خانه
En
02122367612
سقف-متحرک-استخر-ساختمان-آتین

سایبان برقی استخر مسکونی – آتین 6

5/5 - (1 امتیاز)

سایبان برقی استخر مسکونی- آتین 6 با ساختار سازه ای سایانه

موقعیت: تهران، سعادت آباد

سال ساخت: 1396

ابعاد و مساحت: طول ریل 6 متر و عرض دهان 20/4 به مساحت 25 متر مربع

کارفرما : آقای مهندس کرمانی

شرکت مشاور: آقای مهندس کرمانی

جنس سقف: غشاء pvc  شرکت مهلر آلمان

نیاز پروژه: روف گاردن مجتمع مسکونی آتین 6 دارای جکوزی تابستانی است. این جکوزی در فضای باز در نظر گرفته شده و برای استفاده از این فضا، اولین نیاز کنترل آفتاب و ایجاد سایه است. ارتفاع بلند جانپناه بام، استفاده از متریالهای سنگ کرم رنگ، سنگ مشکی رگه دار، آجرنسوز، کاشی آبی استخر، گرین وال و اِلمانهایی با رنگ مشکی باعث شلوغ دیده شدن این فضا شده بود.

به این علت نیاز به سایبانی با ظاهر ساده داشت. علاوه براینها شکستهای کوچک موجود در جداره‌های اطراف و ارتفاعهای متفاوت جداره‌ها نیاز سازه ای را به ما دیکته میکرد. نیاز به سازه ای که کاملا در این شلوغی عناصر وضع موجود حل شود.

این عوامل باعث شد ما اجرای یکی از انواع ساختارهای سازه ای سایه روشن، با نام سایانه را در نظر بگیریم. و طبق نیاز این پروژه موارد خاص را به این مدل اضافه کنیم. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید،ما برای این سایبان سه عدد ستون تکیه گاهی قرار دادیم.

اگر سایر ساختارهای سازه ای سایه روشن را دیده باشید، حتما میپرسید چرا این پروژه جزو انواع ساختار سازه ای سایانه‌ محسوب میشود؟ و چرا در دسته پاولیون قرار نگرفته است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال لطفاً توضیحات سازه ای ذیل را مطالعه کنید.

سقف-برقی-استخر-ساختمان-آتین

سازه سایبان برقی استخر:

دیوار جانپناه استحکام و ارتفاع مطلوبی به جهت تامین نیاز تکیه گاهی اجرای سایبان نداشت. به همین جهت همجوار این دیوار دو ستون سازه‌ای اجرا کردیم که به لحاظ ارتفاعی یکسان نیستند. ستون ها با توجه به وضع موجود در کدهای ارتفاعی متفاوتی کار شدند. برای هرچه کمتر شدن عناصر الحاقی در این فضا از یک سمت سر تیرها را به سازه دیوار متصل کردیم و در سمت دیگر ستون را داخل فلاور باکس کار کردیم و بار ریل را بر خم ایجاد شده در سر ستون قرار دادیم.

در ظاهر تفاوت سازه ایجاد شده با حالت معمول پاولیون فقط در اجرای یک ستون کمتر است و با حالت سایانه فقط در اجرای یک ستون بیشتر. اما لازم به ذکر است که تاکید کنم در سیستم های پاولیون علاوه بر چهار ستون سه عدد تیر افقی و یک آبراه هم لحاظ میگردد. که وظیفه بهم متصل کردن تمامی ستونها را دارند. این ستونها از مقاطع تمام آلومینیوم یکپارچه با هسته های فولادی ساخته شده اند. علاوه بر تأمین استحکام مورد نیاز، با ظاهر بی شیار در نظر گرفته شده اند تا این سادگی هماهنگی بهتری با این حجم از تنوع متریال ایجاد کند. برای بهتر ترکیب شدن عناصر جدید و وضع موجود، سازه به رنگ مشکی مات درآمد. درست همان کد رنگ رال المانهای موجود درفضا، مانند فلاور باکسها و فریم درب و پنجره ها. کد رنگ مد نظر با استفاده از رنگ پودری الکترواستاتیک و پخت کوره ای لحاظ شده است. تا سازه های اجرا شده از هر نظر در مقابل عوامل جوی موجود در فضای باز مصون باشند.

موتور سایبان برقی استخر:

نیروی حرکتی سقف متحرک استخر این پروژه توسط موتور توبلار 120 نیوتن از برند سامفی فرانسه تامین شده است. این برند معتبر محصولات خود را به مدت 5 سال گارانتی میکند. شرکت سایه روشن هم به طبع از کمپانیهای سازنده قطعات، محصولات خود را 5 سال گارانتی میکند.

موتورهای توبلار با برندهای بارزانته ایتالیا، بکر آلمان و انحصاری سایه روشن هم قابل سفارش است. درچنین پروژه هایی که چند دهنه سقف متحرک دریک فضا موجود است، امکان سفارش یک ریموت با چند کانال میباشد. تا با استفاده از یک ریموت هر دو سقف را کنترل کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع مدلهای ریموت قابل سفارش به بخش ریموت در سایت مراجعه کنید. البته سقف متحرک هم مانند سایر اجزاء موتورایز ساختمانی قابلیت هدایت بوسیله سیستمهای BMS را دارند.

سقف سایبان برقی استخر:

سطح سایبان برقی با استفاده از پارچه رنگ روشن از برند مهلر آلمان تولید شده است. تیغه‌های میانی همرنگ پارچه در داخل یک فریم U شکل با رنگ مشکی قرارگرفته است. تا در هنگام جمع کردن سقف دید گسترده ای از آسمان به ناظر هدیه کند. عنصر آبراه در این راستا از سیستم حذف شد. در همه سیستمهای سقف متحرک سایه روشن، قسمت دپوی پارچه و باکس موتور با پنل پوشیده میشود. تا در مواقع جمع بودن سقف، باکس موتور و پارچه‌های جمع شده محفوظ باشند. در اکثر موارد این پنل به رنگ پارچه انتخاب میشود که در این جا هم رنگ با سازه انتخاب شده است. این امر باعث شده در دید ناظر کل سازه و فضای دپو یکپارچه به نظر برسد. گویی سقف کرم رنگ از محفظه ای مشکی خارج و سپس به داخل آن جمع میگردد.

سایبان-برقی-استخر-ساختمان-آتین

سیستم هدایت آب سایبان برقی استخر:

هدایت آب باران در این حالت به صورت ریزشی از یک جهت در نظر گرفته شده. به صورت معمول ریلهای سقف متحرک در دو طرف با شیب استاندارد بین 15 تا 21 درصد اجرا میشوند. هدایت آب باران در سقف های شیبدار بواسطه شیب ایجاد شده در سقف انجام میشود.

در انتهایی ترین نقطه شیب عمدتا آبراه لحاظ میشود تا آب باران و برف را به مسیر مورد نظر هدایت کن. اما در این پروژه برای ایجاد گستردگی نقطه دید ناظر، آبراه حذف شده.

 

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم