خانه
En
02122367612
سقف-متحرک-ویلای-مسکونی-آرتانت

سقف برقی بام ویلای مسکونی آرتان

4/5 - (4 امتیاز)

سقف برقی بام ویلای مسکونی آرتان با ساختار سازه ای شانا

موقعیت: قطر،دوحه

سال ساخت: 1398

ابعاد و مساحت:

کارفرما: آقای جاسم ناصر

مشاور پروژه: گروه مهندسین آرتان

جنس سقف: غشاءpvc  شرکت فراری فرانسه

نوع حباب نوری: خطی

 

موقعیت پروژه: سقف برقی بام ویلای مسکونی آرتان در شهر دوحه اجرا شده است. در سالهای اخیر کشور قطر در زمینه ساخت و ساز پیشرفت زیادی داشته ‌است.

نیاز پروژه: ساختمان آرتان در قسمتی از دوحه واقع شده است که بام آن ویو منحصر بفردی به شهر دارد. کارفرمای این پروژه برای استفاده از بام و این ویو بی نظیر نیاز به ایجاد فضایی هوابند داشت. از این رو تصمیم بر اجرای سقف متحرک پارچه ای  گرفته شد.

با توجه به عرض و استحکام کافی دیواره خرپشته موجود، تصمیم برآن شد که از آن به عنوان تکیه گاه استفاده کنیم. با توجه به ارتفاع موجود این دیواره، در صورت شیبدار اجرا کردن سقف ویو رو به رو تا حد زیادی گرفته میشد. به این جهت تصمیم بر اجرای سقف در حالت بدون شیب گرفته شد. همه این عوامل باعث شد ما یکی از انواع ساختارهای سازه ای سایه روشن با نام ساختار سازه ای شانا را خلق کنیم.

سایبان-متحرک-ویلای-مسکونی-آرتانت

سازه سقف برقی بام:

در این پروژه بیس پلیتهای مورد نیاز بر روی پیشانی بام موجود نصب شد. سقف برقی بام از دو دهنه مجزا تشکیل شده است. برای اجرای هر دهنه دو ریل اصلی و یک ریل میانی ازیک طرف روی دیواره و از ضلع مقابل روی ستونها قرار گرفت. پس از اجرای تکیه گاه شامل ستونهای موجود در تصویر و درنهایت سقف متحرک ما، جداره های اطراف با مصالح بنایی و پنجره پرشدند. فریم سقف اجرا شده توسط ما شامل مقاطع ریل و تیغه های میانی تمام آلومینیوم، باکس گیربکسی موتور، سیستم حرکتی، آبراه، پارچه و سیستم نورپردازی است.

برای جلوگیری از نشت آب در سیستمهای فلت شانا، کنار مقاطع آبراه از پنلهایی با ارتفاع حدود 60 سانتیمتر استفاده میکنیم. نسبت به سلیقه کارفرما و رنگ دکوراسیون داخلی آن به رنگ مشکی مات در آمد.

سایبان-برقی-ویلای-مسکونی-آرتانت

سقف برقی بام:

سطح سقف متحرک روف گاردن با استفاده از پارچه رنگ روشن و تیغه های میانی همرنگ در داخل دو ریل مجهز شده به پنل با رنگ مشکی قرارگرفته است. به این شکل سطح سقف مانند یک صفحه مستقل دیده میشود.

برای هماهنگ شدن هرچه بیشتر سقف برقی بام با معماری مدرن فضا، سطح سقف را کاملاً افقی و بدون شیب اجرا کردیم. تا علاوه بر تآمین شدن ارتفاع مکفی بواسطه قرارگیری سقف روی دیوار موجود، دید روبه رو وسیع و گسترده بماند. در صورتی که اگر از سقف شیبدار استفاده میکردیم هم ارتفاع در بعضی نقاط کاهش پیدا می کرد و هم وییو به منظره شهر کاهش می یافت.

سقف-برقی-ویلای-مسکونی-آرتانت

سیستم هدایت آب سقف برقی بام:

هدایت آب باران سقف برقی بام بواسطه گاتروی مختص سقفهای فلت انجام شده. این نوع آبراه در طرفین سقف در نظر گرفته شده است. البته لازم به ذکر است که هدایت آب باران در سقفهای بدون شیب بواسطه ایجاد افتادگی در پارچه انجام میشود. به اینصورت که پارچه نزدیک به ریلها حدود دو سانتی متر دارای افتادگی نسبت به وسط دهانه اجرا میشود. تا با استفاده از این شیب بوجود آمده در پارچه، آب جمع شده روی سطح سقف تخلیه گردد.

سقف های بدون شیب عمدتاً بدون آبراه و با هدایت آب ریزشی ساخته می شوند. در این پروژه با نظر به هوابندی کامل، میبایست آبراه لحاظ شود.

شما میتوانید با مراجعه به صفحه سقف متحرک با انواع سقف های متحرک آشنا شوید

 

ارسال نظر

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم