خانه
En
02122367612
اتاقک شیشه ای موتورایز عامر عطیه

اتاقک شیشه ای موتورایز عامر عطیه – دوحه

امتیاز دهید

اتاقک شیشه ای موتورایز عامر عطیه با ساختار سازه‌ ای پاولیون

موقعیت: دوحه – قطر

سال ساخت: 2020

ابعاد و مساحت: یک عدد سقف متحرک پارچه‌ ای با ابعاد 5 متر (طول ریل) و 5.64 متر(عرض دهانه)

1 عدد سیستم سقف متحرک پارچه‌ای با ابعاد 5 متر (طول ریل) و 3.91 متر(عرض دهانه) جمعا به مساحت 50 مترمربع

کارفرما: جناب آقای عامر عطیه

مشاور: شرکت سایه روشن

برند پوشانه سقف: غشاء PVC BLOCK OUT فراری فرانسه

نوع موتور: موتور سامفی فرانسه

موقعیت پروژه:

اجرای اتاقک شیشه ای موتورایز شامل سقف متحرک پارچه‌ ای، شیشه اسلایدینگ و پنجره گیوتینی در شهر دوحه – قطر

ساختار سازه‌ ای سقف متحرک پارچه ای:

ساختار سازه‌ ای پاولیون یکی از بهترین گزینه ها برای ایجاد فضایی محصور در فضاهای باز ویلا، کنار استخر، لب دریا، فضای جلوی رستوران و کافی شاپ میباشد. شرایط آب و هوایی خاص شهر دوحه ایجاب میکند؛ فضایی ایجاد شود که از نظر دمایی قابل کنترل باشد؛ در اینصورت نیاز به هوابندی دارد.

در مدل پاویلیون پس از نصب بیس پلیت؛ ستونهای آلومینیم در محل خود قرار میگیرند و فریم کلی پرگولا کامل میشود. سپس سقف جمع شونده روی سیستم قرار میگیرد. در نهایت شیشه‌ها نصب شده و برای اتمام کار؛ سیستم برق رسانی به سقف متحرک و نورپردازی آن چک میشود.

متریال بکار رفته در اتاقک شیشه ای موتورایز :

نوع پوشانه سقف متحرک پارچه ای:

غشاء بکارگیری شده برای سقف متحرک پارچه ای، محصول شرکت فراری، که وزن هر متر مربع آن 700 گرم بر مترمربع و به رنگ کرم با کد رنگی 1013 میباشد. طول عمر مفید این پارچه20 سال و دارای 5 سال گارانتی میباشد.

سازه فلزی اتاقک شیشه ای:

آلیاژ آلومینیومهای بکار رفته در ساخت پروفیلها، از نوع 6063 میباشد که از مرغوبترین آلیاژها در صنعت میباشد. وزن هر مترطول پروفیل ریل سنگین  7/6 کیلوگرم و وزن هر مترطول پروفیل ریل سبک  4/7 کیلوگرم می‌باشد که در پروژه  آقای عامر عطیه از ریل سبک استفاده شده است. وزن پروفیلهای میانی نگهدارنده پارچه هر متر طول 5/1 کیلوگرم میباشد. پروفیل آبراه هم ازجنس آلومینیوم میباشد.

پوشش پروفیلهای سازه آلومینیومی

پوشش پروفیلهای آلومینیومی ریل و آبراه به رنگ خاکستری روشن با کد رنگی 7037 و پروفیلهای زیر سطح پارچه؛ مطابق با رنگ پارچه سقف به رنگ کرم با کدرنگی 1013 ؛از نوع پودری الکترواستاتیک میباشد.

جداره‌های شیشه ای

در این پروژه برای جداره های اتاقک شیشه ای از یک عدد شیشه اسلایدینگ و سه عدد پنجره گیوتینی استفاده شده که در اینصورت؛ کاملا هوابند میشود.

1 عدد شیشه متحرک دستی بصورت دو جداره اجرا شده اند که از شیشه ساده با ضخامت 4 میلیمتر و 14 میلیمتر لایه میانی ،بهره گفته شده است. این سیستمهای متحرک بصورت 6 پنل و جهت بازشوندگی دو طرفه دارد که به اکسپنشن شناخته میشود. این شیشه اسلایدینگ با ابعاد 3متر ارتفاع*5 متر عرض دهانه میباشد.

سیستم نورپردازی

نوع حباب نوری مورد استفاده در نورپردازی سقف متحرک پارچه ای اتاقک شیشه ای موتورایز 20 عدد از نوع استوانه‌ای میباشد. تعداد حباب نوری استفاده شده در سقف متحرک پارچه ای با توجه به 70 درصد مساحت کل سقف مشخص میشود. در مواردیکه کارفرما نیاز به روشنایی در قسمت جداره‌های شیشه‌ای داشته باشد از ساید لایت استفاده میکنیم که در این پروژه تعداد 6 عدد در قسمت بالای گیوتینها و پنجره کشویی نصب شده اند.

سیستم هدایت آب باران

شیب سقف برای هدایت صحیح آب باران 15 درصد لحاظ میشود جمع آوری نزولات جوی که روی سقف ریخته میشود پس از انتقال به آبراه توسط لوله‌هایی که در دراخل ستونها قرار میگیرد به قسمت انتهایی ستون (نزدیک به کف) هدایت شده و توسط خروجی آب مخصوص؛ از آن خارج میشود.

برای مشاهده ویدئو پروژه های اجرا شده اتاقک شیشه ای موتورایز به کانال آپارات ما بپیوندید

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم