختار سازه ای مهسایه

موقعیت : مشهد، طرقبه، منطقه ییلاقی عنبران

سال ساخت: 1392

مساحت : 100 متر مربع

کارفرما : آقای دکتر شبستری

جنس سقف: غشاء pvc  شرکت مهلر آلمان

نوع حباب نوری : استوانه ای

موقعیت پروژه: این سقف برقی در یک ویلای شخصی در منطقه ییلاقی عنبران واقع شده است. فاصله منطقه ییلاقی عنبران تا مشهد ۲۶ کیلومتر است.عنبران یکی از بکرترین و بهترین مناظر اطراف مشهد را دارا میباشد.

علاوه بر این، اطراف این ییلاقات با کوه و تپه‌های شگفت انگیزی پوشیده شده است. توپوگرافی خاص این منطقه، دیدهای متنوع و جذابی ایجاد کرده است.

امروزه این منطقه با ویلاهای خاصی احاطه شده و گلهای رونده روی دیوارهای ویلاها بسیار چشم نواز است. این منطقه زیبا و خوش آب و هوا به علت همجواری با مشهد، گزینه مناسبی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته است.

نیاز پروژه: برای استفاده از استخر این ویلای مسکونی نیاز به احداث سایبان احساس میشد. محل قرار گیری این استخر به نحویست که بر بام طبقه همکف قرار گرفته و تراس طبقه فوقانی نیز میباشد. این پلکانی قرار گرفتن حجم بنا نیاز به طراحی سازه‌ای خاص داشت.

به نحوی که هم از نظر ظاهری هماهنگی مورد نیاز با وضع موجود را داشته باشد و هم در برابر بار برف و باد شدید این منطقه ییلاقی مستحکم باشد. علاوه بر این موارد دید گسترده و بدون عناصر مزاحم به دره سرسبز یکی از کیفیات این فضا محسوب میشد. ما میبایست در راستای حفظ این دید بی مزاحم به طبیعت، سازه نگهدارنده را پشت استخر اجرا میکردیم. از این رو ما یکی از انواع ساختارهای سازه ای سایه روشن، با نام مهسایه  را برای این پروژه برگزیدیم.

سایبان-برقی-استخر-ویلا-عنبران

سازه سقف متحرک استخر:

ساختار سازه ای مهسایه به صورت معمول شامل ستونهایی با ارتفاع بلند است. در میانه ستونها، سطح سقف متحرک برقی استخر شیبدار متصل شده و بار ضلع مقابل آن بواسطه دستکهای گرفته شده از ستونها محار میشود. در این پروژه اولا برای تلطیف ظاهر ساختار مهسایه، سطح سقف متحرک برقی استخر به جای شیبدار به صورت قوسی انتخاب شده است. دوما با توجه به مساحت حدود 100 مترمربعی و قرارگیری در معرض شرایط جوی خاص استحکام بیشتر از مهسایه معمول نیاز است. به همین علت ستونها بسیار قطورتر از حالت معمول اجرا شدند. از هر یک از ستونها دو دستک گرفته شد تا بار هر چهار ریل نورد شده تحمل کند.

برای زیبایی و دوام بیشتر دستکها، کابلهای فولادی کشنده داخل لوله قرارگرفتند. برای سیال دیده شدن این عناصر به رنگ سفید درآمدند. ستونها، ریلها و مقاطع آبراه همه به رنگ مشکی از جنس پودری الکترو استاتیک درآمدند. لازم به توجه است که زیبایی اتصال دستکها به مقاطع به قدری زیباست که خود جنبه دکوراتیو پیدا کرده است. برای زیباتر دیده شدن این سازه مدرن، ریلها کمی طویلتر از سطح سقف در نظر گرفته شده اند.

تا در زمانی که سقف متحرک کاملا گسترده است، اضافه ریلها بیرون از سقف نمایان باشد. در انتهای ریلها آپاراتوسهای قوسی کار شده است. معمولا در سقفهای قوسی اصطکاک سیستم خیلی بیشتر از حالت فلت یا شیبدار است. از این رو تاکید ما در انتخاب تمامی سقفهای قوسی شکل، توجه به استفاده از مقاطع ریل تمام آلومینیوم با بالاترین کیفیت است. چنین مقاطعی هستند که میتوانند علاوه بر فشار نورد شدن، فشارهای ناشی ازحرکت سیستم درریل قوسی را تحمل کنند.

موتور سقف متحرک برقی استخر:

در چنین سیستمهایی که هم متراژ و هم طول ریل زیادی دارند و هم حرکت قوسی سقف بویژه در قسمتهای خلاف جاذبه فشار بیشتری به سیستم وارد میکند، توان موتور سقف متحرک اهمیت دو چندان میابد. به همین جهت برای این سیستمها از بهترین برند موتورهای توبلار جهان همچون بکر آلمان و سامفی فرانسه استفاده میکنیم.

نیروی حرکتی این سیستم توسط موتور توبلار 120 نیوتن از برند سامفی فرانسه تامین شده است. چنین برندهای معتبری محصولات خود را به مدت 5 سال گارانتی میکنند. شرکت سایه روشن هم به طبع از کمپانیهای سازنده قطعات، محصولات خود را 5 سال گارانتی میکند.

سقف سقف متحرک برقی استخر:

سطح سقف متحرک برقی استخر با استفاده از پارچه PVC رنگ روشن از برند مهلر آلمان تولید شده است. تیغه‌های میانی همرنگ پارچه لحاظ شده است. برای سبکتر دیده شدن و هماهنگی بیشتر با محیط پیرامون، سطح این سقف با حالت قوسی انتخاب شد. حرکت این سطح پارچه ای به حالت قوسی در ریل های نورد شده انجام می شود.

سقف-متحرک-استخر-ویلا-عنبران

سیستم هدایت آب:

هدایت آب باران در این حالت با استفاده ار گاتروی یا آبراه انجام شده است. که بواسطه قوس موجود در سقف، آب به نقطه پایین قوس هدایت شده و به گاتر می ریزد. البته در این پروژه نقطه زیرین قوس و محل قرارگیری آبراه بر خلاف اکثر موارد در یک نقطه نیست.

نور پردازی سقف متحرک برقی استخر :

در حالت استاندارد برای نور پردازی سقف متحرک استخر، به ازای هر 10 متر مربع 7 عدد حباب نوری لحاظ می گردد. در این پروژه بنا به سلیقه و خواسته کارفرما چیدمان و تعداد حبابهای نوری متفاوت با حالت استاندارد لحاظ شده است. حباب نوری انتخاب شده برای این سقف ها از نوع حباب اکریلیک استوانه ای میباشد.

برای مشاهده ویدئوهای سقف متحرک به کانال آپارات سایه روشن بپیوندید

 

 

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم