خانه
En
02122367612
مزایا سقف متحرک شیشه‌ای

مزایا سقف متحرک شیشه‌ای از حیث نقطه قوت و ضعف

5/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله ما به بررسی مزایا سقف متحرک شیشه‌ای میپردازیم.

سقف متحرک شیشه ای یک راه فوق العاده برای ادغام نور در فضای داخلی به روشی منحصربه فرد است. اما همانند هرمحصول دیگری، اگر با کیفیت مناسب تولید و اجراء نشود ممکن است مشکلات زیادی در دوران سرویس برای شما ایجاد کند.

به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو در صنعت انواع سقف متحرک، مزایا سقف متحرک شیشه‌‌ای نسبت به معایب آن بیشتر میباشد. نور طبیعی حاصل از وجود سقف متحرک شیشه ای بی نظیر است و به همین دلیل امروزه این نوع از سقف متحرک محبوبیت خاص خود را دارد.

سقف متحرک شیشه ای چیست؟

قبل از پرداختن به مزایا و معایب سقف متحرک شیشه‌ای، به توضیح کوتاهی در مورد این محصول میپردازیم.

سقف متحرک شیشه ای یک راه عالی برای اضافه کردن نور، فضا و شخصیت به خانه یا محل کار شماست.

سقف متحرک شیشه‌ای از فریم‎های آلومینیومی و سازه نگهدارنده فولادی و همچنین شیشه‌های ایمن شده با فیلم‌های PVB به عنوان عنصرایمن کننده سطح سقف تشکیل می‌شوند.

هدف اصلی از اجرای سقف متحرک شیشه ای، استفاده از نور طبیعی در فضا است. با این حال، این نوع سقف همچنین میتواند به عنوان یک سیستم تهویه خوب با ویژگی زیبایی درفضای خانه یا محل کارشما نیزعمل کند.

مزایا سقف متحرک شیشه‌ای

سقف متحرک شیشه ای دارای مزایای بسیار زیادی هستند، اما بر اساس آنچه مشتریان به ما انتقال داده اند و سال‌ها تجربه ما در ذیل به بررسی اهم این موارد می پردازیم.

  • بهره مندی از نور روز و گرمای اضافی: مطالعات نشان می دهد که نور طبیعی می تواند عملکرد بدن انسان از لحاظ جسمی و روحی روانی بهبود بخشد. بنابراین با استفاده از سقف متحرک شیشه ای در خانه یا محل کارخود به جای استفاده از نور مصنوعی علاوه بربهره مندی از نور روز، گرمای بیشتری را وارد فضای خود می‌کنید و درزمستان در هزینه‌های انرژی خود نیز صرفه‌جویی می‌کنید.
  • بهره مندی از هوای تازه و تهویه مناسب: باز کردن سقف متحرک شیشه ای باعث می شود هوای تازه از همه جهات وارد فضا شود و از گرمای بیش از حد جلوگیری کرده و فضای زندگی شما را مطبوع  کند.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی: سقف متحرک شیشه ای دو جداره لمینیت شده در شرایط اقتصادی کنونی با بهره مندی از گرمای خورشیدی به کاهش هزینه انرژی شما نیز کمک میکند. نور خورشید به داخل اتاق جریان می یابد وبه طور طبیعی اتاق را روشن کرده و باعث صرفه جویی در هزینه برق می شود. همچنین می‌تواند در ماه‌های سرد سال موثرباشد.
  • زیبایی و چشم نوازی: با استفاده از سقف متحرک شیشه ای شما فقط روی یک سقف سرمایه گذاری نمی کنید، بلکه بر روی زیبایی فضای داخلی خود نیز سرمایه گذاری می کنید.می توانید به تماشای آسمان در هر ساعتی از شبانه روز بنشینید.
  • ارتباط حداکثری با فضای بیرون: این نوع از سقف متحرک قابلیت باز کردن فضا و ارتباط حداکثری با طبیعت بیرون را دارد. در معماری قدیم معمولاً از پنجره ها یا درهای استاندارد برای فضاسازی اتاق استفاده می شد.اما امروزه با بهره گیری از سقف متحرک شیشه ای و انتخاب شیشه به عنوان جداره های اطراف فضای باز بزرگی را خلق می کنند.برای کسانی که فضای زیادی برای کار ندارند و می خواهند بزرگتر و روشن تر به نظر برسند عالی هستند
  • ارزش خانه خود را افزایش دهید: سرمایه گذاری در سقف شیشه ای می تواند در دراز مدت به شما کمک کند. نه تنها از تمام نکات فوق بهره مند خواهید شد، بلکه باعث ارزش افزوده در بنا و ساختمان نیز خواهید شد.

معایب سقف متحرک شیشه ای

از آنجایی که ما به مزایا و معایب سقف ها نگاه میکنیم، باید یک قضاوت متعادل داشته باشیم. هر تغییر آرایشی در سقف شما با چالش هایی روبرو خواهد شد. بنابراین، ما معایب آنها را نیز به شرح ذیل برای شما فهرست میکنیم.

  • روشنایی و گرمای بیش از حد: همانطور که نور یا روشنایی و گرمای طبیعی از مزایای سقف متحرک شیشه ای هستند، ما می دانیم که مقدار نامناسب آن می تواند به فضایی که برای بهبود آن هزینه کرده اید آسیب برساند. برای حل این معضل ما در سایه روشن محصولاتی نظیر اسکرین زیرین اسکای لایت را به مشتریان خود عرضه می کنیم که این مشکل را کاملا پوشش می دهد. واز گرم شدن و روشن شدن بیش از حد اتاق جلوگیری کند.
  • از دست دادن حرارت: مشابه نکته فوق، اتلاف حرارت می تواند از معایب سقف های متحرک شیشه ای باشد. شیشه در انتقال گرما بسیار عالی است و اجازه می دهد گرما نه تنها وارد اتاق شود بلکه از اتاق نیز خارج شود. پس، در زمستان، آنها می توانند باعث هدر رفت گرمای داخل شوند.
  • تمیز کردن : ما نمی‌توانیم نظافت را از معایب نورگیرها نادیده بگیریم.معمولا تمیز کردن پنجره ها، به طور کلی، می تواند به اندازه کافی سخت باشد، چه رسد به پانلهایی که افقی هستند و روی سقف قرار دارند.
  • نشتی سقف در بارندگی: اگر تولید و نصب سقف متحرک شیشه ای توسط نصاب های سقف که تجربه کافی را ندارند انجام شود، این امر می تواند منجر به نشتی در درزها شود. در حالی که بعید است این اتفاق با نصب صحیح واصولی اتفاق بیفتد.
  • هزینه بالا نسبت به سایر سقف های متحرک: این نوع سقف بواسطه حساسیت بسیار بالای متریال شیشه نیاز به فریم‌های نگهدارنده خاص و علاوه بر آن سازه تکیه‌گاهی بسیار مستحکم دارد که سبب افزایش هزینه آن نسبت به سقف متحرک پارچه ای می شود
  • کمترین میزان بازشوندگی نسبت به سایر سقفهای متحرک: عموما فضای دپوی پنل ها متحرک با متریال شیشه مساحت زیادی را به خود اختصاص میدهد از این رو سقف متحرک شیشه‌ای کمترین میزان بازشو نسبت به سایر مدلها را ارائه میدهد.
  • آسیب به مبلمان زیر سقف : یکی از معایب نادیده گرفته شده سقف های متحرک شیشه ای این است که می تواند به مبلمان شما آسیب برساند.این آسیب به واسطه تابش نور خورشید از پشت شیشه می باشد. با این حال، این مشکل نیز با استفاده از اسکرین زیرین سقف اسکای لایت ازدیگرمحصولات سایه روشن قابل پوشش می باشد.

در پایان باید به این موضوع اشاره کرد که هر نوع سقف متحرکی چه از نوع شیشه ای یا سقف متحرک پارچه ای و حتی نوع آلومینیوم دارای جنبه های مثبت و منفی میباشد، با این حال،بهتر است جهت اخذ مشاوره های فنی و تخصصی قبل از اینکه تصمیم بگیرید که کدام نوع سقف مناسب مصرف شماست با شرکتهای معتبردراین حوزه ارتباط بگیرید.

سایه روشن به عنوان اولین و بزرگترین شرکت تولیدکننده انواع سقف متحرک در این زمینه مفتخر است که مشاور شما باشد.

پیشنهاد میشود برای مشاهده ویدئوهای محصولاتمان به کانال آپارات بپیوندید

 

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم