خانه
En
02122367612
extrusion-mold-2

کیفیت مصالح آلومینیومی سقف متحرک

4/5 - (4 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم به بررسی کیفیت مصالح آلومینیومی سقف متحرک میپردازیم

گروه فنی و مهندسی سایه روشن مفتخر است با تکیه به پشوانه 55 ساله خود در صنعت آلومینیوم و تیم آلومینیومی که یکی از قدیمی ترین تولیدکننده های سازه های آلومینیومی در ایران هستند بهترین و کاملترین دانش صنعت آلومینیوم را در اختیار دارند.

ما همواره نوع آلومینیوم بکار رفته در محصولاتمان اعم سقف متحرک، پنجره گیوتینی، شیشه اسلایدینگ را با دقت تحلیل، مهندسی و انتخاب مینمائیم و از مرغوبترین آنها که بیلتهای فابریک با آلیاژ 60.63 شرکت ایرالکو هستند استفاده مینمائیم.

آلومینیوم یا هر فلز دیگری اگر عیار و خلوصش استاندارد باشد در همه جای دنیا کیفیتی یکسان دارد آلومینیوم ترک، اروپایی، ایرانی با هم هیچ فرقی ندارد مهم این است که آلومینیوم بازیافتی یا درجه دو نباشد.

پیشنهاد میشود مشخصات فنی مصالح آلومینیومی سقف متحرک را مطالعه بفرمائید

بعضاً در برخی از شرکتهای خارجی نیز استفاده از آلومینیوم با کیفیت پایین را میتوان دید. پس مهم نیست که در چه کشوری تولید میشود مهم این است که با چه دانش فنی و نگرش کیفیتی فلز سازه تولید شود.

مهمتر از مبحث کیفیت آلیاژ فلز آلومینیوم و سخت کاری های ثانویه انجام شده روی آن، طراحی سطح مقطع و مقاومت و عملکرد سازه ای پروفیلها میباشد.

همواره تیم فنی مهندسی سایه روشن با انتخاب ضخامتهای مناسب و طراحی شیارها، تیغه ها، باکسهای کانالی، زائده ها و…در مرحله طراحی سطح مقطع تلاش دارد که بهترین خروجی سازه ای و ممان مناسب را در پروفیلها بدست آورد.

همچنین سایه روشن برای افزایش مقاومت سازه هایش برای مکانهای حساس که نیاز به مقاومت بالاتری دارد از ترکیب آلومینیوم و فولاد استفاده میکند یعنی در هسته مرکزی تیر یا ستون از فولاد استفاده میکند. در این روش یک مقاومت بسیار بالاتری در اختیار طراح سازه پروژه قرار میدهند.

پوشش سازه های آلومینیومی با رنگ پودری الکترواستاتیک انجام میشود که سبب مقاومت رنگ و سازه در برابر عوامل جوی میشود، همچنین خش پذیر نیست و این رنگ به صورت یکنواخت و یکدست تمامی شیارها و برجستگیهای کار را به صورت یکسان پوشش میدهد.

مصالح آلومینیومی سقف متحرک

آلومینیوم چیست:

آلومینیوم عنصری شیمیای در گروه بورون با عدد اتمی ۱۳ و نماد Al است. این عنصر یک فلز نرم، سفید و چکش‌پذیر با چگالی پایین است که سومین عنصر فراوان و فراوان‌ترین فلز در پوسته کره زمین است. آلومینیوم خالص به دلیل واکنش‌پذیری بسیار بالای خود بسیار به ندرت به طور طبیعی یافت میشود اما به صورت ناخالص در سنگ‌های معدنی مختلفی وجود دارد. بیشتر آلومینیوم های دنیا از سنگ بوکسیت به دست می‌آید.

ویژگی‌های منحصر بفرد آلومینیوم

  • سبکی وزن: در یک حجم مساوی، وزن آلومینیوم تقریباً یک سوم وزن فولاد، مس و برنج است.
  • نسبت بالای استحکام به وزن: تلفیقی از استحکام بالا و سبکی وزن، فقط در چند ماده در طبیعت وجود دارد.
  • قابلیت شکل پذیری: آلومینیوم را میتوان با روشهای مختلف شکل دادن فلزات، تغییر فرم داد. آلومینیوم به سادگی به صورت لوله، میله، صفحه، فویل و قطعات ریختگی با اشکال مختلف در می آید. مثلاً فویلهای نازک ۰٫۰۰۴ میلی متر با روش نورد به راحتی امکان پذیر است.
  • قابلیت اتصال: به روش های جوشکاری ، لحیم کاری، چسب کاری و پرچ کاری دارد.
  • خاصیت ارتجاعی: برخی از آلیاژ های آلومینیومی چنانچه در یک محدوده خاص تحت تاثیر نیرو یا ضربه قرار گیرند، پس از برداشتن نیرو میتوانند دوباره حالت اولیه خود را به دست آورند
  • مقاومت در برابر خوردگی: سطح قطعات آلومینیوم زنگ نمیزند، زیرا آلومینیوم با اکسیژن هوا ترکیب میشود و یک لایه فشرده آلومینیوم تولید میکند
  • هدایت حرارتی بالا: آلومینیوم بعد از نقره، مس و طلا هادی ترین فلز است، به خاطر همین خاصیت در ساخت ظروف آشپزخانه، مبدل های حرارتی آبی و روغنی است.
  • غیر سمی بودن: آلیاژهای جامد آلومینیوم که دارای لایه اکسیدی سطحی هستند غیر سمی اند و در صنایع بسته بندی مواد غذایی، دارویی و بهداشتی به طور گستردهای بکار می روند. بعلاوه آلومینیوم سطحی صاف و غیر متخلخل دارد که از جذب مواد خارجی و باکتری ها جلوگیری میکند. آلومینیوم میتواند در تماس بسیار نزدیک و فشرده با مواد غذایی قرار گیرد بدون اینکه بر روی طمع، رنگ و بوی آن تاثیر بگذارد.
  • هدایت الکتریکی: در یک حجم مساوی، آلومینیوم مانند مس حدود ۶۲ درصد الکتریسته را از خود عبور میدهد. بعد از نقره مس و طلا بالاترین هدایت الکتریکی را دارا میباشد.
  • قابلیت بازتاب نور: آلومینیوم قابلیت بازتاب بیش از ۸۰ درصد اشعه نور مریی و اشعه های نامریی که طول موج مریی در دو انتهای طیف نور را دارد. از این خاصیت در ساخت باز تابنده های نوری و ساخت صفحات محافظ در برابر نور، امواج رادیویی و تشعشع های حرارتی مادون قرمز استفاده میشود.
  • غیر مغناطیسی بودن: از این ویژگی در ساخت آلیاژهای آلومینیومی برای کاربردهای الکتریکی و الکترونیکی از قبیل تجهیزات مجاور حوزه های پرقدرت مغناطیسی، سخت افزارهای فشار قوی، تجهیزاتی که در قطب نماهای مغناطیسی بکار میروند و وسایل حساس به مغناطیس استفاده فراوان میشود.
  • عدم جرقه زایی: با اینکه آلومینیوم قابلیت هدایت الکتریکی بسیار بالایی دارد، ولی جرقه تولید نمیکند. از این خاصیت بسیار مهم در وسایلی که در محیط های قابل اشتعال و انفجار به کار میروند استفاده میشود.

معرفی آلیاژ 6063

آلیاژهای آلومینیوم به دلیل داشتن خواص منحصر به فردی مانند نسبت استحکام به وزن بالا، جوش پذیری خوب، شکل پذیری عالی و مقاومت به خوردگی نسبتاً خوب، به گونه گسترده در انواع سازه‌ها، صنایع هوایی و دریایی، خطوط انتقال برق، حمل و نقل و… استفاده میشوند.

مصالح آلومینیومی سقف متحرک

جهت اکسترود کردن و تولید پروفیل آلومینیوم، نیاز به بیلت آلیاژ ریزی شده آلومینیوم میباشد. بین آلیاژ های استاندارد، سری آلومینیومهای گروه ۶۰۰۰ بیشترین کاربرد را به واسطه خصوصیات اقتصادی و تکنیکی دارند.

کاربردهای آلیاژ سری ۶۰۰۰ شامل قابهای درب های کرکره ای، در و پنجره، قطعات تزئینی اتومبیل، سازه های ساختمانی و تاسیساتی، مبدلهای حرارتی  و غیره میباشد.

آلیاژ ۶۰۶۳ دارای نرخ اکسترود پذیری بالاتری هستند که امکان تولید اشکال خیلی پیچیده را ایجاد میکنند. اکسترود پذیری عامل بسیار مهمی است که با ماکزیمم سرعت اکستروژن تعیین میشود و بر هزینه ها و بازدهی فرایند اکستروژن تاثیر دارد.

قابلیت جوشکاری خوب، مقاومت به خوردگی و جلوه آنودایز بسیار خوب و قابلیت ماشین کاری متوسط از خصوصیات این آلیاژ است.

به صورت مفتول، میله، لوله، نرده، مقاطع اکسترودی و پروفیل در ساخت در و پنجره، قطعات ساختمانی، لوازم آشپزخانه، لوله های آبیاری، ورقهای آجدار برای پوشش سقفها، قطعات معماری اکسترود شده و سقفهای کاذب، کف کامیون و تریلر استفاده میشود.

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم