خانه
En
02122367612
سقف-برقی-تراس-رستوران-ارم-تجریش

سایبان برقی روف گاردن رستوران ارم

امتیاز دهید

سایبان برقی روف گاردن رستوران ارم با ساختار سازه ای سایانه

موقعیت: تهران، میدان تجریش، خیابان جلالوند، بین دوم و گلشن

سال ساخت : 1394

ابعاد و مساحت : متراژکل 80 متر مربع، با 4 دهانه سقف متحرک، دو دهانه با ابعاد طول ریل5 متر و عرض دهانه 5 متر و دو دهانه با ابعاد طول ریل 3 متر و عرض دهانه 5 متر

کارفرما: جناب آقای مهدوی

شرکت مشاور: سایه روشن

جنس سقف: غشاءpvc  شرکت مهلر آلمان

نوع حباب نوری: حباب کریستالی

موقعیت پروژه: سفره خانه سنتی ارم (رستوران) در محله تجریش تهران و خیابان جلالوند یا ارم سابق واقع شده است. تجریش در دامنهٔ رشته کوه البرز است و آب و هوای تجریش معتدل و متمایل به سرد است. این منطقه از گذشته مملو از باغهای سر سبز بوده که امروزه مقادیری از آن ها هنوز موجود است. مجموعه کاخ های سعدآباد در این منطقه در بستر این باغها شکل گرفته است. وجود مراکز خرید سنتی همچون بازار قدیمی تجریش مدرن مانند مرکز خرید ارگ و پردیس، باعث جذب جمعیت زیادی به این محله شده است.

نیاز پروژه: با توجه به آب و هوای بسیار دلنشین و چشم انداز 360 درجه، استفاده از بام رستوران بسیار مورد توجه قرارگرفت و نیاز به سقف متحرک روف گاردن عنوان شد که هم رو به کوه باز شود و هم رو به شهر. تا کاربران علاوه بر استفاده از هوای مطبوع از مناظر زیبا هم لذت ببرند. برای تامین این نیاز سایبان برقی میبایست در دو جهت اجرا شوند. بنابراین مدل سایانه دبل از انواع ساختارهای سازه ای سایه روشن را انتخاب کردیم.

کارفرما تاکید بر استفاده حداکثری از نور خورشید و ایجاد حس نشیمن زیر سایه و نیم سایه درختان داشتند. از این رو پارچه ترنسپرنت برای این پروژه انتخاب شد تا در طول روز با سایه اندازی تیغه های میانی احساس نشستن زیر سایه درختان تداعی شود. با تمایل کارفرما به داشتن یک فضای مسقف و یک فضای کاملا باز، تصمیم بر آن شد که یک چهارم فضا را با سقف متحرک پوشش دهیم و فضای مابقی تراس را کاملاً باز در جلوی بام باقی گذاشتیم.

سایبان-برقی-تراس-رستورام-ارم-تجریش

سازه سایبان برقی روف گاردن :

با ایجاد سازه مستحکم خرپایی در جهت طولی وسط دهانه، فضا را به دو قسمت تقسیم کردیم. ستونهای قرار گرفته در دو  طرف به شدت مقاوم در نظر گرفته شدند. تا دو سیستم سایانه، یکی در جهت شمال و دیگری جنوب بر روی آنها قرار گیرد. به ترتیب سیستمها از محل قرارگیری باکس موتور و اوج شیب در این ناحیه قرار گرفتند و در ضلع مقابل زیر ریلها آبراه و در نتیجه ستونهای نگه دارنده اجرا شدند.

همانطور که میبینید، آپاراتوس‌های انتهای ریلها در حالت کلاسیک و قوس دار انتخاب شدند. بیرون زدن آنها علاوه بر فواید سازه‌ای، ظاهری بسیار زیبا به سازه بخشیده است.

جالب است بدانید طرح این  آپارتوسها قابل انتخاب است. این مدل برای طراحی‌های مدرن پیشنهاد نمیشود. آبراه‌های قرار گرفته در لبه زیر سطح سایبان برقی آب باران را جمع آوری میکنند. آب بواسطه شیب یک درصدی لحاظ شده در لوله کشی این مقاطع به لوله‌های داخل ستونها هدایت میشود. در نهایت آب از لوله هدایت آب داخل ستونها به آبچکان زیبای پای ستون رسیده و از آن به گاتر طراحی شده کف میریزد.

سقف-متحرک-تراس-رستوران-ارم-تجریش

موتور سایبان برقی روف گاردن :

نیروی حرکتی این سیستم توسط موتور توبلار 120 نیوتن از برند سامفی فرانسه تامین شده. چنین برندهای معتبری محصولات خود را به مدت 5 سال گارانتی میکنند. شرکت سایه روشن هم به طبع از کمپانی های سازنده قطعات، محصولات خود را 5 سال گارانتی میکند.

مساحت این پروژه قابل اجرا با یک یا دو دهانه سقف متحرک نیز بود. اما با نیاز به باز شو در دو جهت مختلف و در هر جهت به دو صورت مجزا، 4 موتور برای 4 دهانه لحاظ شد. که به درخواست کارفرما با 4 ریموت جدا حرکت میکنند. البته قابلیت انتخاب یک ریموت وجود دارد.

سایبان برقی روف گاردن:

برای سطح سقف متحرک رستوران ارم از پارچه نیمه شفاف (ترنسپرنت) از برند مهلر آلمان استفاده شد. پارچه های نیمه شفاف درصدهای متفاوتی از میزان عبور دهی نور دارند، که قابل انتخاب است. این نوع پارچه هم در رنگهای مختلف تولید شده که بسته به نیاز هر پروژه تعریف میشود. با استفاده از این پارچه در طول روز نور خورشید به صورت غیر مستقیم به داخل فضا میتابد. با سایه ایجاد شده از تیغه‌های میانی، حس و حال خاصی به فضا داده‌اند.

نورپردازی سایبان برقی روف گاردن: همینطور که در تصویر مشاهده میکنید، حباب نور در نظرگرفته شده برای این سقف از نوع کریستالی میباشد.

 

 

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم