خانه
En
02122367612
سازه-پارچه-ای-مجتمع-حجت

سازه چادری مجتمع تجاری حجت – مشهد

امتیاز دهید

جدول مشخصات سازه چادری مجتمع تجاری حجت – مشهد

سال اجرا  1390
جنس لایه پارچه: ۹۰۰gr/m2/الیاف: پلی استر/ رویه:PVC / روکش محافظ:PVDF
مساحت 310 مترمربع
کارفرما
طراحی و معماری
هدف از انجام سازه چادری:

در سال 1390 به جهت بازسازی و نوسازی مجتمع تجاری حجت، تغییراتی در فضای داخلی مجتمع انجام پذیرفت. در تکمیل فعالیت نوسازی احتیاج بود تا سقف مجتمع نیز که یک سقف بنایی و قدیمی است و همخوانی مناسبی با یک فضای تجاری ندارد مورد بازنگری و ترمیم قرار گیرد. برای این منظور مدیران مجتمع تصمیم به استفاده از سازه های پارچه ای گرفتند. سازه چادری مجتمع تجاری حجت علاوه بر زیباسازی فضای داخلی مجتمع بایستی به عنوان یک سقف کاذب، عیوب ظاهری موجود در سقف قدیمی و فرسوده مجتمع را نیز در خود پنهان کند. شرکت سازه های پارچه ای آسمانه پس از بررسی شرایط موجود طرحی را به کارفرما ارائه نمود که علاوه بر خواسته­های فوق، باعث ایجاد تلفیقی زیبا از سازه سنتی مجتمع و سازه های مدرن پارچه ای گردید. این طرج پس از تصویب کارفرما در سال 1391 به انجام رسید.

مشخصات سازه های چادری:

در طرح سازه چادری مجتمع تجاری حجت از دو المان متفاوت استفاده شده است. این دو المان به صورت متناوب در امتداد پاساژ تکرار شده­ اند. المان اول دارای طرح زین اسبی (Saddle) می­باشد و از پارچه PVC که طلایی رنگ است در ساخت آن استفاده شده است.این المان چادری دارای شش نقطه کشش می­باشد. چهار نقطه پیرامونی در بالاترین ارتفاع قرار دارند و به وسیله دو نقطه کشش میانی به سمت پایین کشیده می­شود. نتیجه کلی این طرح بدست آمدن المان هایی است که همانند یک طاق در طول مجتمع خودنمایی می­کنند. المان دوم یک سازه پارچه‌ای با طرح قوس می­باشد. جنس پارچه مورد استفاده این المان تفاوت زیادی با المان اول دارد. این پارچه از نوع مشبک و داری رنگ قهوه­ای می­باشد.

سیستم سازه های فولادی:

یکی از مشکلات نصب سازه چادری در پروژه پاساژ حجت قدیمی بودن بنا و دسترسی محدود به سازه اصلی ساختمان است. برای بدست آمدن نقاط کشش بایستی به تکیه گاهی مطمئن دست پیدا کرد. برای این منظور به صورت معمول از سازه موجود در محل استفاده می­شود. در این پروژه به دلیل موجود نبودن نقشه­های سازه ساختمان و همچنین محدودیت در تخریب لایه نازک کاری بنا، دسترسی به سازه با صرف زمان زیاد محقق شد. پس از این مرحله نقاط تکیه گاهی به گونه­ای تعیین شدند که با کمترین تخریب در بنای قدیمی امکان نصب سازه چادری فراهم شود.

یکی دیگر از محدودیت­های نصب سازه چادری در این پروژه، فعال بودن مجتمع در ایام نصب سازه های پارچه ای بود. با عنایت به این موضوع که امکان فعالیت همزمان واحدهای تجاری و عملیات نصب سازه وجود نداشت لذا عملیات نصب پس از ساعت کاری مجتمع و از ساعت 10 شب آغاز و تا صبح ادامه می­یافت.

رنگ بندی سازه های پارچه ای:

رنگ مورد استفاده در سازه های چادری در این پروژه به گونه­ ای انتخاب شده تا یک رنگ بندی گرم در داخل پاساژ ایجاد شود و همچنین تطابق مناسبی با معماری داخلی مجتمع داشته باشد. رنگ­ های قهوه ­ای و طلایی مورد استفاده در سازه های چادری با حجم زیاد در فضای داخلی مجتمع نیز استفاده شده ­اند و در نتیجه سازه های چادری همخوانی قابل قبولی با فضای موجود خواهند داشت.

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم