خانه
En
02122367612
سقف-متحرک-تراس-مسکونی-قیطریه

سقف برقی تراس ساختمان مسکونی – قیطریه

امتیاز دهید

سقف برقی تراس ساختمان مسکونی قیطریه با ساختار سازه ای سایانه

موقعیت: تهران، خیابان قیطریه

سال ساخت : 1393

مساحت : 45 متر مربع

کارفرما : جناب آقای ترکیان

جنس سقف: غشاءpvc  شرکت مهلر آلمان

موقعیت پروژه: تراس ساختمان مسکونی فوق نزدیک به پارک قیطریه است. قیطریه در یکی از بهترین مناطق تهران، یعنی منطقه یک قرارگرفته و بخشی از محدوده‌ی شمالی خوش آب و هوای شهر را از آن خود کرده است. امروزه باتوجه به آب و هوای مساعد و امکانات کامل، این محله تبدیل به ژورنالی از ساختمانهای لوکس شده است. ساختمانهایی با مدرنترین تجهیزات ساختمانی.

نیاز پروژه: بالکنی با ابعاد 5/3 در 13 متر در آپارتمان مسکونی در قیطریه بواسطه دید مشرف همسایگان تبدیل به فضایی بی استفاده شده بود. کارفرما علاقه شدیدی به نگهداری از گل و گیاه در بالکن داشت. بنابراین نیاز به سقف متحرک داشت تا در طول روز آن را جمع و از تابش آفتاب لذت ببرد.

همچنین در زمان لزوم به گسترده بودن سقف مثل زمستان هم، فضای زیر سقف بی نصیب از آفتاب نباشد. با توجه به وجود سازه مناسب در اطراف محل نصب، مدل سایانه ازانواع ساختارهای سازه ای سایه روشن رابرای این محل درنظرگرفتیم.

سایبان برقی تراس

سازه سقف برقی تراس:

با توجه به عرض دهانه 13 متری، در این بالکن میبایست از دو دهنه سقف استفاده شود. اولاً به این علت که اجرای دهانه بیشتر از 12 متر به صورت یکپارچه غیر استاندارد است. (مگر در شرایط خاص با لحاظ ملزومات خاص). دوماً برای اجرای دهانه های بیشتر از 10 متر به صورت یکپارچه، میبایست امکان استقرار و استفاده از جرثقیل جهت کارگذاری پارچه ممکن باشد. سوماً در چنین دهانه هایی برای استفاده آسانتر از فضا، بهتر است بیش از یک دهانه تقسیمات داشته باشیم تا قابلیت جمع و باز بودن قسمتی از فضا را به صورت مجزا داشته باشیم.

برای اجرای سقف برقی تراس، یکی از اضلاع به سازه موجود در بدنه ساختمان متصل شد. به ترتیب باکس موتور، آپاراتوس ابتدایی و اوج شیب در این ناحیه قرار گرفتند. ریلهای طرفین در دو طرف هر سیستم و ریلهای میانی برای کمک به حرکت بهتر سیستم در وسط آنها نصب شدند.

درجهت مقابل و نقطه زیر شیب، ستونها زیر مقطع آبراه که همچون تیر بار ریلها را متحمل میشوند قرار گرفتند. همانطور که میبینید، آپاراتوسهای انتهای ریل ها در حالت کلاسیک و قوس دار انتخاب شدند. بیرون زدن آنها علاوه بر دلایل سازه ای، ظاهری بسیار زیبا به سازه بخشیده است. جالب است بدانید طرح این endcap ها قابل انتخاب است و این مدل برای طراحی های مدرن پیشنهاد نمیشود.

آبراه های قرار گرفته در لبه زیر سطح سقف آب باران را جمع آوری میکنند. آب بواسطه شیب یک درصدی لحاظ شده در لوله کشی این مقاطع به لوله های داخل ستونها هدایت میشود. در نهایت آب از لوله هدایت آب داخل ستونها به آبچکان زیبای پای ستون رسیده و از آن به گاتر طراحی شده کف میریزد.

رنگ تمام سازه و ستونها، سفید از نوع پودری الکترواستاتیک انتخاب شده است. این رنگها به صورت پودری روی مقاطع آلومینیوم پاشیده میشوند. سپس در کوره های مخصوص پخته شده و مقاومت بسیار بالایی دارند. رنگهای پودری یا کوره ای در چهار نوع مختلف قابل انتخاب هستند. این مدلها شامل رنگ براق، رنگ مات، رنگ سوپر مات، رنگ سوپرمات سمباده ای میباشند.

سقف برقی تراس

موتورسقف برقی تراس:

در این پروژه از دو عدد موتور برای حرکت دو سیستم مجزا استفاده شده است. نیروی حرکتی این سیستم توسط موتور توبلار 120 نیوتن از برند سامفی فرانسه تامین شده. این برند معتبر محصولات خود را به مدت 5 سال گارانتی میکند. شرکت سایه روشن هم به طبع از کمپانی های سازنده قطعات، محصولات خود را 5 سال گارانتی میکند.

موتورهای توبلار با برندهای بارزانته ایتالیا، بکر آلمان و انحصاری سایه روشن هم قابل سفارش است. البته سقف برقی هم مانند سایر اجزاء موتورایز ساختمانی قابلیت هدایت بوسیله سیستمهای BMS را دارند. و میتوان آنها را به سیستمهای هوشمند کل ساختمان متصل کرد.

سقف برقی تراس:

برای سطح سقف این پروژه از پارچه نیمه شفاف (ترنسپرنت) از برند مهلر آلمان استفاده شد. تا در زمان گسترده بودن سقف نیز، نور به فضای زیرین بتابد. پارچه های نیمه شفاف درصد های متفاوتی از میزان عبور دهی نور دارند، که قابل انتخاب است. این نوع پارچه هم در رنگ های مختلف تولید شده که بسته به نیاز هر پروژه تعریف می شود. با استفاده از این پارچه در طول روز نور خورشید به صورت غیر مستقیم به داخل فضا می تابد. با سایه ایجاد شده از تیغه های میانی، حس و حال خاصی به فضا داده شده. برای بیشتر کلاسیک دیده شدن سایبانها، تیغه های میانی همرنگ پارچه انتخاب شدند. در همه سیستم های سقف متحرک سایه روشن، قسمت دپوی پارچه و باکس موتور با پنل پوشیده می شود. تا در مواقع جمع بودن سقف، باکس موتور و پارچه های جمع شده محفوظ باشند. دراین پروژه این پنل پارچه و سازه همه همرنگ نما اجرا شده اند و ترکیبی بسیار شیک را رقم زدند.

سیستم هدایت آب سقف برقی تراس:

در  ساختار سازه ای سایانه هدایت آب باران به واسطه قرارگیری مقطع آبراه در پایینترین نقطه شیب انجام شده است. بدینصورت که آب ناشی از بارندگی و برف بواسطه شیب سقف به سمت گاتر وی (آبراه) هدایت شده است و سپس از آبراه به لوله های قرارگرفته در ستون ها میریزد و نهایتا پس از آن بواسطه لوله کشی انجام شده در کف به مسیر فاضلاب ساختمان میرسد.

 

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم