خانه
En
02122367612
سقف-متحرک-آلاچیق-حیاط-مسکونی

سقف متحرک آلاچیق حیاط ویلا مسکونی شهرک غرب

5/5 - (1 امتیاز)

سقف متحرک آلاچیق حیاط ویلا مسکونی شهرک غرب با ساختار سازه ای آون

موقعیت/آدرس: تهران، شهرک غرب، خیابان ایران زمین، خیابان چهارم، بن بست آبان

سال ساخت: 1400

ابعاد و مساحت: طول ریل 4 متر و عرض دهانه 4 به مساحت 16 متر مربع

کارفرما: آقای حیدریان

جنس سقف: غشاءpvc  شرکت مهلر آلمان

نوع حباب نوری: حباب نور خطی

 

موقعیت پروژه: این پرگولا با سقف متحرک در آلاچیق حیاط یک منزل مسکونی ویلایی در تهران اجرا شده است. این منزل در یکی از بن بست‌های خیابان ایران زمین و نزدیک به پارک بزرگ و سرسبز باغ‌راه فدک واقع شده است. علاوه بر برخورداری از آب و هوای لطیف همجوار پارک، به علت موقعیت توپوگرافی خاص این منطقه دید به برج میلاد همیشه در پشت زمینه حیاط منزل موجود است. همچنین محوطه داخلی حیاط با سنگفرش و چمن طبیعی و گیاهان خاص و زیبا پوشیده شده سطح یکی از دیواره‌ها به حالت آب نمای سنگی اجرا شده است که تداعی کننده طبیعت بکر است.

نیاز پروژه: معمار با ذوق و سلیقه این پروژه طراحی بسیار مدرن، با ساده ترین اجزاء را مزین به چند عنصر بارز و شاخص نموده است. تمام عناصر بکار رفته در این ساختمان به ساده ترین حالت ممکن اجرا شده‌اند. بخش عمده نمای اصلی این ساختمان یک فریم ساده، پر شده با سطح بسیار وسیعی از شیشه‌ است که تماماً القا کننده حس سبکی یک طراحی مدرن است. دوری از صلب به نظر رسیدن در تک تک اجزاء لحاظ و اکثر عناصر ساده، تمام شیشه و یا با استفاده از سبکترین فریم‌ها اجرا شده‌اند. از اینرو اجرای این پرگولا نیز میبایست به ساده‌ترین حالت ممکن و به گونه‌ای انجام میپذیرفت که عنصری سبک و غیر صلب به نظر برسد تا نهایت هماهنگی با سبک موجود را دارا باشد. این عوامل باعث شد ما یکی از انواع ساختارهای سازه ای سایه روشن، با نام آون را خلق کنیم. با کلیک بر روی این لینک میتوانید انواع مختلف ساختارهای سازه ای سایه روشن را مشاهده کنید.

شما میتوانید با مراجعه به صفحه سقف متحرک حیاط انواع پروژه های اجرایی با کاربری پوشش حیاط را مشاهده بفرمائید

سقف-برقی-آلاچیق-حیاط-مسکونی

 

سازه: در این حالت دو سازه قدرتمند به شکل U معکوس وظیفه تحمل وزن سقف و بارهای وارده را به عهده دارند. سطح سقف پارچه‌ای از اطراف این فریم به ابعاد 70 سانتیمتر کنسول شده است. بدینوسیله سطح سقف عنصری بسیار سبک و معلق به نظر میرسد. این سازه‌ها از مقاطع تمام آلومینیوم یکپارچه با هسته فولادی ساخته شده است. عناصر سازهای این پرگولا علاوه بر تأمین استحکام مورد نیاز، با ذاتاً ساده و زیبا و همراستا با سبک لحاظ شده اجرا شده‌اند.شیار های عمیق موجود در ستون‌ها علاوه بر شکستن حجم صلب سازه و کمک به سبکتر دیده شدن آن، تمامی مهره‌ها را پوشش داده و به ساده تر دیده شدن عناصر کمک می‌کنند. آپاراتوسهای این سیستم به صورت توکار و با استفاده از اتصالات ساده اجرا شده‌اند. برای بهتر ترکیب شدن عناصر جدید و وضع موجود، سازه به رنگ طوسی تیره از نوع سوپر مات سمباده‌ای درآمده است. این رنگ دقیقا از کد رال المان های موجود درفضا، مانند فریم پنجره اصلی نما و پنجره‌ها انتخاب شده است.

سایبان-برقی-آلاچیق-ویلا-مسکونی

 

سقف سقف متحرک آلاچیق: سطح سقف متحرک آلاچیق با استفاده از پارچه رنگ روشن و تیغه‌های میانی همرنگ سازه و بدون فریم در نظر گرفته شده‌اند. تا با ایجاد این تضاد رنگی بین پارچه و تیغه‌های ظریف کار شده در پارچه، سبک بودن عناصر فلزی بیشتر ملموس گردد. سطح سقف متحرک آلاچیق از بالا به سازه‌های U شکل آویزان شده است و با در نظر گرفتن لبه‌های آزاد و بی فریم برای آن کاملا حس

سبکی را به بیننده منتقل میکند. برای هماهنگ شدن هرچه بیشتر سقف برقی با معماری مدرن فضا، سطح سقف را کاملاً افقی و بدون شیب در نظر گرفتیم.

سیستم هدایت آب سقف متحرک آلاچیق : هدایت آب باران در این حالت به صورت ریزشی از یک طرف در نظر گرفته شده است. البته لازم به ذکر است که هدایت آب باران در سقف بدون شیب بواسطه ایجاد افتادگی در پارچه انجام میشود. به اینصورت که حدود 2 سانتیمتر افتادگی در پارچه از یک لبه تا لبه مقابل ایجاد می‌گردد. تا با استفاده از این شیب بوجود امده در پارچه، آب جمع شده روی سطح سقف تخلیه گردد. سقف بدون شیب عمدتاً بدون آبراه و با هدایت آب ریزشی اجرا می‌شوند. البته لحاظ آبراه برای سقف بدون شیب هم ممکن است.

 سیستم نورپردازی سقف متحرک آلاچیق : نور پردازی لحاظ شده در این پروژه از نوع حباب خطی است. که مجهز به دیمر شده و قابلیت کنترل شدت نور را برای مخاطب ایجاد میکند.

ارسال نظر

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم