خانه
En
02122367612
بازسازی سقف متحرک

بازسازی سقف متحرک

5/5 - (4 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم به توضیح مسائل مربوط به نوسازی و بازسازی سقف متحرک پارچه‌ای بپردازیم.

بطور کل هر بنایی با هر نوع کاربری، مسکونی یا تجاری هرچقدر هم که با مصالح با کیفیت ساخته شده باشد، باز هم بعد از مدتی نیاز به بازسازی و تعمیر دارد و این بازسازی یا می‌تواند به علت نگهداری و تعمیر آن بنا باشد و یا به سبب ایجاد ظاهری زیبا و جدیدتر برای بنا باشد.

همانند تمام متریالهای مورد استفاده در معماری بنا سقف متحرک پارچه ای نیز پس از گذشت سالیان نیاز به بازسازی دارد. بازسازی سقف برقی به معنای مرمت کردن آن میباشد یعنی انجام اقداماتی فنی به منظور زنده کردن و دوام بخشیدن به یک سازه فرسوده و قدیمی .

تفاوت بازسازی و نوسازی سقف متحرک

این دو واژه با هم تفاوت دارند اما اکثر افراد تفاوت میان این دو را به درستی نمیدانند و اصولاً این دو واژه به غلط به جای هم بکار برده میشوند.

بازسازی سقف جمع شونده به معنای انجام اقدامات فنی روی یک سازه قدیمی به منظور افزایش عمر آن میباشد، که تلاش بر این است که در این پروسه کمترین میزان تغییر در ظاهر سازه ایجاد شود.

به طور کلی بازسازی محصول در واقع همان مرمت آن میباشد. این درحالیست که واژه نوسازی به معنای تعمیر کامل آن میباشد.

در فرآیند نوسازی تلاش میشود تا در ظاهر و باطن سازه حداکثر تغییر ایجاد شود. هدف از نوسازی سقف متحرک پارچه ای تبدیل کردن یک سازه فرسوده به سازه ای نو و زیباست، در حالی که هدف از بازسازی افزایش پایداری آن میباشد.

نوسازی سقف برقی

 

بازسازی سقف متحرک پارچه‌ای شامل سه بخش مهم میباشد.

  • پارچه جمع شونده سقف: این پارچه به راحتی قابل تعویض میباشد و حدوداً 30 درصد هزینه یک سیستم جدید را شامل میشود.
  • سازه آلومینیومی: سازه آلومینیومی که پس از دمونتاژ و ارسال به خط رنگ پودری کاملا به سازه ای نو تبدیل میشود و قابلیت تغییر رنگ را نیز دارد.
  • یراق آلات و اکسسوریها: یراق آلات و اکسسوریهای بکار رفته در سقف متحرک که به سبب گرما و سرما در فصول مختلف سال ممکن است دچار فرسایش شده باشند به راحتی قابل تعویض میباشند.

بازسازی سایبان برقی

مراحل بازسازی سقف متحرک پارچه‌ای :

  • بازدید: اولین مرحله برای بازسازی سقف متحرک پارچه‌ای بازدید از محل پروژه و دریافت خواسته های کارفرما میباشد. میتوانید از قبل خواسته های خود را از عملیات بازسازی سقف خود به صورت چک لیستی گردآوری کنید و آن را به کارشناسان سایه روشن ارائه دهید.
  • برآورد هزینه های بازسازی: برآورد هزینه یکی از مهمترین موارد در بازسازی میباشد که باید با دقت و بر اساس بودجه کارفرما مورد بررسی قرار گیرد. لازم به ذکر میباشد که هزینه بازسازی به عواملی چون متراژ، مقدار تغییراتی که باید  انجام بپذیرد و همچنین نوع متریال مصرفی بستگی دارد.
  • قرارداد: در این مرحله با توجه به تایید کارفرما قرارداد منعقد میگردد.
  • دمونتاژ: سازه سقف متحرک دمونتاژ میشود و پس از جدا کردن قطعات آن با توجه به نیاز پیش بینی شده فرایند بازسازی انجام میشود.
  • نصب مجدد: پس از اعمال تغییرات لازم اعم از تجدید رنگ سازه،تعویض غشاء جمع شونده،تعویض یراق آلات و اکسسوریهای مورد نیاز و بعضاً تعویض موتور سقف متحرک سقف مجدداً نصب میشود

 

بازسازی سقف متحرک چقدر زمان میبرد؟

مهمترین عامل موثر در تعیین مدت زمان لازم برای دمونتاژ کردن و نصب مجدد سازه ابعاد و اندازه سقف متحرک می باشد و پس از آن مواردی نوسازی که ممکن است به سفارش بازسازی اضافه شود، به عنوان مثال هوابند کردن سیستم سقف متحرک توسط پنجره های موتورایز گیوتینی یا اسلایدینگ.بطور میانگین مدت زمان تحویل سقف 30 روز از تاریخ قرارداد می باشد که همواره باید یک برنامه زمانی منعطف برای انجام این کار در نظر گرفت.

هزینه بازسازی سقف متحرک چقدر است

عوامل موثربر هزینه بازسازی سقف متحرک شامل هزینه عناصر اصلی سقف می باشد که شامل پارچه تاشو،موتور،یرق آلات و اکسسوریها و هزینه رنگ آمیزی مجدد سازه می باشد. • بخش مهمی از هزینه سقف متحرک مربوط به پارچه یا غشاء بکاررفته در سیستم سقف متحرک می باشد.اطلاع از قیمت پارچه مورد استفاده دریک سقف متحرک کار پیچیده ای نیست و با یک سرچ ساده در بازار به راحتی میتوان از حدود قیمت آن مطلع شد.سایه روشن به صورت متداول از پارچه‌های PVC با وزن 700 گرم بر متر مربع از برندهای مهلر آلمان و فراری فرانسه استفاده میکند. • قیمت موتور به کار رفته در سقف جمع شونده نیز با دانستن نام شرکت تولید کننده و توان موتور، به راحتی قابل برآورد است. موتور مورد استفاده در تولیدات شرکت سایه روشن عموما 120 نیوتن و محصول شرکت بکرآلمان BECKER، سامفی فرانسه SOMFT، بارزانته و نیز موتورهای اختصاصی سایه روشن تولید شده در چین می‌باشند. که با در دست داشتن چنین مشخصاتی برآورد هزینه آنها کار بسیار آسانی خواهد بود. • هزینه مربوط به تعویض یراق آلات و اکسسوریها با توجه به موارد مورد نیاز سیستم برآورد می شود.

پیشنهاد میشود برای مشاهده ویدئو های سقف متحرک پارچه ای به کانال آپارات ما بپیوندید

 

ارسال نظر

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم