خانه
En
02122367612
ریل سقف متحرک

ریل سقف متحرک

امتیاز دهید

یکی از اساسی ترین مقاطع سقف متحرک، پروفیل ریل است. پروفیل ریل سقف متحرک در دو طرف دهانه سقف قرار گرفته جزء اصلی سیستم حرکتی میباشد. در دهانه‌هایی با عرض بیشتر از 4 متر برای کنترل هرچه بهتر بارهای وارده به سطح سقف، ریل میانی به عنوان سومین ریل استفاده میگردد. به اینصورت که دو ریل اصلی در طرفین و یک ریل کمکی در وسط دهانه لحاظ میگردد. داخل ریلها محل قرارگیری و حرکت تسمه حرکتی انتقال دهنده نیرو است و چرخهای متصل به پروفیلهای آلومینویمی نگهدارنده پارچه از زیر این ریلها و از چرخ و تسمه آویزان میشوند. بعد از اینکه موتور استارت میشود نیروی حرکتی موتور از آپاراتوس انتهای ریل به تسمه ها منتقل شده و چرخهای داخل ریل را به حرکت در می آورد.

استقامت و طراحی مناسب مقاطع ریل سقف متحرک عامل اصلی پایداری، استحکام و آب بندی و عمر مفید مکانیزم حرکتی است .

امروز سایه روشن دو تیپ از پروفیلهای ریل را به مشتریان خود عرضه میدارد

  • نوع سنگین (با قابلیت کامپوزیت شدن با مقاطع فولادی)
  • نوع نیمه سنگین (برای مصارف معمولی برای طولهایی بین 5 تا 7 متر بازشو)

طراحی اولیه این مقاطع توسط مهندسین سازه اتریشی و به صورت انحصاری برای شرکت سایه روشن انجام شد. همانند سایر پروفیلهای سقف متحرک پروفیلهای ریل نیز با استفاده از بیلتهای فابریک آلومینیومی با آلیاژ 6063 ایرالکو ساخته شده است.

پروفیل ریل سقف متحرک در هر دو نوع به صورت یکپارچه ساخته میشوند. پروفیلهای ریل نیمه سنگین 2/7 کیلوگرم بر متر طول و نمونه سنگین 4/11 کیلوگرم در متر طول وزن دارند.

در نوع سنگین میتوان مقاطع ریل را از درون با استفاده از باکس فولادی 40*80 تقویت کرد. به جهت مخفی نگه داشتن مهره ها، در بدنه ریلها 6 عدد شیار کشویی تعبیه شده است. در لبه های دو طرف ریلها دو شیار جهت کارگذاری نوار آببند پارچه تعبیه شده است. همچنین فضایی مخصوص برای استفاده از چرخهای 8 تایی ( 4 چرخ عمودی برای حرکت روان در مسیر یل و 4 چرخ افقی برای کنترل تعادل چرخ در بدنه ریل) نیز در این ریلها طراحی گردیده است.

ارسال نظر

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم