خانه
En
02122367612
سقف-متحرک-روف-گاردن-ساختمان-آتین

سقف برقی روف گاردن مسکونی- آتین 6

5/5 - (1 امتیاز)

سقف برقی روف گاردن ساختمان مسکونی با ساختار سازه ای آتین

موقعیت: تهران، سعادت آباد، آتین

سال ساخت: 1396

ابعاد و مساحت: فضایی با طول ریل 6 متر و عرض دهانه 5.5 – 33 مترمربع

کارفرما: جناب آقای مهندس کرمانی

شرکت مشاور: جناب آقای مهندس کرمانی

جنس سقف: غشاءpvc  شرکت مهلر آلمان

نوع حباب نوری: ندارد

نیاز پروژه: روف گاردن مجتمع مسکونی آتین 6 دارای استخر تابستانی است.

همجوار این استخر نشیمنی در فضای باز در نظر گرفته شده است که برای قابل استفاده شدن این فضا، اولین نیاز کنترل آفتاب و ایجاد سایه بود. ارتفاع بلند جانپناه بام، استفاده از متریال آجرنسوز و اِلمان‌هایی با رنگ مشکی، همه باعث صلب به نظر رسیدن فضا شده بود.

در حالیکه نیاز مصرف کنندگان، احساس استفاده از فضای نشیمن در محیط باز و تابستانی بود. این مسأله با تأکید کارفرما برای داشتن سایبان مستحکمی که در مقابل باران و برف محافظ مبلمان باشد همراه شد.

به این ترتیب نیاز ثانویه این پروژه اجرای سازه مستحکم و در عین حال سیال بود. سایبانی که هم در مقابل بار برف زمستان محافظی برای مبلمان، و مقاوم در برابر نیروی باد دراین ارتفاع باشد و هم به دلباز و گسترده دیده شدن فضایی با این ارتفاع زیاد دیواره‌ها کمک کند.

این عوامل باعث شد ما یکی از انواع ساختارهای سازه ای سایه روشن، با نام آتین را خلق کنیم.

سقف-برقی-روف-گاردن-ساختمان-آتین

سازه:

در این حالت دو سازه قدرتمند به شکل U معکوس وظیفه تحمل وزن سقف و بارهای وارده را به عهده دارند. این سازه ها از مقاطع تمام آلومینیوم یکپارچه با هسته های فولادی ساخته شده اند. علاوه بر تأمین استحکام مورد نیاز، با داشتن شیارهای سطحی و عمیق، ذاتاً زیبا هم هستند.

البته قرارگیری این شیارها علاوه بر رویکرد سازه ای و زیبایی باعث شکسته شدن حجم صلب سازه نیز میگردد. برای بهتر ترکیب شدن عناصر جدید و وضع موجود، سازه به رنگ مشکی مات درآمد. درست همان کد رنگ رال المانهای موجود درفضا، مانند فلاور باکس ها و فریم درب و پنجره ها.

سایبان-برقی-روف-گاردن-ساختمان-آتین

سقف برقی روف گاردن:

سطح سقف برقی روف گاردن با استفاده از پارچه رنگ روشن و تیغه‌های میانی همرنگ در داخل یک فریم مستطیل شکل با رنگ مشکی قرار گرفته است. به این شکل سطح سقف مانند یک صفحه مستقل دیده میشود. این سطح سقف از بالا به سازه‌های U شکل متصل شده است.

به این صورت سایبان مانند یک صفحه بسیار سبک و معلق به نظر رسیده و صلب بودن جداره‌ها را تعدیل کرده است. برای هماهنگ شدن هرچه بیشتر سقف با معماری مدرن فضا، سطح سقف متحرک را کاملاً افقی و بدون شیب اجرا کردیم.

سایبان-متحرک-روف-گاردن-ساختمان-آتین

سیستم هدایت آب:

هدایت آب باران سقف برقی روف گاردن به صورت ریزشی از طرفین در نظر گرفته شده است. البته لازم به ذکر است که هدایت آب باران در سقفهای بدون شیب بواسطه ایجاد افتادگی در پارچه انجام میشود.

به این صورت که پارچه نزدیک به ریلها حدود دو سانتینتر دارای افتادگی نسبت به وسط دهانه میباشد تا با استفاده از این شیب بوجود امده در پارچه، آب جمع شده روی سطح سقف تخلیه گردد.

سقفهای بدون شیب عمدتاً بدون آبراه و با هدایت آب ریزشی ساخته میشوند اما استفاده از آبراه برای سقفهای بدون شیب هم ممکن است.

 

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم