خانه
En
02122367612
سایبان-برقی-روف-گاردن-باشگاه-ورزشی-اکسیژن

سقف متحرک بام رستوران رومی باشگاه اکسیژن – شهرک غرب

5/5 - (1 امتیاز)

سقف متحرک بام رستوران رومی باشگاه اکسیژن با ساختار سازه ای پاولیون

موقعیت: تهران، شهرک غرب، خيابان سيماي ايران، روبروي وزارت بهداشت، پلاک 58، ساختمان آب

سال ساخت : 1394

ابعاد و مساحت : دو دهانه سقف متحرک، هریک به ابعاد طول ریل 8 متر و عرض دهانه 8 متر، به مساحت 128 متر مربع

کارفرما : جناب آقای مهندس عبدالهی

جنس سقف: غشاءpvc  شرکت مهلر آلمان

نوع حباب نوری: کریستالی

 

موقعیت پروژه: باشگاه اکسیژن یکی از برجسته ترین مراکز ورزشی پایتخت است. باشگاه اکسیژن با ایده ارائه خدمات ورزشی در سطحی بالاتر ازاستاندارهای یک باشگاه ورزشی درسال ۱۳۸۲ اولین شعبه خود را درخیابان فرشته تاسیس کرد. اکسیژن از ابتداي کار خود با سر لوحه قرار دادن نوآوری و خلاقيت در ارائه خدمات و طراحي محيط و فضاي ورزشي، موفق شد درمدت زمان کوتاهي نام خود را دربين اهالي ورزش بدنسازي مطرح کند. در پیش گرفتن این مسیر موجب شد درمدت زمان کوتاهی از باشگاه اکسیژن به عنوان ليدر تجارت باشگاه‌هاي ورزشي و سلامتي در ايران یادشود. باشگاه اکسیژن در حال حاضر با 6 شعبه در سطح تهران به خدماتدهی در زمینه سلامت و تندرستی ادامه می‌دهد.

درسال 1395 گروه اكسيژن در راستاي توسعه خدمات خود، اقدام به افتتاح شعبه جديدی واقع در منطقه شهرك غرب تهران نمود. اکسيژن اين امکان را براي مخاطبان خود فراهم آورده است تا تنها با عضويت در يکي از شعبات، در هر زمان به نزديکترين شعبه اکسيژن مورد نظرخود مراجعه کنند و از خدمات و امکانات سطح بالاي ورزشي و تندرستي با استاندارهاي روز دنيا استفاده کنند.

شعبه شهرک غرب در سه طبقه احداث شده است که طبقه بالا شامل سالن بدنسازی، هوازی و آرایشگاه می‌باشد.

سقف-برقی-روف-گاردن-باشگاه-اکسیژن

 

نیاز پروژه: دقت بالای کارشناسان باشگاه اکسیژن بر تأثیرات محیط و تغذیه در سلامتی ورزشکاران، باعث احساس نیاز به فضایی خاص شده بود. از طرفی فضایی ناکارآمد بر بام مجموعه موجود بود که قابل استفاده در همه فصول و ساعات نبود. و از طرف دیگر یکی از نیازهای بارز ورزشکاران تنفس در هوای باز و دریافت اکسیژن کافیست. از این رو تصمیم بر آن شد تا فضایی فلکسیبل بر بام احداث شود. تا هم نیاز به فضای باز را تأمین کند و هم در هنگام تابش آفتاب و بارندگی قابل استفاده شود. بهترین انتخاب برای اینچنین فضایی سقف متحرک بود.

این عوامل باعث شد ما اجرای یکی از انواع ساختارهای سازه ای سایه روشن به نام پاولیون را برای این پروژه برگزینیم و موارد مورد نیاز خاص این فضا را به آن اضافه کنیم. با کلیک بر روی این لینک میتوانید انواع مختلف ساختارهای سازه ای سایه روشن را مشاهده کنید. البته شاید این سوال ذهن مخاطبین را درگیر کند که با وجود دیوار در یک طرف، چرا حالت سایانه انتخاب نشد؟ قابل به ذکر است که دیوار موجود، استحکام استاندارد برای تحمل بار بخشی از سازه را نداشت. از این رو تامین تمام تکیه گاه مد نظر قرار گرفت.

سازه سقف متحرک بام رستوران :

درمیان ساختارهای سازه ای سایه روشن، پاولیون مناسبترین حالت برای ایجاد یک اتاق محصور و مستقل در فضاهای عاری از هرگونه تکیه گاهیست. ما با نظر به سازه اجرا شده سطح بام مناسبترین محل برای استقرار بیس پلیتها را مشخص کردیم. بعد از برپا کردن ستونها، با قرارگیری تیرها سازه کلی شکل گرفت. البته در این فضا با طول ریل 8 متری، برای محار بار میانه ریل نیاز به ستون میانی هم بود. که با توجه به ماهیت فضا امکان اسستقرار ستون در وسط فضا اصلا میسر نبود. لذا از مقاطع ریل بزرگ و سنگینتر استفاده کردیم تا وسط دهانه غیر قابل شکم دادن باشد.

سازه کلی به شکل اتاقی 128 متر مربعی با قابلیت محصور شدن شکل گرفت. بواسطه قرارگیری تیر و ستونهای محیطی، کاملا فضای قرارگیری پنجره‌ها محیا شد. همانطور که در تصویرها مشاهده میکنید، جداره ها کاملا فریم شده و قاب گرفته اجرا شدند. تا هرچه راحتتر جداره در میان این قاب قرار گیرد. برای این جداره ها شیشه اسلایدینگ از بین محصولات جانبی سایه روشن انتخاب شد.

بصورت معمول در سازه های پاولیون، بالاتر از محل قرارگیری پنجره ها تا سقف، سطح خالی به جا میماند. این سطح در طرفین شیب شامل فاصله بین تیرها تا سقف میباشد که دو سطح مثلثی شکل (لچکی) بوجود میاورد. برای پر کردن این سطوح و هوابندی کامل فضا، گزینه های متعددی قابل استفاده است. مانند شیشه، ورق دکوراتیو، ورق همرنگ با سایر مقاطع، پارچه، گرین وال، چوب و … که با توجه به سایر ویژگیهای مورد نیاز از قبیل شفافیت و متریالهای مصرفی بهترین حالت انتخاب میشود.

برای ارتباط بهتر با فضای خارجی و ورود نور به داخل، در این پروژه این قسمتها با شیشه‌های رفلکس پوشیده شد تا هم هوابندی مورد نیاز را به نحو احسنت تامین کند و هم احساس حضور در فضای باز دائمی را تداعی کند.

سقف-متحرک-روف--گاردن-باشگاه-اکسیژن

 

برای ترکیب شدن هرچه بهتر با بتن استفاده شده در سطوح و پوشش آنادایز دستگاه های ورزشی، سازه به رنگ طوسی روشن درآمد و جداره ها با فریم آنادایز در میان سازه قرارگرفتند. ترکیبی از دو متریال، همچون دیگر اجزا موجود در این بنا.

سقف متحرک بام رستوران:

سطح سایبان برقی شیبدارو با استفاده از پارچه رنگ روشن و تیغه های میانی همرنگ اجرا شده است. پارچه بکار برده شده از جنس PVC و تولید شرکت مهلر آلمان است.

سیستم هدایت آب سقف متحرک بام رستوران:

هدایت آب باران و برف سقف متحرک بام رستوران بواسطه شیب لحاظ شده در سطح سقف هدایت میشوند. در کمترین نقطه ارتفاعی شیب سقف، آبراه کار گذاشته شده. آب از گاتر وی به لوله های داخل ستون ها می ریزد. در نهایت از آبچکان های قرار گرفته در فریم کلی به کف بام هدایت میشود.

موتور: نیروی حرکتی این سیستم توسط موتور توبلار 120 نیوتن از برند سامفی فرانسه تامین شده. این برند معتبر، محصولات خود را به مدت 5 سال گارانتی میکند. شرکت سایه روشن هم به طبع از کمپانی های سازنده قطعات، محصولات خود را 5 سال گارانتی میکند.

 

 

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم