خانه
En
02122367612
سایبان-برقی-رستوران-الماس

سقف متحرک پارچه ای رستوران الماس غرب – شهریار

5/5 - (2 امتیاز)

سقف متحرک پارچه‌ای رستوران الماس غرب با ساختار سازه ای پاولیون

موقعیت : تهران، شهریار، بلوار کلهر، مجموعه تالار الماس غرب – رستوران ولیعصر

سال ساخت: 1398

ابعاد و مساحت: تعداد 9 عدد سیستم سقف متحرک جمعا به مساحت 472 مترمربع، تمامی جداره ها پوشیده شده از پنجره‌های متحرک گیوتینی و پنجره ثابت

کارفرما: جناب آقای چراغعلیان و جناب آقای بابایی

جنس سقف: غشاء PVC شرکت مهلر آلمان

نوع حباب: نور خطی

 

موقعیت پروژه: شهریار یکی از مناطقی ییلاقی اطراف کلانشهر تهران است. محبوبیت این منطقه به واسطه باغهای سرسبز و آب و هوای مطبوع آن به نگین سرسبز غرب تهران مشهور است. شهریار دارای جریان هوایی خاصی میباشد که به باد شهریار شهرت یافته است. جهت وزش این باد در منطقه از غرب به شرق با اندکی تمایل به سمت جنوب است. همچنین از گذشته شدت این بادها به گونه‌ای معروف بوده‌ است که با برخورد با چهره افراد موجب سیاهی آن میگردد.

نیاز پروژه: مجموعه تالار الماس غرب در بلوار کلهر شهریار و در بافتی مملو از باغهای سبز واقع شده است. این مجموعه متشکل از بنایی مرتفع، دارای چندین سالن سرپوشیده برگزاری مجالس و سالن سرپوشده رستوران است. فضای پارک خودرو در پشت ساختمان و فضای سبز وسیع و دلنشینی در ابتدای ورودی قرار گرفته است. مالکین مجموعه با توجه به محبوبیت رستوران ولیعصر و مراجعین بی شمار آن، نیاز به محیا کردن فضای نشیمن مناسب در محوطه داشتند.

برای احداث این فضا با ویژگیها و نگرانیهایی ذیل روبه رو بودیم :

  • اجرای سقف متحرک برای فضا به جهت استفاده از فضای باز در روزهای خوش آب و هوا و مقاوم و آب بند در زمان برودت هوا
  • اجرای جداره های شیشه‌ای بزرگ با کمترین اشغال ویو توسط ستونها و قابل کنترل با ریموت
  • اجرای سازه ای با حداقل اشغال دید بصری و نهایت استقامت در مقابل بادهای شدید شهریار
  • اجرای سالن با وسعتی 472 متری و با حداقل ستون ممکن (6 عدد)
  • در نظر گرفتن رنگ خاص برای سازه به گونه‌ای که نهایت هماهنگی لازم با بنای موجود را داشته باشد
  • حفظ درخت کهن سال داخل فضا

تمامی این عوامل و صدها عامل ریز و درشت دیگر باعث شد تا ما در نهایت ساختار سازه‌ای پاولیون را به شکلی خاص برای این پروژه اجرا کنیم.

سقف-متحرک-رستوران-شهریار

سازه سقف متحرک پارچه ای رستوران :

در میان ساختارهای سازه‌ای سایه روشن، پاولیون مناسبترین حالت برای ایجاد فضاهای محصور در محوطه‌هایی عاری از هرگونه تکیه‌گاه است. تیم فنی سایه روشن بعد از انجام نقشه برداری های لازم و برداشت دقیق  از شیب موجود در کف محوطه، تصمیم به مسطح کردن اختلاف ارتفاع 1متری موجود گرفت. از این رو تمام نقشه‌های تامین شدن بیس پلیتها در کف با مسطح کردن شیب همراستا شدند. بعد از اجرای بیس کف، هسته ستونها به صورت فولادی و در نهایت ستونهای آلومینیومی یکپارچه روی آنها را فرا گرفتند. بعد از نصب ستونها و تیرها، مقاطع آبراها کارگذاری شد و تا انتهای پای ستونها ادامه پیدا کرد. محل قرارگیری فریم تمام پنجره‌ گیوتینی برنامه ریزی شد و پس از آن تمامی دهانه های سقف کارگزاری و رگلاژ شد.

نصب فریم سقف ثابت قوسی در حساس ترین نقطه پروژه یعنی قسمت اتصال جداره شیشه ای موجود با دهانه‌های سقف متحرک و دقیقا قرارگرفته روی پله ها بود. که تک تک موارد ازبیلت، طراحی، تولید، حمل و نصب آن با صدها چالش رو به رو بود. از موارد سازه ای خاص این پروژه طراحی اتصالات سازه‌ای منحصر بفرد مخوص این پروژه است.

این اتصالات بر گره های سازه‌ای قرار گرفتن و علاوه بر اینکه باعث کم شدن تعداد ستونها، حذف باربندهای مورد نیاز و کم کردن تقویتهای سازه ای بد منظره شدند، خود به تنهایی بر زیبایی سازه و هماهمنگی بشتر آن با بنای موجود افزودند. رنگ در نظر گرفته شده برای این پروژه رنگ پودری الکترو استاتیک با کد رنگ شامپاینی بژ بسیار خاص و کمیاب بود. ترکیب این رنگ با رنگ سفید اتصالات و همچنین شیارهای موجود در ساختار سازه‌ها بر زیبایی ذاتی سازه افزوده است.

برای قسمت لچکیهای ایجاد شده بین شیب سقفها و فریم افقی پنجره‌ها در ابتدا شیشه در نظر گرفته شده بود. بعد از بررسی موارد جانبی پروژه اعمم از نیاز به قراردادن دستگاههای خنک کننده سیستم هواساز در پشت این لچکیها، برآن شدیم تا آن ها را با استفاده از ورقهایی با برش CNC پوشش دهیم. به منظور زیبایی هرچه بیشتر این نواحی ورقها به حالتهای موجدار برش خورده و بهم متصل و کار گذاشته شدند تا زیبایی در خور سایر اجزا داشته باشند.

سقف متحرک رستوران الماس غرب شهریار

غشاء سقف متحرک پارچه‌ای رستوران:

در این پروژه با توجه به ارتفاع زیاد سقف و تمایل به پخش نور بیشتر از پارچه‌های PVC با طرح سه بعدی استفاده شد. پارچه‌های دارای طرح سه بعدی بواسطه داشتن هندسه ای ریز با جهات متفاوت، در همجواری با نورپردازی پخش نور بیشتری دارند. برای جلوگیری از چرک تابی پارچه به رنگ کرم استخوانی انتخاب شد که در ترکیب با رنگ پروفیلها نیز هماهنگی خاصی ایجاد کرد.

موتور سقف متحرک پارچه‌ای رستوران:

نیروی حرکتی این سیستم‌ها توسط موتورهای توبلار 120 نیوتن از برند بارزانته تامین شده است. این موتورها به مدت 5 سال توسط شرکت سایه روشن گارانتی شده است.

سیستم هدایت آب سقف متحرک پارچه‌ای رستوران:

هدایت آب باران و برف سقف متحرک رستوران الماس غرب بواسطه شیب 15 درصدی لحاظ شده در سقف انجام می‌شود. آب در نهایت به ابراه های جلو سیستم رسیده و از آنها به آبراه‌های قرار گرفته در ستون ها منتقل شده و در انتها از آبچکانهای زیبای پای ستون خارج میگردد. ظاهر این آبچان ها حس و حال زیبا و خاصی به فضای سبز اطراف هدیه کرده است.

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم