خانه
En
02122367612
سقف-برقی-حیاط--مسکونی-اشرفی-اصفهانی

سقف برقی حیاط خلوت منزل مسکونی اشرفی اصفهانی

5/5 - (1 امتیاز)

سقف برقی حیاط خلوت منزل مسکونی با ساختار سازه ای روف لول

موقعیت/آدرس:  تهران، بلوار اشرفی اصفهانی

سال ساخت: 1395

ابعاد و مساحت: طول ریل 3 متر و عرض دهانه 4 به مساحت 12 متر مربع

کارفرما: جناب آقای دکتر انوری

جنس سقف: غشاء pvc  شرکت مهلر آلمان

نوع حباب نوری: نسل قدیمی حباب های نقطه ای

موقعیت پروژه: فضای نورگیری در یک واحد مسکونی با ابعاد 3 در 4 متراست.

فضای مذکور در طبقه اول یک آپارتمان در یکی از خیابانهای فرعی بلوار اشرفی اصفهانی واقع شده است که با پنجره تمامی واحدهای فوق محاصره شده و کیفیت فضاییش را از دست داده بود.

بواسطه ارتفاع زیاد ساختمانهای اطراف نور کافی ندارد و قرارگیری فضا در نقطه‌ای کور تبدیل به زباله دان باد و باران شده بود. همچنین نسر بودن فضا آن را تبدیل به فضایی دلچسب برای کبوتران کرده بود که پیامدهای غیر بهداشتی زیادی به همراه داشت.

نیاز پروژه: مالک منزل مسکونی، فضایی 12 متری در اختیار دارد که با توجه به مشرف بودن پنجره‌های سایر طبقات به این فضا، قابل استفاده نبود. کارفرما نیاز به سقف متحرکی برای حیاط خلوت داشت که در مواقع نیاز از هوای مطبوع و فضای باز لذت ببرد و در سایر مواقع با بستن سقف، از فضای موجود استفاده مطلوب نماید.

سقفی که در زیر بار برف زمستان و باران پاییز مقاوم باشد. آب باران به فضای داخلی نفوذ نکن وهمچنین دید مزاحم را کنترل کند.و از این فضا در مقابل عوامل خارجی و جوی محافظت کند.

شما میتوانید با مراجعه به صفحه سقف متحرک حیاط انواع پروژه های اجرایی با کاربری پوشش حیاط را مشاهده بفرمائید

سقف-متحرک-حیاط--مسکونی-اشرفی-اصفهانی

 

سقف: سقف برقی حیاط خلوت با استفاده از غشاء تاشونده رنگ روشن و تیغه‌های میانی همرنگ اجرا شد. البته انتخاب رنگ تیغه‌های میانی به عهده کارفرماست. بسته به سلیقه و طراحی دکوراسیون داخلی، میتوان از تیغه همرنگ با پارچه و یا رنگ مغایر استفاده کرد. انتخاب تیغه‌های میانی با رنگ تیره و پارچه روشن مناسب پلانهای مربع است زیرا باعث تقویت عناصر خطی فضا و در نتیجه کشیده دیده شدن فضا میگردد.

سازه: دراین پروژه با توجه به موجود بودن دیوار در چهار جهت سقف، نیازی به کارگزاری تکیه گاه نبود. با استفاده تیر موجود در نما، سقف را از سمت موتور به تیر متصل کردیم. سر دیگر ریلها به همراه آبراه بر روی لبه دیوار نورگیر قرارگرفت. باتوجه به نبود سازه نگهدارنده و کوچکی فضا، رنگ مقاطع فریم  سقف و آبراه هم به رنگ پارچه درآمد تا مقاطع آلومینیومی و پارچه یکدست دیده شوند و فضا بزرگتر به نظر برسد.

سایبان-متحرک-حیاط--مسکونی-اشرفی-اصفهانی

نورپردازی: استفاده از نور پردازی علاوه بر اینکه روح جدیدی به این فضا داده. امکان استفاد مفید و دلچسب از فضا در ساعات مختلف روز را ممکن کرده. ما چهار مدل حباب نوری متناسب با سلیقه های متفاوت موجود داریم . امکان سفارش این نورها در حالت مجهز شده به دیمر هم می باشد.

سیستم هدایت آب

در این پروژه آب باران و برف بواسطه شیب لحاظ شده در سطح سقف هدایت میشوند. در کمترین نقطه ارتفاعی شیب سقف، آبراه کار گذاشته شده. آب به آب راه ریخته و به مسیر مورد نظر هدایت می گردد. که این مسیر میتواند مسیر آبرو کف و یا داکت و … باشد.

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم