خانه
En
02122367612
ستون سقف متحرک

ستون سقف متحرک

5/5 - (1 امتیاز)

همانند اکثر سیستمهای ساختمانی، یک سقف متحرک نیز بر روی ستونهای خود اتکا دارد. ستونها بایستی مقاومت لازم برای تحمل وزن سازه و همچنین بارهای وارد بر سقف جمع شونده مانند باد و برف را داشته باشند.

در مواردی که ابعاد سقف برقی بزرگ باشد و به یک ستون مقاومتر احتیاج داشته باشیم، از یک مقطع فولادی در داخل هسته ستون آلومینیومی استفاده میشود. این کار به مقاومت ستون سقف متحرک کمک فراوانی خواهد کرد. طراحی ستون‌ آلومینیومی سقف متحرک به گونه‌ای است که مقطع پروفیل 100 در 100 میلیمتر آهن بدون هیچ گونه لقی در داخل ستون آلومینیومی جایگزاری می‌شود و یکپارچگی مناسبی را برای المان ستون ایجاد میکند .

علاوه بر قابلیت تحمل بار که خصوصیت ذاتی تمام ستونها میباشد، ستون در یک سقف متحرک کاربردهای دیگری نیز دارد.
1) استفاد از ستون به عنوان یک عنصر زیبا در سقف متحرک:

در طراحی تمام اجزای سقف جمع شونده باید زیبایی سازه مدنظر باشد. ستونها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باید برای بیننده جذابیت بصری داشته باشند.
تیم مهندسی سایه روشن با در نظر گرفتن تمام موارد فوق یک مقطع آلومینیوم با ابعاد 126 در 126 میلیمتر همراه با شیارهایی طراحی نموده که هم قابلیت باربری مناسب داشته باشد و هم زیبایی لازم را برای سازه ایجاد نماید، شیارهای ستون‌ها در عین حالی که به سازه جلوه بصری بخشیده، محل نصب مهره‌هایی است که برای اتصال ستون و تیر سقف متحرک استفاده میشوند علاوه بر این ، این شیارها برای نورپردازی نیز کاربرد دارند .

2 ) مسیر انتقال آب:
آبهای سطحی (باران و برف) در یک سقف جمع شونده به آبراه هدایت میشوند و از آنجا باید به خارج سیستم هدایت شوند. هر مقدار که این مسیر انتقال به خارج از سیستم کمتر در معرض دید قرار داشته باشد، به زیبایی مجموعه افزوده خواهد شد. لذا جهت هدایت آب از هسته ستونها استفاده میشود. با تعبیه یک لوله در داخل ستون سقف متحرک، آب جمع آوری شده از روی سقف به آبراه هدایت و سپس از طریق همین لوله به خارج از سیستم منتقل خواهد شد.

برای مشاهده پروژه های اجرا شده سایه روشن به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

ارسال نظر

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم