خانه
En
02122367612
آبراه سقف متحرک

آبراه سقف متحرک و تیر الحاقی آن

5/5 - (1 امتیاز)

سقف‌های متحرک عموماً به صورت شیبدار طراحی و اجرا میشوند لذا برای جمع آوری و انتقال آبهای سطحی، به یک آبراه احتیاج داریم.

آبراه سقف متحرک در پایین ترین کد ارتفاعی قرار میگیرد بصورتیکه نشیمن آپاراتوس های جلوی ریل‌های سقف متحرک داخل آبراه نصب می‌شوند تا آب حاصل از بارندگی به داخل آبراه هدایت شود و در آن تخلیه گردد . آب ناشی از باران و برف، بر روی سقف پارچه‌ای لغزیده و در انتها به داخل آبراه وارد میشود.

آبراه در سقف متحرک سایه روشن، از یک مقطع آلومینیوم به شکل مستطیل ساخته شده است. ابتدا و انتهای آبراه به وسیله درپوش بسته میشود. در کف آبراه شیارهایی تعبیه شده است که به طراحان سقف این اجازه را میدهد تا در صورت نیاز از این شیارها برای اتصال قطعات مورد نیاز استفاده کنند. لبه داخلی آبراه به وسیله یک نوار لاستیکی ، مانع از بازگشت آب داخل آبراه به محیط داخل سقف برقی میشود.

انتقال آب به داخل آبراه مرحله اول در دفع آبهای سطحی میباشد. پس از آن بایستی این آب از سیستم به کلی خارج شود و به سیستم فاضلاب منتقل گردد. به صورت معمول در کف آبراه، خروجی تعبیه میشود. این خروجی به وسیله یک لوله PVC که در داخل ستونها قرار دارد، آب را به خارج از مجموعه منتقل میکند.

مقطع آبراه سقف متحرک در سازه های جمع شونده سایه روشن با توجه به دیگر المان‌های سازه‌ای این سیستم، به نحوی طراحی شده است که تمامی اتصالات چه در قسمت ریلهای سقف و چه در اتصالات تیر و ستون به آبراه به راحتی و سریع بصورت کانکشن‌های پیچ و مهره‌ای قابل اجرا می‌باشند.

یکی از مبناهای طراحی مقطع آبراه سقف متحرک و تیر الحاقی آن در ایجاد دهانه‌های عریض برای مواقعی است که به لحاظ معماری ، نصب ستون میانی در دهانه‌ی زیر آبراه امکان‌پذیر نیست، به عنوان مثال استفاده از سیستم‌های اسلایدینگ اکسپنشن Expansion در زیر آبراه که حداقل دهانه این تیپ سیستم‌ها 5متر و حداکثر 8متر می‎‌تواند باشد. در اینگونه دهانه‌ها استفاده ترکیبی از مقطع آبراه و مقطع تیر که به لحاظ ابعادی کاملا متناسب با یکدیگر طراحی شده است ایجاد دهانه‌های عریض را برای سازه امکان‌پذیر می‌کند .

برای مشاهده پروژه های اجرا شده سایه روشن به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

ارسال نظر

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم