خانه
En
02122367612
کلگی ریل سقف متحرک

کلگی ریل سقف متحرک

امتیاز دهید

کلگی ریل سقف متحرک (اپاراتوس ابتدای ریل) به منظور تامین یک تکیه گاه مناسب برای رگلاژ و اعمال کشش به تسمه ریل، در سقف متحرک کاربرد دارد. اکثر سازندگان این محصول در دنیا این قطعه را به صورت پلاستیکی تولید می‌کنند.

آپاراتوس ها در دو مدل آپاراتوس ابتدای ریل و آپاراتوس انتهای ریل در سیستم‌های سقف متحرک مورد استفاده قرار میگرند. این دو قطعه با نام مشابه وظایف متفاوتی به عهده دارند. البته تولیدکنندگان کارگاهی سقفهای متحرکی که در کل از آپاراتوس استفاده نمیکنند بسیارند.

آپاراتوس ابتدای ریل محفظه‌ای مکعب شکل است که معمولا در سیستم کار شده و به چشم ناظر قابل رویت نیست. چرخ دنده‌ای هزار خاری از جنس پلی آمید، نیروی حرکتی موتور را به داخل فضای آپاراتوس هدایت میکند. بواسطه سایر قطعات طراحی و اجرا شده در آپاراتوس، نیروی وارده به تسمه کنترل شده و سیستم را به صورت متناسب به حرکت در می آورد. این قطعات همیشه کنترل حرکت مستقیم تسمه را به عهده دارند و از انحرف حرکت در زمان اعمال بار به سقف جلوگیری میکنند. تا سقف همیشه در حالت رگلاژ باشد و به موجب این رگلاژ دائمی در حرکت تسمه، از ساییدگی آن جلوگیری میشود.

آپاراتوس انتهای ریل‌ها اغلب بیرون زده از سازه و قابل رویت هستند. بیشتر در حالت قوسی محبوبیت داشته، ولی در حالت ساده و مناسب طرح های مدرن هم موجود هستند. آنها وظیفه ایجاد کشش حد اکثری در تسمه را دارند. علاوه بر تاثیر بسزای آنها در رگلاژ ماندن سیستم حرکتی، نقش پر رنگی در آب بندی سقف دارند. استقامت بالای متریال مصرفی آپاراتوس بیشترین تاثیر در کیفیت کارکرد آن را دارد و بواسطه استقامت این متریال میتوان به کشش حداکثری و در نهایت آب بندی سقف دست یافت.

اکثر سازندگان این محصول در دنیا، این قطعه را به صورت پلاستیکی تولید می‌کنند.ولی سایه روشن با طراحی خاص و پیچیده، این قطعه را به صورت ۱۰۰ درصد آلومینیومی به وزن ۲٫۵ کیلوگرم تولید کرده است. و بواسطه استفاده از چنین قطعات مرغوبی سقفهایی بسیار کارآمد روانه بازار کرده است.

برای مشاهده پروژه های اجرا شده سایه روشن به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

ارسال نظر

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم