خانه
En
02122367612
سایبان جمع شونده ویلا مسکونی ام عبدالعزیز

سایبان جمع شونده ویلا مسکونی ام عبدالعزیز

5/5 - (1 امتیاز)

سایبان جمع شونده ویلا مسکونی ام عبدالعزیز با ساختار سازه ای پاولیون

موقعیت: کشور قطر، شهر دوحه

سال ساخت: 1398

ابعاد و مساحت: به ابعاد طول ریل 4 متر و عرض دهانه 5.5 متر، به مساحت 22 متر مربع

کارفرما:

جنس سقف: غشاءpvc  شرکت فراری فرانسه

نوع حباب نوری: خطی

موقعیت پروژه: سایبان جمع شونده ویلا ام عبدالعزیز در شهر دوحه قطر اجرا شده است. در منطقه خاورمیانه و در شرق شبه‌ جزیره عربستان و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده‌است. آب و هوای این منطقه‌ بسیار شرجی و توام با تابش آفتاب شدید می باشد. در سالهای اخیر کشور قطر در زمینه ساخت و ساز پیشرفت زیادی داشته ‌است.

به طوری که سیستم مسکن در کشور قطر درسال‌ های اخیر بخش مهمی از گردش اقتصادی محسوب می شود. این سیستم ساخت و ساز دارای رویکرد اقتصادی مشخصی است. اما همواره نگرانی در خصوص استفاده از متریال هایی متناسب با این شرایط جوی حاکم بر ساخت و ساز در این منطقه است.

نیاز پروژه: با توجه به آب و هوای بسیار شرجی و گرم قطر، مردم امکان استفاده از فضاهای باز را ندارند. برای ایجاد حس نشیمن در فضای باز نیاز به اتاقکهای بسته ای دارند. این فضاها میبایست کاملا هوابند باشند تا در طول روز به واسطه دستگاه های سرمایشی هوای مطلوب نشیمن را فراهم آورند.

برای تأمین حس نشیمن در فضای باز، میبایست جداره ها کاملا شفاف باشند. باتوجه به همجواری اتاقک با دیواره بنا، امکان استفاده به صورت تکیه گاه از این دیواره میسر نبود. این عوامل باعث شد ما اجرای یکی از انواع ساختارهای سازه ای سایه روشن به نام پاولیون رابرای این پروژه برگزینیم. اتاقک هایی که با فشردن یک دکمه به یک فضای کاملا باز تبدیل میشوند.

سقف متحرک آنها پارچه ای اجرا میشود که در زمان گسترده بودن سایه ای کامل محیا کنند. و در زمان دلخواه کاملا جمع شوند و آسمانی گسترده به فضای نشیمن هدیه کند. جداره ها در این ساختار به صورت تمام شیشه ای اجرا میشوند.

که علاوه بر استفاده از هوای دلنشین  دستگاههای خنک کننده، حس حضور در فضای باز همجوار را  تداعی کند. این جداره های شیشه ای هم به صورت موتورایز (برقی) و هم به صورت manuall (دستی) قابل اجرا هستند.

سقف-برقی-ویلای-مسکونی-ام-عبدالعزیز

سازه سایبان جمع شونده ویلا :

درمیان ساختارهای سازه ای سایه روشن، پاولیون مناسبترین حالت برای ایجاد یک اتاق محصور و مستقل در فضاهای عاری از هر گونه تکیه گاهیست. ما با نظر به فضای باز موجود، مناسبترین محل برای استقرار بیس پلیتها را مشخص کردیم. بعد از برپا کردن ستونها، با قرارگیری تیرها سازه کلی شکل گرفت.

در این فضا ریلهای 4 متری و عرض دهانه 5.5 متر لحاظ شده است. سازه کلی به شکل اتاقی 22 متر مربعی با قابلیت محصور شدن شکل گرفت. بواسطه قرار گیری تیر و ستونهای محیطی، کاملا فضای قرارگیری پنجره ها محیا شد. همانطور که در تصویرها مشاهده میکنید، جداره ها کاملا فریم شده و قاب گرفته اجرا شدند.

تا هرچه راحتتر جداره در میان این قاب قرار گیرد. برای این جداره ها پنجره های اسلایدینگ در قسمت ورودی و پنجره گیوتینی برای طرفین لحاظ شد، تا با فشردن یک دکمه به راحتی تبدیل به نشیمن فضای باز گردد.

به صورت معمول در سازه های پاولیون، بالاتر از محل قرارگیری پنجره ها تا سقف، سطح خالی به جا می ماند. این سطح در طرفین شیب شامل فاصله بین تیرها تا سقف می باشد که دو سطح مثلثی شکل (لچکی) بوجود میاورد. مانند شیشه، ورق دکوراتیو، ورق همرنگ با سایر مقاطع، پارچه، گرین وال، چوب و … . که با توجه به سایر ویژگی های مورد نیاز از قبیل شفافیت و متریال های مصرفی بهترین حالت انتخاب می شود. برای ارتباط بهتر با فضای خارجی و ورود نور به داخل، در این پروژه این قسمت ها با شیشه پوشیده شد. تا هم هوابندی مورد نیاز را به نحو احسنت تامین کند و هم احساس حضور در فضای باز دائمی را تداعی کند. که در این پروژه با توجه به صلب بودن یک جداره، متریال شیشه برای لچکی ها اجرا شد.

برای ایجاد هماهنگی لازم با بدنه ساختمان و فضای اطراف، سازه به رنگ طوسی درآمد. با انتخاب اتصالات خرج کار دار، آپاراتوسهای قوسی بیرون زده اتاقکی بسیار کارآمد و زیبا اجرا شد. البته تک تک اجزاء زیبا همچون شیارهای داخل ستونها، طراحی و اجای نورپردازی‌های خاص، تقسیمات متناسب پنجره ها، همه دردستیابی به این کلیت خاص دخیل هستند.

سایبان جمع شونده ویلا:

سطح سایبان جمع شونده ویلا شیبدار و با استفاده از پارچه رنگ روشن و تیغه های میانی همرنگ اجرا شده. پارچه به کاربرده شده از برند فراری فرانسه، جنس PVC و دارای استانداردهای UV به جهت پایداری بهتر دربرابر نورخورشید انتخاب شده. این پارچه در دو حالت ساده و سه بعدی قابل انتخاب است. برای پروژه های با متراژ کم، رنگ های سفید و کرم در هر دو حالت موجود است. پارچه ها برای پروژه های با متراژ بالا در رنگ های متنوع قابل سفارش می باشد. در همه سیستم های سقف متحرک سایه روشن، قسمت دپوی پارچه و باکس موتور با پنل پوشیده می شود. تا در مواقع جمع بودن سقف، باکس موتور و پارچه های جمع شده محفوظ باشند.

سایبان-متحرک-ویلای-مسکونی-ام-عبدالعزیز

سیستم هدایت آب باران سایبان جمع شونده ویلا:

در سایبان جمع شونده ویلا  آب باران و برف بواسطه شیب لحاظ شده در سطح سقف هدایت میشوند. در کمترین نقطه ارتفاعی شیب سقف، آبراه کار گذاشته شده. آب از گاتر وی به لوله های داخل ستون ها می ریزد. در نهایت از آبچکان های قرار گرفته در فریم کلی به کف حیاط هدایت می شود.

موتور: نیروی حرکتی سایبان جمع شونده ویلا توسط موتور توبلار 120 نیوتن از برند بکر (BECKER) آلمان تامین شده. این برند معتبر، محصولات خود را به مدت 5 سال گارانتی میکند. شرکت سایه روشن هم به طبع از کمپانی های سازنده قطعات، محصولات خود را 5 سال گارانتی میکند.

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم