خانه
En
02122367612
سقف-متحرک-فود-کورت-مجتمع-تجاری-هروی-سنتر

سقف برقی مجتمع تجاری هروی سنتر

5/5 - (1 امتیاز)

سقف برقی مجتمع تجاری هروی سنتر با ساختار سازه ای ویژه

هدف از نصب سقف برقی مجتمع تجاری هروی سنتر :

هدف از ایجاد سقف برقی مجتمع تجاری هروی سنتر و سقف چادری ثابت محوطه فود کورت استفاده از فضای باز و افزایش زیر بنا و ایجاد فضایی مدرن برای مشتریهای رستوران بود.

ساخت و نصب آن در سه ماهه نخست سال 1396 انجام پذیرفت. در محوطه رستورانهای روباز معمولا از آلاچیقهای ثابت یا پرتابل استفاده میشود. ولی در این پروژه برای رسیدن به یک محوطه یکپارچه تصمیم بر آن شد که از قابلیتهای سقف برقی مناسب برده شود .

معرفی حالت و مشخصات سایبان برقی :

برای پوشش حداکثری با توجه به پلان نامنظم نیم دایره ای طراحی سازه باید در قالب اشکال هندسی شکل میگرفت

با ایده تلفیق سایبان برقی با پلان مستطیل و سازه چادری بدون محدودیت اندازه کار طراحی سقف متحرک روف گاردن آغاز گردید

ابتدا پلان تراس طبقه دوم به دو قسمت مستطیل و نیم دایره تقسیم شد.سایبانهای برقی در دو نوع ریل 10 متر و ریل 6 متر طراحی گردید. سایبانهای برقی با ریل 10 متر به صورت هشتی و دو شیب در نظر گرفته شد. در قسمت پلان مستطیل شکل قرار گرفت و بقیه پلان که شکل نیم دایره دارد

سقف برقی مجتمع تجاری با ریل 6 متری و سازه چادری بصورت یکی در میان در پلان جایگذاری شد. مرکز پلان نیز با سازه پارچه ای بصورت ثابت طراحی گردید است .

سایبان-متحرک-فود-کورت-مجتمع-تجاری-هروی-سنتر

دو سقف متحرک در پلان مستطیل شکل دارای دو ریل به طول 10 متر با عرض دهانه 3.5 متر میباشند که بصورت دو شیب نصب شده اند. پارچه تاشونده این دو سیستم در قسمت اوج شیب سقف کار گذاشته شده بصورت دو طرفه جمع و باز میشوند

4 سقف برقی که از رپلهایی با طول 6 متر و عرض دهانه 3 متر تشکیل شده اند همراه با سازه های چادری مثلثی در پلان نیم دایره تراس نصب شده اند .

طراحی سقف برقی مجتمع تجاری با در نظر گرفتن کلیه محدودیتهای سازه ای موجود ساختمان  در مدت 15 روز انجام پذیرفت. سازه فولادی طی 45 روز با توجه به ساختار پیچیده و خاصش به پایان رسید .

سایبان-برقی-فود-کورت-مجتمع-تجاری-هروی-سنتر

زمانبندی اجرای پروژه

سقف برقی مجتمع تجاری هروی سنتر و فرآوری پارچه سازه چادری طی 21 روز در کارخانه انجام شد. طی 17 روز نصب سقف برقی و 22 روز نصب پوشش سازه پارچه ای به پایان رسید.

ایجاد المانهای قوسی در کنار ورقهای فولادی و نحوه مهار سازه بر اساس سیستم هرمی ساختار ویژه رو به سازه فولادی این پروژه بخشیده است. یکی از دغدغه های این پروژه کمترین استفاده از ستون در وسط محوطه تراس بود.

سقف-برقی-فود-کورت-مجتمع-تجاری-هروی-سنتر

با توجه به متراژ بالای سقف برقی مجتمع تجاری و بارهای اعمالی به سازه ساختمان پیشنهاد استفاده از سیستم مهار هرمی در دستور کار قرار گرفت. با توجه به این پیشنهاد کلیه ستونهای سازه بصورت محیطی نصب گردیدند. دو ستون اصلی نیز که در وسط محوطه قرار گرفته بودند. بصورتی در سیستم سازه جانمایی شدند که در کنار دیواره های وید شیشه ای تراس قرار گیرند .

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم