خانه
En
02122367612
موتور-سقف-متحرک

موتور سقف متحرک

5/5 - (1 امتیاز)

موتور سقف متحرک از نوع توبولار (تیوب لار – استوانه ای) می باشد.

این نوع از موتورها دارای ویژگیهای خاص و جالبی هستند که آنها را بسیار مناسب و جذاب برای استفاده در مکانیزم حرکتی سقف جمع شونده نموده . از جمله این ویژگیها :

  •  طول عمر و کارکرد بالا
  •  گستره زیاد و متنوعی از توان های مختلف
  •  حجم و هندسه خاص بدنه آن و در نتیجه کمترین اشغال فضا
  •  صدای بسیار کم
  •  مجهز به میکرو سوییچ هایی دقیق و ظریف
  •  مجهز به گیربکس های قدرتمند
  •  ایجاد حرکتی آرام و یکنواخت
  •  مجهز به سنسور حفاظتی دمای داخل موتور

با توجه به مصارف خاص موتور توبولار طراحي و مهندسي اوليه آن بدينصورت و با اين فرض انجام شده كه حداكثر زمان مورد نياز براي كاركرد موتور ٤ دقيقه باشد.

با کمی دقت در محل مصرف موتور توبولار یعنی سایبانها، درب پارکینگ، انواع سقف متحرک ، پرده ها و شیدهای محافظ و …. به این نکته پی خواهید برد که تعداد دفعات استفاده از موتور توبولار در فاصله زمانهای زیاد انجام میشود .

از این رو، طراح اینگونه از موتور ها، سيم پيچ قدرت دهنده موتور را داخل يك فضاي لوله ای محصور کرده بطوریکه هوارسانی به آن امکان پذیر نیست. البته گفته شد که این شکل خاص موتور توبولار یعنی شکل استوانه ای، از مزیتهای فوق العاده خوب این نوع از موتورهاست در عوض حذف اين امكان یعنی عدم هوا رسانی به موتور، تعبيه يك المان محافظ حرارتي مانع اعمال آسيب به موتور گرديده .

عملكرد المان حفاظتی داخل موتور توبولار بدينصورت است كه پس از رسيدن دماي سيم پيچ به ١٦٠ درجه، اين عنصر حفاظتي، برق موتور توبولار را قطع و كاركرد آن را متوقف مينمايد. پس از بازگشت دماي داخل موتور به حد مجاز ( حدود 20 الی 30 دقیقه )، مجدداً امكان استفاده از موتور فراهم ميگردد.

فلسفه اصلي و نگرش طراح اين موتورها، بر این پایه شکل گرفته که این تیپ از موتور در جایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، که نیاز به حرکت و استفاده های پی در پی ندارد .

مشخصات فنی موتور سقف متحرک :

منبع برق مورد استفاده موتور توبولار : تک فاز

نوع برق ورودي موتور توبولار : شهری 50 هرتز – 220 ولت

جريان مصرفي موتور توبولار : نیم تا یک آمپر

تايم كاركرد موتور توبولار : 4 دقیقه

گشتاور موتور توبولار : از 20 تا 500 نیوتن متر

دماي مناسب محیط كاركرد موتور : از 12- تا 50+ درجه سانتی گراد

دماي داخلی كاركرد موتور توبولار : 160 درجه سانتیگراد

وات مصرفي موتور توبولار : 130 تا 250 وات

در این خصوص سایه روشن به تجربه و توان بزرگترین کمپانی تولید کننده ی موتورهای توبولار در دنیا تکیه نموده است . پیشنهاد ما به شما در خصوص موتور سقف  های متحرک برقی و سایبان برقی، استفاده از موتورهای توبولار شرکت سامفی فرانسه یا کارخانه DOOYA چین ( www.dooya.com ) که متعلق به شرکت سامفی میباشد، خواهد بود .

سامفی فرانسه www.somfy.com  طراح و مخترع موتورهای توبولار در دنیا میباشد . گارانتی ارائه شده این شرکت برای موتورهای توبولار 5 سال است که شرکت سایه روشن به عنوان نماینده فروش شرکت سامفی نیز همین گارانتی را برای مشتریان سقفهای متحرک پارچه ای خود ارائه می نماید .

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم