خانه
En
02122367612
سایبان-برقی-روف-گاردن

سایبان برقی آلاچیق روف گاردن ایران زمین

5/5 - (1 امتیاز)

سقف متحرک آلاچیق حیاط ویلا مسکونی شهرک غرب با ساختار سازه ای آتین پلاس

موقعیت/آدرس: تهران، شهرک غرب، خیابان ایران زمین، گلستان جنوبی، کوچه یکم

سال ساخت: 1400

ابعاد و مساحت: طول ریل 5 متر و عرض دهان 5 به مساحت 25 متر مربع

کارفرما: آقای حیدریان

جنس سقف: غشاءpvc  شرکت مهلر آلمان

نوع حباب نوری: حبابهای نور خطی در سایبان برقی آلاچیق به همراه حبابهای نوری دیوار کوب برای ستون‌ها

 

موقعیت پروژه: این پرگولا با سایبان برقی بر روی بام یک منزل مسکونی ویلایی در شهرک غرب اجرا شده است.با توجه به بافت آمریکایی این شهرک و قرارگیری پارک‌های فراوان و خیابان‌های عریض و مشجر از آب و هوای مطلوبی برخوردار است. علاوه بر برخورداری از این آب و هوای لطیف همجوار پارک‌ها، به علت موقعیت توپوگرافی خاص این منطقه و بافت کم تراکم آن این بام ویلایی نیز از ویو گسترده و زیبایی برخوردار است.

نیاز پروژه: بام این منزل ویلایی مسکونی کاملا از ترمووود پوشیده شده است. آلاچیق موجود برای فضای نشیمن این بام بدون دید مشرف و دارای ویو بی نظیریست. اطراف این آلاچیق با گلدان‌های ترمووودی احاطه شده که گیاهان خاصی همچون تمشک در آنها پرورش یافته و حفاظت از آنها در حین و بعد از اجرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. برای فراهم کردن امکان استفاده از فضای آلاچیق در تمامی فصول و مقاوم نبودن سازه موجود، نیاز به اجرای سایبان برقی به همراه سازه نگهدارنده جدید بود. از

اینرو ما از میان ساختارهای سازه‌ ای سایه روشن، ساختار آتین پلاس را برای این پروژه در نظر گرفتیم. تا بواسطه فلت بودن سطح سایبان برقی نهایت هماهنگی با سبک مدرن موجود در پروژه را ایجاد کنیم و هم مانند ساختار پاولیون تمامی تکیه‌گاه مورد نیاز برای اجرای سقف را فراهم کنیم.

سقف-متحرک-آلاچیق
سازه: در این حالت دو سازه قدرتمند به شکل U معکوس وظیفه تحمل وزن سقف متحرک و بارهای وارده را به عهده دارند. این سازه ها از مقاطع تمام آلومینیوم یکپارچه با هسته های فولادی ساخته شده اند. علاوه بر تأمین استحکام مورد نیاز، با داشتن شیارهای سطحی و عمیق،عناصری ذاتاً زیبا هم هستند. البته قرارگیری این شیارها علاوه بر رویکرد سازه ای، تمامی مهره‌ها را در خود جای داده و از دید ناظر پنهان میکند. برای هرچه بیشتر هماهنگ شدن این سازه جدید با وضع موجود پروژه، سقف به صورت فلت و بدون شیب در نظر گرفته شد. سیستم هدایت آب در سقف‌های فلت معمولا به صورت ریزشی انجام می‌شود ،اما با توجه به نیاز کارفرما برای این پروژه آبراههایی مجهز به پنل لحاظ شده است که ارتفاع تمام شده آنها به 55 سانتیمتر میرسد. از این رو دو ضلع دیگر نیز به پنل‌هایی با این ارتفاع مجهز شد تا ظاهری یکدست و هم جهت با سبک معماری موجود داشته باشیم. تمامی عناصر به کار رفته با رنگهای پودری الکترواستاتیک به رنگ طوسی تیره و از نوع سوپر مات سمباده‌ای پوشیده شده است.

سایبان-برقی-آلاچیق

سایبان برقی آلاچیق: سطح سایبان برقی آلاچیق با استفاده از پارچه رنگ روشن و تیغه های میانی همرنگ به صورت فلت در داخل این بدنه شکل گرفته اجرا شده است. سطح سقف از بالا به سازه های U شکل متصل شده. که با دید از بیرون به پرگولا قابل رویت نیست، و ااینطور به نظر میرسد که باکسی مکعب مستطیل شکل به سازه‌های یو شکل متصل شده و سطح سقف در داخل باکس قرار گرفته است.

سیستم هدایت آب: هدایت آب باران در سایبان برقی آلاچیق بدون شیب بواسطه ایجاد افتادگی در پارچه انجام می شود. به این صورت که پارچه نزدیک به ریل ها حدود دو سانتینتر دارای افتادگی نسبت به وسط دهانه می باشد. تا با استفاده از این شیب بوجود امده در پارچه، آب جمع شده روی سطح سقف تخلیه گردد. سقف های بدون شیب عمدتاً بدون آبراه و با هدایت آب ریزشی ساخته می شوند. اما در صورت لزوم، مانند الزام این پروژه میتوان برای آنها آبراه لحاظ کرد. آبراه در سقف‌های بدون شیب میتواند به صورت مقطعی با 40 سانتیمتر فاصله از ریل‌ها اجرا شود. یا مانند این پروژه این فاصله با پنل‌های آلومینیومی پوشیده باشد.

نورپردازی سایبان برقی آلاچیق: در این پروژه از حباب‌های خطی برای سیستم نورپردازی سایبان برقی استفاده شده است. و نورپردازی در هنگام جمع بودن سقف متحرک، حباب‌های ویژه دیوارکوب بر روی ستونها لحاظ شده است. تا در مواقع لزوم نور مورد نیاز را تامین کن

ارسال نظر

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم