خانه
En
02122367612
سایبان-برقی-ویلای-مسکونی-الحمادی

سقف برقی ویلا مسکونی عبدالله الحمادی

5/5 - (1 امتیاز)

سقف برقی ویلا مسکونی عبدالله الحمادی با ساختار سازه ای سایانه

موقعیت/آدرس: کشور قطر، شهر دوحه

سال ساخت: 1398

ابعاد: مساحت 35 متر مربع، با طول ریل 4.30 متر و عرض دهانه 8.20 متر

کارفرما: جناب آقای عبدالله الحمادی

جنس سقف: غشاءpvc  شرکت مهلر آلمان

نوع حباب نوری: کریستالی

موقعیت پروژه: سازه سقف برقی ویلا جناب آقای عبدالله الحمادی در شهر دوحه قطر اجرا شده است. در منطقه خاورمیانه و در شرق شبه‌ جزیره عربستان و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده‌است. آب و هوای این منطقه‌ بسیار شرجی و توام با تابش آفتاب شدید میباشد. در سالهای اخیر کشور قطر در زمینه ساخت و ساز پیشرفت زیادی داشته ‌است. به طوری که سیستم مسکن در کشور قطر درسال‌ های اخیر بخش مهمی از گردش اقتصادی محسوب میشود. این سیستم ساخت و ساز دارای رویکرد اقتصادی مشخصی است. اما همواره نگرانی در خصوص استفاده از متریال هایی متناسب با این شرایط جوی حاکم بر ساخت و ساز در این منطقه است.

نیاز پروژه: با توجه به آب و هوای بسیار شرجی و گرم قطر، مردم امکان استفاده از فضاهای باز در این منطقه را ندارند. برای ایجاد حس نشیمن در فضای باز نیاز به اتاقک های بسته ای احساس میشود. این فضاها میبایست کاملا هوابند باشند تا درطول روز به واسطه دستگاه های سرمایشی هوای مطلوب نشیمن را فراهم آورند. برای تأمین حس نشیمن در فضای باز، میبایست جداره ها کاملا شفاف باشند. با توجه به دیواره مستحکم موجود در فضای پروژه، باعث شد مااجرای یکی از انواع ساختارهای سازه ای سایه روشن به نام سایانه رابرای این پروژه برگزینیم. سایانه ها ساختارهایی هستند که سیستم سقف متحرک از سمت موتور بر تکیه‌گاه موجود قرار میگیرد و بارهای ضلع مقابل آن بواسطه اجرای ستون مهار میگردد. این ساختار قابلیت هوابند شدن کانل را دارد. که با استفاده از جداره های شیشه ای متحرک برای این فضا علاوه بر استفاده از هوای دلنشین دستگاههای خنک کننده، حس حضور در فضای باز همجوارالقا میشود. این جداره های شیشه ای هم به صورت موتورایز (برقی) و هم به صورت manuall (دستی) قابل اجرا هستند.

سایبان-متحرک-ویلای-مسکونی-الحمادی

سازه سقف برقی ویلا:

در این حالت سطح سقف برقی ویلا، شیبدار لحاظ شده تا آب باران تمام و کمال تخلیه گردد. سقف را از سمت اوج شیب و محل قرارگیری باکس موتور به سازه موجود در دیوار متصل کردیم. بار ضلع مقابل به واسطه قرارگیری ستون هایی بسیار زیبا و مستحکم محار شده است. تمام مقاطع مورد استفاده تمام آلومینیوم لحاظ شده تا هیچ عامل آسیب پذیری در این رطوبت بالا موجود نباشد. رنگهای مورد استفاده برای این پروفیلها از نوع پودری الکترو استاتیک با پخت کوره ای است. رنگ انتخاب شده برای تمامی قطعات این پروژه خاکستری سوپر مات سمباده ایست. استفاده از ستون های شیاردار و اتصالاتی با خرج کار و رنگ تیره تر به این سازه زیبایی دوچندان بخشیده است.

سقف-برقی-ویلای-مسکونی-الحمادی

موتور سقف برقی ویلا:

نیروی حرکتی این سیستم توسط موتور توبلار 120 نیوتن از برند سامفی فرانسه تامین شده. این برند معتبر، محصولات خود را به مدت 5 سال گارانتی میکند. شرکت سایه روشن هم به طبع از کمپانی های سازنده قطعات، محصولات خود را 5 سال گارانتی میکند. این پروژه شامل یک سیتم حرکتی به همراه یک موتور است. موتور قرار گرفته در سیستم به یک عدد رسویر و ریموت مجهز شده است. بدینوسیله رسیور فرمان حرکت را از ریموت دریافت و به موتور منتقل کند.

سطح سقف برقی ویلا:

سطح سقف برقی ویلا شیبدار با استفاده از پارچه رنگ کرم ساده از برند مهلر آلمان تولید شده است. تیغه های میانی همرنگ پارچه و سازه انتخاب شده اند تا در همجواری با مبلمان و فضای سبز و … ساده تر به نظر برسند.  پارچه به کار برده شده از جنس PVC و دارای استانداردهای UV به جهت پایداری بهتر در برابر نور خورشید هستند. این پارچه در دو حالت ساده و سه بعدی قابل انتخاب است. برای پروژه های با متراژ کم، رنگ های سفید و کرم در هر دو حالت موجود است. پارچه ها برای پروژه های با متراژ بالا در رنگ های متنوع قابل سفارش می باشد.

سقف-متحرک-ویلای-مسکونی-الحمادی

سیستم هدایت آب سقف برقی ویلا:

هدایت آب باران سقف برقی ویلا به واسطه قرارگیری مقطع آبراه در پایینترین نقطه شیب انجام شده. بدین صورت که آب ناشی از بارندگی بواسطه شیب سقف به سمت گاتر وی (آبراه) هدایت شده است. و سپس از آبراه به لوله های قرارگرفته در ستون ها میریزد وآبچکان های پای ستون ها تخلیه می شود.

 

 

 

 

 

 

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم