خانه
En
02122367612
تفاوت-سقفهای-متحرک-آلومینیومی - Copy

تفاوت سقفهای متحرک آلومینیومی بیوکلیماتیک با رولینگ روف

5/5 - (1 امتیاز)

در این نوشتار قصد داریم به تفاوت سقفهای متحرک آلومینیومی از لحاظ مکانیزم و خواص کاربردی آنها بپردازیم.

سیستم سقف متحرک آلومینیومی بیوکلیماتیک و سیستم سقف متحرک آلومینیومی رولینگ روف را میتوان از چند جهت با هم مقایسه کرد.

  1. مکانیزم کارکرد
  2. اندازه دهانه قابل اجرا
  3. کاربری مورد نیاز
  4. آب و هوا و اقلیم محل اجرا

مکانیزم کارکرد

مهمترین و اصلیترین تفاوت سقف بیوکلیماتیک و رولینگ روف در نحوه عملکرد این سقفها میباشد.

  • نوع بیوکلیماتیک متشکل از صفحات آلومینیومی است که اجازه چرخش 120 درجه‌ای را دارند تا تهویه مورد نیاز را فراهم کنند. ورژن هوشمند این نسل از پرگولاها به این صورت است که با کمک یک اسمارت پنل و اتصال آن به موتور پرگولا، همراه با زاویه تابش آفتاب، پانلهای لوور آلومینیومی نیز میچرخند. بدین صورت که با طلوع خورشید از شرق پانلها رو به آفتاب می ایستند و با حرکت خورشید به غرب پنلهای آلومینیومی نیز رو به خورشید و همراه با حرکت خورشید به غرب میچرخد و یا بصورت دستی یا منوال دهانه و شیب لتها، میزان نوری که وارد فضای داخلی میشود کنترل میشود. با بسته شدن نوارها نیز میتوان، فضای کاملاً هوابند و محصوررا ایجاد نمود.
  • در سیستم رولینگ روف در واقع یک سازه سقفی ساده با تیغه های قابل چرخش و جمع شو میباشد. در این سیستم، لوورهای سقف به یکطرف جمع میشوند به اینصورت که بصورت تدریجی به حالت ایستاده در می آیند و تمامی پانلها در انتهای سیستم جمع میشوند و شما یک ‌سقف کاملا باز را خواهید داشت. این مدل از سقف میتواند به صورت کنترل شده باز شود و در نقطه مورد نظر شما متوقف شود. همچنین با تنظیم شیب پانلها در محل مورد نظر، امکان تهویه را در هر شرایط آب و هوایی میتوان فراهم کرد.

پیشنهاد میشود برای آشنایی بیشتر با محصول سقف متحرک آلومینیومی به صفحه محصولات مراجعه نمائید.

اندازه دهانه قابل اجرا

در سیستم بیوکلیماتیک تا عرض دهانه 6 متر و در سیستم رولینگ روف نهایتاً تا عرض دهانه 4 متر قابل اجرا میباشد. به این دلیل که در سیستم بیوکلیماتیک صرفاً جنبه محافظت در برابر نور خورشید مطرح میباشد این در حالی است که در سیستم رولینگ روف آبندی و هوابندی سیستم نیز حائز اهمیت میباشد.

کاربری مورد نیاز

به عنوان مثال برای پرگولاهای کنار ساحل که فقط جنبه سایه اندازی دارند مدل بیوکلیماتیک گزینه ایده آلی میباشد این در حالی است که برای فضای رستوران شما به یک سقف با قابلیت آبندی و هوابندی نیاز دارید که مدل رولینگ روف انتخاب بهتری میباشد.

آب و هوا و اقلیم محل اجرا

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید آب و هوای منطقه شماست. اگر در منطقه‌ای زندگی میکنید که آفتاب زیادی دارد و می‌خواهید پرگولایی را انتخاب کنید که  سایه ساز باشد و محافظ در برابر تابش آفتاب سقف بیوکلیماتیک بهترین انتخاب است. این نوع از سقف ها، سازه های آلومینیومی هستند که محافظت هوشمند در برابر آفتاب را ارائه میدهند. آنها تنظیم دما را به روشی طبیعی فراهم میکنند.

از طرف دیگر، اگر در منطقه‌ای با باران زیاد زندگی میکنید و میخواهید پرگولایی را انتخاب کنید که تا حدودی در برابر عوامل جوی محافظ باشد سیستم رولینگ روف انتخاب مناسبی میباشد.

 

 

 

 

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم