خانه
En
02122367612
سقف برقی پارکینگ و تراس

سقف برقی پارکینگ و تراس ویلا مسکونی

امتیاز دهید

 سقف برقی پارکینگ و تراس ویلا مسکونی با ساختار سازه ای سایانه

موقعیت : تهران، خیابان دربند

سال ساخت: 1395

مساحت: 64 متر مربع

کارفرما: شرکت عمران آذرستان

جنس سقف: غشاء pvc  شرکت مهلر آلمان

نوع حباب نوری:حباب اکرلیک نقطه ای

موقعیت پروژه: سقف برقی پارکینگ و تراس مسکونی در منزلی ویلایی در محله دربند اجرا شده است . قرارگیری در دل صخره ها، باغهای سرسبز و رودخانه های جاری این خطه را تبدیل به محلی خارق العاده کرده است.

امروزه نیز همجواری این منطقه با ساختمانهای لوکس نیاوران، بوکان، ولنجک و … باعث شده تا به یکی ازمدرنترین نواحی تهران بدل شود. اغلب ساختمان های این منطقه با به روز ترین تکنولوژی های ساختمانی تجهیز شده اند.

نیاز پروژه: در این پروژه فضای پارک اتومبیل درحیاط قرار داشت و خودرو در معرض تابش مستقیم آفتاب و بارش برف و باران بود. کارفرما نیاز به سایبان متحرک مقاومی برای خودرو داشت تا هم زیر بار برف های سنگین دربند مقاوم باشد و هم در مواقع نیاز استفاده از فضای حیاط برای مصارف دیگر جمع شود. برای تامین فضای گردش مورد نیاز خودرو امکان اجرای ستون در ضلع مقابل سقف نبود و میبایست راهکار دیگری برای انتقال بار این ناحیه ارائه داد. بنابراین مدل سایانه از انواع ساختارهای سازه ای سایه روشن را انتخاب کردیم و نیازهای خاص این پروژه را به آن افزودیم. برای مثال در تامین مقاوت دهانه 6 متری به جای استفاده از ستون در وسط دهانه از تیر دوبل افقی استفاده کردیم.

بعد از انجام طراحیهای لازم، طرحهای اولیه توسط کارفرما رویت شد. دراین مرحله بعد از مشاهده طرح سه بعدی، کارفرما تصمیم به مسقف کردن تراس همجوارحیاط گرفتند. این تراس با نیم طبقه اختلاف ارتفاع، مشرف به فضای پارکینگ مورد نظر بود. به اینصورت تصمیم بر آن شد تا فضای تراس و پارکینگ را با استفاده از یک سیستم سقف متحرک پوشش دهیم.

سقف برقی پارکینگ

سازه سقف برقی پارکینگ: برای تامین سقف مورد نظر،ضلع واقع در اوج شیب به تیرموجود در بدنه ساختمان متصل شد. در این قسمت آپاراتوس های ابتدایی، باکس موتور و محل دپوی سقف قرار میگیرد. دراین پروژه برای متعادل شدن ارتفاع زیرسقف دردوبخش حیاط وتراسی که نیم طبقه بالاتراست، شیب 21 درصد لحاظ شد. تا کاربر قرار گرفته در زیر سقف پارکینگ و تراس هردو از فضایی با ارتفاع مناسب بهره ببرند. هم بار برف بر روی یک دهنه با ابعاد حداکثری به راحتی تخلیه گردد و فشار وارده به سیستم کمتر باشد.

در جهت تامین فضای کافی برای چرخش خودرو، ستون مورد نیاز در دهنه 6 متری را حذف کردیم. تکیه گاه مورد نیاز ریلها را به واسطه قرار دادن تیر دوبل افقی با طول 6 متر تامین کردیم. که خود این تیر بواسطه دو ستون در دو طرف دهانه نگه داشته شده است.

موتور سقف برقی پارکینگ: نیروی حرکتی این سیستم توسط موتور توبلار 120 نیوتن از برند سامفی فرانسه تامین شده. این برند معتبر، محصولات خود را به مدت 5 سال گارانتی میکند. شرکت سایه روشن هم به طبع از کمپانیهای سازنده قطعات، محصولات خود را 5 سال گارانتی میکند.

قابل به ذکر است این دهانه 64 متر مربعی سقف متحرک فقط با استفاده از یک عدد موتور حرکت میکند.

سقف برقی تراس

سطح سقف برقی پارکینگ:

سطح سقف برقی پارکینگ شیبدارو با استفاده از پارچه رنگ روشن و تیغه های میانی همرنگ اجرا شده. پارچه به کار برده شده از جنس PVC و تولید شرکت مهلر آلمان است. این پارچه در دو حالت ساده و سه بعدی قابل انتخاب است. برای پروژه های با متراژ کم، رنگ های سفید و کرم در هر دو حالت موجود است. پارچه ها برای پروژه های با متراژ بالا در رنگ های متنوع قابل سفارش می باشد. در این سقف از پارچه کرم ساده استفاده شده که هماهنگی زیادی با دیوارها و حفاظ های موجود در فضا دارد.

سیستم هدایت آب سقف برقی پارکینگ: هدایت آب باران در این پروژه به واسطه قرارگیری مقطع آبراه در پایینترین نقطه شیب انجام شده است. بدینصورت که آب ناشی از بارندگی و برف بواسطه شیب سقف برقی به سمت گاتر وی (آبراه) هدایت شده است و سپس از آبراه به لوله های قرارگرفته در ستونها میریزد و نهایتاً پس از آن بواسطه لوله کشی انجام شده در کف به مسیر فاضلاب ساختمان میرسد.

نورپردازی سقف برقی پارکینگ:

نورپردازی سقف برقی پارکینگ هم مثل همه پروژه های سایه روشن، سیمکشی نور پردازی از داخل پارچه انجام شده است. این سیمکشیها ضد آب و لمینیت شده اجرا شده اند.

به نحوی که درمواقع بارندگی یا درهنگام جمع وباز کردن سقف میتوان با خیال راحت آنها راخاموش یا روشن کرد. حباب های نوری انتخاب شده برای این سقف از نوع اکریلیک نقطه ای می باشد. که جزء بهترین گزینه ها برای فضاهای مسکونی است.

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم