خانه
En
02122367612
تمیز-کردن-سقف-متحرک

نکات کلیدی شستشو و نگهداری سقف متحرک

5/5 - (4 امتیاز)

زمانی که صحبت از شستشوی سقف متحرک می‌شود، بعضی از افراد با این کار موافق‌اند و برخی مخالف‌اند، اما بسیاری از افراد اصلا نمی‌دانند که شستشوی غشاء سقف متحرک به چه صورت انجام می شود و یا چه ضرورتی دارد.

فرقی نمی‌کند شما جزو کدام دسته هستید. در این مقاله می‌خواهیم دلایل ضرورت شستشوی غشاء سقف متحرک را مطرح کنیم و به شما بگوییم چه روش‌هایی برای این کار وجود دارد.

علت ضرورت شستشوی غشاء سقف متحرک

در پاسخ به این سوال که چرا باید پارچه ی سقف را شست، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد مسأله‌ زیبایی ظاهری آن میباشد. به هر حال یک سقف متحرک پارچه ای تمیز نسبت به سقف کثیف ظاهر زیباتری دارد. درست مثل زمانی که سازه تازه نصب شده و زیبایی خیره کننده ای دارد. سازه‌های تمیز نیز در نظر عموم مردم در کل جذاب‌ترند. بناها هم به نوعی مثل انسان‌ها هستند. اگر به ظاهرشان برسید روی بقیه اثرگذاری بیشتری دارند.

شسشتوی-سقف-متحرک

اما پس از زیبایی که اصلی‌ترین دلیل نیاز به شستشوی سقف متحرک است ،حذف آلودگی‌های مخرب که سبب کاهش عمر مفید غشاء میشود مهمترین ضرورت آن برای شستشو میباشد. اکسیدهای گوگرد، نیتروژن و سایر آلودگی‌های باران‌های اسیدی می‌توانند به مرور زمان سبب تسریع در روند فرسایش و تغییر رنگ پارچه شود.

البته این نکته حائز اهمیت می باشد که شستشوی همه غشاء ها به یک اندازه در اولویت نمی باشد. غشاء بعضی از سقفها نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارند و برخی دیگر اهمیت تمیز نگه‌داشتن کمتری دارند. پارچه های سقف متحرک از لحاظ عبور نور به دو دسته مات وشفاف تقسیم می شوند.در پارچه های شفاف 30 درصد عبور نور بیشتر داریم شبیه به شیشه های سند بلاست و از جمله معایب این پارچه ها دیده شدن خاک و بعضا گل و لای روی سقف می باشد که نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری دارد.

از مواردی که روی سطح مراقبت مورد نیاز سقف اثرگذارند می‌توان به موقعیت سازه، کاربری‌ آن، موقعیت جغرافیایی‌اش و وضعیت آب و هوایی منطقه اشاره کرد.

معمولا کثیفی سقفها در کلان‌شهرها بسیار شدیدتر از سقفهای شهرهای کوچک است.به عنوان مثال استفاده از سیگار و قلیان در زیر سقف باعث کدر و زرد شدن پارچه می باشد و یا در مناطق مرطوب در صورت عدم رسیدگی منظم به غشاء سقف متحرک شاهد قارچ و کپک بر روی سطح پارچه ها میباشیم.

شستشوی-پارچه-سقف

 

روش شستشوی سقف متحرک پارچه ای

سطح بیرونی سازه پارچه ای با گذر زمان آلوده و کثیف خواهد شد. این آلودگی ها تا حدود کمی بر روی خواص آن موثر است. تمیز کردن این پارچه ها بسیار ساده بوده است. اولین قانون طلایی این است که فقط از آب، صابون خنثی و برس با موهای نرم استفاده کنید.

اما به عنوان یک قانون کلی به خاطر داشته باشید که همیشه باید ملایم‌ترین روش را برای شستشوی سقف برقی انتخاب کنید و اگر خواستید سراغ روش‌های قدرتمندتر بروید، خیلی دقت به خرج دهید. گاهی اوقات برای پاک کردن لکه‌های چربی به آب مواد شوینده‌ی ارگانیک غیر یونی نیز اضافه می‌شود. نباید در این شرایط از صابون یا مواد شوینده خانگی استفاده کرد چون نما را لک می‌کنند.

استفاده از واشرهای تحت فشار آب یا حلال ها را توصیه نمی کنیم به این جهت که اثر این دو بروی پارچه بسیار تهاجمی می باشد.با این کار شما خطر خراب کردن آن و آسیب غیرقابل جبران آن را خواهید داشت.

در پایان دو اقدام احتیاطی ساده برای محافظت از زیبایی سایبان شما وجود دارد:

  1. به یاد داشته باشید که پارچه را فقط زمانی ببندید که کاملا خشک شده باشد، به این ترتیب از تشکیل کپک جلوگیری می کنید.
  2. هنگامی که هوا بارانی است و بادهای شدید می وزد، سعی کنید ابتدا پارچه را ببندید تا در معرض این تندبادهای شدید قرار نگیرید.

آزمایش قبل از اجرا شستشوی سقف متحرک

قبل از اینکه شروع به شستشوی کل سقف کنید حتما روش شستشویتان را روی قسمتی از سقف که زیاد در دید نیست آزمایش کنید. برای این کار بخشی کوچکی کمتر از یک متر مربع را انتخاب کنید  و روش شستشوی خود را در این بخش آزمایش کنید.

شستشوی-سقف-برقی

 جمع‌بندی شستشوی سقف متحرک

  • شستشوی سقف متحرک پارچه ای به دلایل مختلفی از جمله زیبایی بنا و حذف آلودگی‌های مخرب برای غشاء ضرورت دارد.
  • مراقبت سقف با توجه به کاربری، موقعیت، وضعیت جغرافیایی و آب و هوای منطقه متفاوت می باشد.
  • قانون طلایی استفاده  از سه عنصر اصلی آب، صابون خنثی و برس با موهای نرم برای شست وشوی پارچه
  • خشک شدن کامل پارچه پس از شستشو به منظور جلوگیری از تشکیل قارچ و کپک بر روی پارچه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم