خانه
En
02122367612
سایبان-متحرک-منزل-مسکونی-شهید-عراقی

سقف متحرک تراس حیاط ویلای مسکونی -شهید عراقی

5/5 - (1 امتیاز)

سقف متحرک تراس حیاط ویلا مسکونی شهید عراقی با ساختار سازه ای مهسایه

موقعیت: تهران، خیابان شهید عراقی

سال ساخت : 1393

مساحت : 36 متر مربع

کارفرما : جناب آقای قیومی

جنس سقف: غشاءpvc  شرکت مهلر آلمان

موقعیت پروژه: سقف متحرک تراس در منزل مسکونی واقع در خیابان شهید عراقی پاسداران واقع شده است. پاسداران از محله‌های قدیمی تهران است. جزو مناطق ییلاقی تهران قدیم بوده و به علت وجود باغ‌های فراوان از آب و هوای مساعدی برخوردار است. این محله جزو مناطق اعیان نشین تهران است.

نیاز پروژه: این منزل مسکونی داری حیاطی مشجر و بسیار زیبا بود. سکویی با چند پله اختلاف سطح از زمین و چسبیده به بدنه ساختمان موجود بود مه محل مناسبی برای ایجاد نشیمن به نظر میرسید. این فضا نیمه مسقف بوده و قابلیت نشیمن در تمامی فصول را نداشت. لزا میباست سقف و جداره مناسبی برای تعدیل هوا در فصول سرد برای آن در نظر گرفته میشد. با توجه به ویو بسیار زیبای باغچه، کارفرما مخالف صد درصد استفاده از هرگونه ستون یا المان تکیه گاهی که دید را خدشه دار کند بود. از اینرو ما یکی از انواع ساختارهای سازه ای سایه روشن، با نام مهسایه را برای این پروژه برگزیدیم.

سقف-متحرک-منزل-مسکونی-شهید-عراقی

سازه سقف متحرک حیاط: ساختار سازه ای مهسایه به صورت معمول شامل ستونهایی با ارتفاع بلند است. درمیانه ستونها، سطح سقف شیبدار متصل شده و بار ضلع مقابل آن بواسطه دستکهای گرفته شده از ستونها محار میشود. که این حالت و بدون ستون اجرا شدن جداره مقابل باعث فراهم شدن دید وسیع برای فضای زیر سقف میشود. در این پروژه با توجه به ستونهای مستحم در نمای ساختمان، نیاز به اجرای ستون اختصاصی برای اجرای ساختار مهسایه نبود. سقف این فضا از یک سمت به پیشانی مجود متصل شد. وبار ضلع مقابل ریلها با استفاده از دستکهای کابلی متصل به ستونها مهار شد. البته برای مهار حداکثری نیروی وارده به این ریلها، از یک دستک کابلی به صورت افقی و یک عمودی در زیر ریل نیز استفاده شده است.

پوشش رنگ مقاطع در این پروژه از جنس رنگهای پودری الکترواستاتیک میباشد که برای ایجاد کنتراست بیشتر در محیط به رنگ طوسی تیره انتخاب شده است. برای ایجاد حسی مشابه پرگولاهای رومی در این فضای سرسبز، آپاراتوسها قوسی در نظر گرفته شدند.

سقف-برقی-منزل-مسکونی-شهید-عراقی

موتور سقف متحرک تراس حیاط: نیروی حرکتی این سیستم توسط موتور توبلار 120 نیوتن از برند سامفی فرانسه تامین شده. این برند معتبر محصولات خود را به مدت 5 سال گارانتی میکند. شرکت سایه روشن هم به طبع از کمپانی های سازنده قطعات، محصولات خود را 5 سال گارانتی میکند.

موتور های توبلار با برندهای بارزانته ایتالیا، بکر آلمان، سامفی فرانسه و انحصاری سایه روشن هم قابل سفارش است. البته سقف های برقی هم مانند سایر اجزاء موتورایز ساختمانی قابلیت هدایت بوسیله سیستم های BMS را دارند. و میتوان آنها را به سیستم های هوشمند کل ساختمان متصل کرد.

سقف متحرک تراس حیاط: سطح سقف متحرک حیاط با استفاده از پارچه رنگ روشن از برند مهلر آلمان تولید شده است. تیغه های میانی همرنگ پارچه لحاظ شده است. انتخاب پارچه و تیغه‌های میانی سفید برای چنین فضای سرسبزی بهترین گزینه بود و ترکیبی ژرنالی به ارمغان آورد.

سایبان-برقی-منزل-مسکونی-شهید-عراقی

 

سیستم هدایت آب سقف متحرک تراس حیاط:

هدایت آب باران در سطح سقف متحرک حیاط به صورت ریزشی در نظر گرفته شده است. که بواسطه شیب لحاظ شده در سطح سقف، آب به نقطه پایین شیب هدایت شده و در نهایت به فضای سبز میریزد. که خود حالتی بسیار زیبا به این فضا داده است.

نور پردازی سقف متحرک تراس حیاط : در حالت استاندارد برای نورپردازی سقف متحرک، به ازای هر 10 متر مربع 7 عدد حباب نوری لحاظ میگردد. در این پروژه از حباب‌های نوری اکریلیک نقطه‌ای استفاده شده که گزینه بسیار مناسبی برای نشیمنهای مسکونی هستند. این نمونه نورپردازی با ایجاد نورهای نقطه ای فضای بسیار دوستانه و دلچسبی را برای نشیمن رغم میزند. البته در این پروژه، برای قسمت پیشانی موجود همجوار سقف متحرک از لوسترهای ساده ای با یک حباب استفاده شده که بسیار با این نمونه نورپردازی هماهنگ شدند.

 

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم