خانه
En
02122367612
سایبان برقی بام رستوران

سایبان برقی بام رستوران کاپیتان لانژ – نگارستان 10

5/5 - (1 امتیاز)

سایبان برقی بام رستوران کاپیتان لانژ با ساختار سازه ای سایانه

موقعیت/آدرس: تهران، خیابان پاسداران

سال ساخت: 1396

مساحت : .110 مترمربع

طراح و مجری: آقای مهندس بهاربین

جنس سقف : غشاء pvc شرکت مهلر آلمان

موقعیت پروژه:  رستوران کاپیتان لانژ در خیابان پاسداران واقع شده است. این خیابان در جنوب بزرگراه همت، از خیابان شریعتی در تقاطعی موسوم به سه‌راه ضرابخانه آغاز شده، این خیابان مملو از مراکز خرید، کافه‌ها و رستورانهای معروف و محبوب است.

سایبان برقی بام رستوران کاپیتان

 

نیاز پروژه: با توجه به استقبال بی نظیر مردم از رستورانهای موجود در خیابان پاسداران، مجموعه رستورانی کاپیتان  لانژ با دو طبقه و یک بام احداث شد. هر دو طبقه رستوران با سقف‌های بلند و دکوراسیون داخلی فوق العاده و استفاده از المان‌های بسیار خاص فضاهای ویژه و منحصر بفردی در نظر گرفته شده بودند. از این رو نیاز شدیدی به مسقف کردن فضای بام هم به جهت تجهیز دکوراسیون و هم برای ایجاد فضای نشیمن مناسب برای میهمان احساس می‌‍‌‌‌‍‌شد. برای تامین این نیازها اجرای سقف به دو صورت متحرک و ثابت برای این رستوران در نظر گرفته شد. سقف‌های ثابت این مجموعه به صورت سازه‌های مخروطی در کنار یکدیگر شکل گرفتند و همجوار سقف متحرک فضاهای متنوعی را ایجاد کردند. در این پروژه برای اجرای سایبان برقی بام رستوران با توجه به تکیه‌گاه موجود در یک سمت، ما ساختار سازه‌ای سایانه از انواع ساختارهای سایه روشن را انتخاب کردیم.

سازه: تنها جواب برای نیازهای لوکس این پروژه، استفاده از استراکچرهای تمام آلومینیوم سایه روشن بود. مقاطعی که در بازار خاورمیانه با نمونه های اروپایی قیاس شده و رقیب قدری برای آنها محسوب می‌شوند. با تقویت عناصر سازه‌ای مستحکم موجود در یک ضلع، تکیه‌گاه از یک سو تامین شد. و با توجه به طول زیاد فضا میبایست ریل‌ها با طول بسیار زیاد اجرا شوند. از سوی دیگر تمایل شدید طراح به اجرای این سقف بدون ستون مرکزی باعث شد تا از سمت تکیه‌گاه موجود ستونهای مستحکمی با ارتفاع زیاد اجرا شود.  تا با اتصال دستک از این ستون‌ها به میانه ریل‌ها، بار به نحو احسنت مهار گردد. دستک‌ها با مقاطعی ذاتا زیبا اجرا شده و اتصال آنها به ریل‌های همجوار پارچه حال و هوای بادبانهای کشتی را تداعی کرده و کاملا همراستا با کانسپت کلی پروژه پیشرفته است. برای ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر میان اجزا، تمامی سازه به رنگ سفید و از نوع پودری الکترو استاتیک با پخت کوره‌ای درآمد.

سایبان برقی بام رستوران : سطح سایبان برقیبام رستوران با استفاده از پارچه رنگ روشن از برند مهلر آلمان تولید شده است. تمامی تیغه های میانی همرنگ پارچه انتخاب شدند تا سطح سقف شباهت بیشتری با بادبان کشتی داشته باد. در همه سیستم های سقف متحرک سایه روشن، قسمت دپوی پارچه و باکس موتور با پنل پوشیده می شود. تا در مواقع جمع بودن سقف، باکس موتور و پارچه های جمع شده محفوظ باشند. دراین پروژه این پنل پارچه و سازه همه همرنگ نما اجرا شده اند و ترکیبی بسیار زیبا را رقم زدند.

سایبان متحرک بام رستوران کاپیتان

 

موتور سایبان برقی بام رستوران : نیروی حرکتی این سیستم توسط موتور توبلار 120 نیوتن از برند سامفی فرانسه تامین شده. این برند معتبر محصولات خود را به مدت 5 سال گارانتی میکند. شرکت سایه روشن هم به طبع از کمپانی های سازنده قطعات، محصولات خود را 5 سال گارانتی میکند. موتور های توبلار با برندهای بارزانته ایتالیا، بکر آلمان و انحصاری سایه روشن هم قابل سفارش است. البته سقف های برقی هم مانند سایر اجزاء موتورایز ساختمانی قابلیت هدایت بوسیله سیستم های BMS را دارند. و میتوان آنها را به سیستم های هوشمند کل ساختمان متصل کرد.

سقف متحرک بام رستوران کاپیتان

سیستم هدایت آب: در ساختار سایانه هدایت آب باران به واسطه قرارگیری مقطع آبراه در پایینترین نقطه شیب انجام شده. بدین صورت که آب ناشی از بارندگی و برف بواسطه شیب سقف به سمت گاتر وی (آبراه) هدایت شده است. و پس از آبراه به لوله های کار گذاشته شده در ستون ها ریخته و نهایتا پس از آن بواسطه لوله کشی انجام شده در کف به مسیر فاضلاب ساختمان میرسد. البته سایه روشن مقاطع ناودانی بسیار زیبایی طراحی و تولید کرده که با اجرای آن‌ها در پای ستون‌ها میتوان حس و حال خاصی در فضا ایجاد کرد.

 

 نورپردازی سقف متحرک رستوران کاپیتان لانژ:  برای تامین روشنایی سایبان برقی بام رستوران علاوه بر نصب نورپردازی و حباب‌های خاص بر روی عناصر عمودی فضا، از حباب‌های خطی در سقف هم استفاده شد. این انتخاب باعث تقویت عناصر خطی فضا در دید مصرف کننده شده و جلوه خاصی در این فضا ایجاد کرده است. حباب2های نور در چهار مدل خطی، نقطه‌ای، استوانه‌ای و کریستالی (مکعب شکل است) موجود و قابل انتخاب است.

 

 

 

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم