خانه
En
02122367612
سازه-پارچه-ای-وید-هتل-آزادی

سازه چادری وید هتل آزادی – مشهد

امتیاز دهید

‌جدول مشخصات سازه چادری وید هتل آزادی – مشهد

سال اجرا  1391
جنس لایه پارچه:  ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت 212 مترمربع
کارفرما اداره رفاه بانک صادرات
طراحی و معماری جناب آقای مهندس سهرابیان
هدف از ساخت سازه چادری:

در فضای ساختمان اصلی هتل آزادی یک وید مرکزی وجود دارد. هدف از اجرای سازه چادری، پوشش سقف وید مذکور است. پوشش سقف بایستی بتواند علاوه بر ایجاد یک فضای هوابند برای داخل هتل به عنوان یک عایق حرارتی مناسب نیز عمل کند. برای این منظور سازه چادری وید به صورت دولایه طراحی و اجرا گردیده است. استفاده از مصالح نوین و سبک نیز از اهدافی است که به وسیله اجرای سازه چادری محقق شده است. علاوه بر موارد ذکر شده سازه پارچه‌ای به وسیله خاصیت عبور دهی نور از خود باعث می­شود که در طول روز یک نور ملایم از سقف عبور کرده و فضای داخل هتل را روشن کند.

مشخصات سازه های چادری:

سازه چادری وید هتل آزادی یک سقف دولایه است. لایه داخلی از یک سازه چادری با فرم مخروط تشکیل شده است که به دیواره شیشه­ ای اطراف خود هوابند شده است. یکی از زیبایی ­های سازه های چادری، الگوهای برش پارچه در یک سازه میباشد که وقتی به صورت منظم در کنار یکدیگر قرار میگیرند جلوه زیبایی را به وجود می‌­آورند. در لایه داخلی سازه پارچه‌ای این الگوها با نظمی دلنشین در کنار هم قرا گرفته و به زیبایی سقف می­افزایند. این خطوط منظم با حرکت خود از پایین­ترین نقطه به سمت بالاترین نقطه، برای بیننده تداعی­ گر حس صعود در المان پارچه ای هستند.

لایه خارجی به شکل هرم ساخته شده است و همانند لایه داخلی به دیواره­های شیشه­ای اطارف خود هوابند شده است. لایه خارجی دارای ارتفاع بلندی نسبت به ابعاد قاعده خود می­باشد. این ارتفاع بلند باعث می­شود که شیب دیواره زیاد بوده و انباشت آب­های سطحی و برف بر روی سازه چادری عملا منتفی شود.

برای هر دو لایه خارجی و داخلی این پروژه از پارچه­‌های PVC به وزن 900 گرم بر متر مربع که محصول شرکت Ferrari هستند ، استفاده شده است.

سیستم سازه های فولادی:

برای سازه چادری وید هتل آزادی از سازه­ های فولادی با مقطع لوله استفاده شده است. با توجه به اهمیت مبحث زیبایی سازه و ایجاد یک جلوه مطلوب برای فضای هتل، طراحی این سازه ­ها به گونه ­ای انجام گرفته است که از فضای موجود بین لایه اول ودوم برای قرارگیری سازه ­های فلزی استفاده شود. این موضوع باعث می­شود که سازه­ های فلزی در معرض دید قرار نگیرد و ناظر فقط شاهد یک سازه چادری خالص باشد. این موضوع چه برای ناظری که از داخل هتل نظاره ­گر سازه چادری است و چه ناظری که از بیرون این سازه را می­بیند تقریبا حالت یکسانی دارد.

در کنار سیستم سازه های فولادی، طراحی قطعات کشش سازه چادری به گونه ای انجام شده است که این قطعات به عنوان یک عنصر زیبا در مجموعه سازه چادری انجام وظیفه کنند.

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم