خانه
En
02122367612
سایبان متحرک ویلا ناصرالعیده

سایبان متحرک ویلا ناصرالعیده

امتیاز دهید

سایبان متحرک ویلا ناصرالعیده با ساختار سازه ای پاولیون

موقعیت: قطر، دوحه

سال ساخت: 1397

ابعاد و مساحت: به ابعاد طول ریل 4 متر و عرض دهانه 5 متر، به مساحت 20 متر مربع

کارفرما: آقای ناصرالعیده

جنس سقف: غشاءpvc  شرکت فراری فرانسه

نوع حباب نوری: کریستالی

موقعیت پروژه: سایبان متحرک ویلا  ناصرالعیده در شهر دوحه اجرا شده است.

در سال های اخیر کشور قطر در زمینه ساخت و ساز پیشرفت زیادی داشته ‌است. به طوری که سیستم مسکن در کشور قطر درسال‌ های اخیر بخش مهمی ازگردش اقتصادی محسوب می ‌شود.

نیاز پروژه: با توجه به آب و هوای بسیار شرجی و گرم قطر، مردم امکان استفاده از فضاهای باز را ندارند. برای ایجاد حس نشیمن در فضای باز نیاز به اتاقکهای بسته ای دارند. این فضاها میبایست کاملا هوابند باشند تا در طول روز به واسطه دستگاه‌های سرمایشی هوای مطلوب نشیمن را فراهم آورند. برای تأمین حس نشیمن در فضای باز، میبایست جداره ها کاملا شفاف باشند.

این عوامل باعث شد ما اجرای یکی از انواع ساختارهای سازه ای سایه روشن به نام پاولیون رابرای این پروژه برگزینیم. پاولیونها به اتاقک های شیشه ای فلکسیبل معروف شده اند. اتاقکهایی که با فشردن یک دکمه به یک فضای کاملا باز تبدیل میشوند. سقف آنها پارچه ای متحرک اجرا میشود که در زمان گسترده بودن سایه ای کامل محیا کنند و در زمان دلخواه کاملا جمع شوند و آسمانی گسترده به فضای نشیمن هدیه کند. جداره ها در این ساختار به صورت تمام شیشه ای اجرا میشوند. که علاوه بر استفاده از هوای دلنشین دستگاههای خنک کننده، حس حضور در فضای باز همجوار را  تداعی کند. این جداره های شیشه ای هم به صورت موتورایز (برقی) و هم به صورت manuall (دستی) قابل اجرا هستند.

سایبان-برقی-ویلای-مسکونی-ناصرالعیده

سازه: درمیان ساختارهای سازه ای سایه روشن، پاولیون مناسبترین حالت برای ایجاد یک اتاق محصور ومستقل در فضاهای عاری ازهرگونه تکیه گاهیست. ما با نظر به فضای باز موجود، مناسب ترین محل برای استقرار بیس پلیت ها را مشخص کردیم. بعد از برپا کردن ستون ها، با قرارگیری تیرها سازه کلی شکل گرفت. در این فضا ریل 4 متری و عرض دهانه 5 متری لحاظ شده است. سازه کلی به شکل اتاقی 20 متر مربعی با قابلیت محصور شدن شکل گرفت. بواسطه قرار گیری تیر و ستون های محیطی، کاملا فضای قرارگیری پنجره ها محیا شد. همانطور که در تصویرها مشاهده میکنید، جداره ها کاملا فریم شده و قاب گرفته اجرا شدند. تا هرچه راحت تر جداره در میان این قاب قرار گیرد. برای این جداره ها پنجره های اسلایدینگ برای قسمت ورودی از بین محصولات جانبی سایه روشن انتخاب شد. برای دو ضلع 4 متری دهانه یکپارچه پنجره گیوتینی اجرا شد، تا بافشردن یک دکمه هوای آزاد در جریان باشد. میتوانید توضیحات کامل مربوط به این پنجره ها را در قسمت محصولات جانبی مطالعه بفرمایید.

به صورت معمول در سازه های پاولیون، بالاتر از محل قرارگیری پنجره ها تا سقف، سطح خالی به جا می ماند. این سطح در طرفین شیب شامل فاصله بین تیرها تا سقف می باشد که دو سطح مثلثی شکل (لچکی) بوجود میاورد. و در قسمت زیر باکس موتور یک کتیبه خالی می ماند.برای پر کردن این سطوح و هوابندی کامل فضا، گزینه های متعددی قابل استفاده است. مانند شیشه، ورق دکوراتیو، ورق همرنگ با سایر مقاطع، پارچه، گرین وال، چوب و … . که با توجه به سایر ویژگی های مورد نیاز از قبیل شفافیت و متریال های مصرفی بهترین حالت انتخاب می شود. برای ارتباط بهتر با فضای خارجی و ورود نور به داخل، در این پروژه این قسمت ها با شیشه پوشیده شد. تا هم هوابندی مورد نیاز را به نحو احسنت تامین کند و هم احساس حضور در فضای باز دائمی را تداعی کند.

برای ایجاد فضایی شاد و زیبا در این حیاط سرسبز، سازه به رنگ سفید درآمد. با انتخاب اتصالات خرج کاردار با رنگ مشکی این اتاقک شیشه ای به فضایی خاص بدل شد. البته تک تک اجزاء زیبا همچون شیارهای داخل ستونها، آبچکان زیباو آپاراتوسهای قوسی همه دردستیابی به این کلیت خاص دخیل هستند.

سقف سایبان متحرک ویلا:

سطح سایبان متحرک ویلا شیبدار و با استفاده از پارچه رنگ روشن و تیغه های میانی همرنگ اجرا شده است. پارچه به کاربرده شده از برند فراری فرانسه، جنس PVC و دارای استانداردهای UV به جهت پایداری بهتر در برابر نورخورشید انتخاب شده است. این پارچه در دو حالت ساده و سه بعدی قابل انتخاب است. برای پروژه های با متراژ کم، رنگهای سفید و کرم در هر دو حالت موجود است. پارچه ها برای پروژه های با متراژ بالا در رنگهای متنوع قابل سفارش میباشد.

در همه سیستم های سقف متحرک سایه روشن، قسمت دپوی پارچه و باکس موتور با پنل پوشیده میشود. تا در مواقع جمع بودن سقف، باکس موتور و پارچه های جمع شده محفوظ باشند.

موتور سایبان متحرک ویلا:

نیروی حرکتی سایبان متحرک ویلا توسط موتور توبلار 120 نیوتن از برند بکر (BECKER) آلمان تامین شده. این برند معتبر، محصولات خود را به مدت 5 سال گارانتی میکند. شرکت سایه روشن هم به طبع از کمپانی های سازنده قطعات، محصولات خود را 5 سال گارانتی میکند.

در این پروژه برای هدایت کل سیستم های موتورایز از پنل های کنترل بکر استفاده شد.

سقف-برقی-ویلای-مسکونی-ناصرالعیده

سیستم هدایت آب سایبان متحرک ویلا:

هدایت آب باران و برف سایبان متحرک ویلا بواسطه شیب لحاظ شده در سطح سقف هدایت میشوند. در کمترین نقطه ارتفاعی شیب سقف، آبراه کار گذاشته شده. آب از گاتر وی به لوله های داخل ستون ها می ریزد. در نهایت از آبچکان های قرار گرفته در فریم کلی به کف حیاط هدایت می شود.

 

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم