خانه
En
02122367612
پنجره گیوتینی

پنجره برقی (شیشه های گیوتینی)

4.8/5 - (12 امتیاز)

امروزه در علم مهندسی ساختمان همواره مهندسین سازه و معماران جاه‌طلب، در پی یافتن تکنولوژی و سیستمی هستند که بتوان دهانه‌ها و بازشوهای بزرگتری در بدنه ساختمان ایجاد کنند. سیستم پنجره گیوتینی، ابر پانلهای بزرگ شیشه‌ای هستند که بصورت افقی کارگذاری میشوند.

نمایش ویدیو درباره Guillotine window video
اجزاء اصلی پنجره گیوتینی موتور توبولار، سازه آلومینیومی و شیشه و یراق آلات PVC
برند موتور بکر آلمان - سامفی فرانسه
تنوع تعداد پنل 2، 3 ، 4 و 5 پنل
نوع آلومینیومی مصرفی آلومینیوم درجه یک 6063 ایرالکو
تنوع شیشه شیشه تک جداره – شیشه دوجداره
گارانتی 5 سال ضمانت اجزاء

بعد از باز شدن پنجره گیوتین، تایلهای باز شده یک جانپناه شیشه‌ای کامل را برای شما در کف ایجاد خواهند کرد. با پیش مهندسیهای دقیق و ظریف این امکان وجود دارد که تجمع شیشه‌ها را در کف و بصورت دفنی طراحی کنیم. این آپشن برای مکانهایی که نیاز به تردد هست یک مزیت خاص محسوب می‌شود.

شما میتوانید به راحتی با لمس یک دکمه، بدنه و حصار اتاق شیشه ای خود را باز و فضای کاملا محصور اتاق به فضای باز بیرون متصل نمایید. برای عایقتر شدن فضا، میتوانید با بکارگیری شیشه‌های دوجداره و استفاده از ریل‌های جانبی خاصی که مجهز به نوارهای خاص عایق هستند، فضای عایق‌تری داشته باشید. در جزئیات پنجره های سایه روشن حداکثر طراحی ها برای عایق تر شدن فضای نشیمن شما انجام شده است.

قیمت پنجره گیوتینی چقدر است؟

مهمترین مولفه در قیمت پنجره برقی، ست موتور، یراق آلات، اکسسوری و مصرف آلومینیوم زیاد آن حتی برای ابعادهای کوچک میباشد. معمولا هیچ وقت ارتفاع پنجره‌های گیوتین کوتاه نیست (در این نوع از پنجره ها ارتفاع یک یا دو متری نادر است) به همین علت مصرف آلومینیوم در این نوع پنجره ها (به دلیل ریلهای عمودی طرفین و وجود باکس آلومینیومی موتور) زیاد میباشد . نهایتاً میتوان اینگونه گفت که با توجه به دلایلی فوق، قیمت گذاری پنجره بصورت قیمت واحد در هر مترمربع روشی کاملا اشتباه میباشد. بطور خلاصه قیمت یک سیستم پنجره گیوتینی از ۳۰ میلیون تومان تا ۶۰ میلیون تومان متغییر میباشد .

موتور پنجره گیوتینی

حرکت یک شیشه به عرض چهارمتر آن هم بصورت موتورایز یک اتفاق شگرف و جذاب در صنعت در و پنجره می‌باشد . نوع موتورهای بکارگیری شده در پنجره های برقی گیوتینی سایه روشن از نوع توبولار – ساخت شرکت بکر آلمان می‌باشد .

این موتورها تولید شده توسط شرکت بکر آلمان داری چیپهای الکترونیکی هوشمندی هستند که در هربار، باز و بسته شدن، وضعیت درزبندی و هوابندی لبه بالای پنجره برقی گیوتینی رو چک و کنترل می کنند و اگر وزن سنگین شیشه ها، باعث افت اکسسوری و قطعات شده باشد، نقص ایجاد شده را جبران و لول مناسب جدید را در حافظه خود آپدیت مینماید.

انواع دیگر موتور توبولار اعم از موتورهای توبولار سامفی فرانسه یا موتورهای چینی که بصورت خاص تحت سفارش سایه روشن طراحی و تولید گردیده اند نیز قابل ارائه میباشند.

نوع شیشه های بکار رفته در پنجره گیوتینی

شیشه­ های بکار رفته در پنجره گیوتینی از انواع سکوریت دو جداره – سکوریت تک جداره 8 میلیمتری – دولایه لمینیت 13.5 میلیمتری میباشد.

تنوع حالت‌های بازشوندگی انواع پنجره گیوتین

پنجره های گیوتینی به جهت نحوه باز و بسته شدن آن به این اسم نامگذاری شده اند، در این مکانیزم یک پنجره معمولا از سه، چهار و یا پنج تایل شیشه‌ای که به صورت افقی سرتاسر پنجره را پوشش داده‌اند تشکیل می‌شود.

این تایلهای افقی به صورت عمودی همانند گیوتین حرکت کرده و باعث باز یا بسته شدن پنجره میشوند. یکی از تایلها ثابت بوده و دو، سه و یا چهار تایل دیگر میتوانند حرکت کنند.

یکی از مزایای پنجره کشویی تنوع در حالت های بازشو پنجره میباشد به نحوی که نحوه باز شدن آن به سه حالت تایل ثابت در پایین، وسط و بالا میباشد.

تنوع تعداد پنلهای بکار رفته در هر سیستم پنجره گیوتینی

  • دو پنل
  •  سه پنل
  • چهار پنل

مزایای پنجره برقی گیوتینی نسبت به پنجره های معمولی

  • مناسب برای پنجره های با عرض و ارتفاع زیاد
  • بدلیل خواص و ویژگی های خاص اشان ، در صنعت درب و پنجره ، محصول مشابه یا جایگزینی ندارند
  • استفاده از شیشه های بزرگ خوابیده و حرکت عمودی آن
  • یک ایده جذاب و حیرت انگیز حتی برای کسانی که بارها این نوع پنجره های  را استفاده کرده اند
  • ایجاد دید وسیع ، ضمن اینکه امکان دسترسی و باز شدن تقریبا کامل دارند
  • ایمنی بالا، به دلیل استفاده از شیشه های سکوریت
  •  آب بندی و هوابندی که باعث عدم هدر رفت انرژی شده و مانع از نفوذ گرد و غبار به فضای داخل می شود.

عوامل موثر تعیین کننده ابعاد پنجره گیوتینی چیست؟

  1. کیفیت و مقدار مقاومت پروفیل قالبهای آلومینیومی شیشه ها
  2. مجموع وزن شیشه هایی که موتور باید آن ها را لود کند
  3. حداکثر ابعاد جام شیشه‌های موجود در بازار از عوامل اصلی تعیین کننده حداکثر ابعاد پنجره گیوتین

دو مولفه مهم ذیل تعین کننده عرض و ارتفاع پنجره‌های گیوتین هستند (ادغام این دو مولفه‌ نیازمند محاسبات فنی خاص خود می‌باشد)

  1. مجموع وزن شیشه های متحرک ( مجموع وزن شیشه های متحرک پنجره های گیوتین نبایستی از حداکثر مجاز توان موتور عبور کند)
  2. حداکثر ابعاد جام شیشه‌های موجود در بازار می باشد. (طول شیشه ها، در حالت نرمال و استاندارد حداکثر 321 سانتیمتر / در حالت غیر استاندارد حداکثر 366 سانتیمتر / درحالت سوپرجام حداکثر تا 580 سانتیمتر در دسترس می‌باشد)

ابعاد و اندازه های بهینه پنجره های گیوتینی 

این موضوع تاثیرپذیر از ابعاد جام شیشه های خام می باشد. طول شیشه های استاندارد 320 سانتی متر، سوپر جام 360 سانتی متر و طول جانبو جامها 580 سانتیمتر میباشد.

 از لحاظ مکانیزم آلومینیومی نیز با توجه به مقاومت بالای پروفیلهای تولیدی سایه روشن حداکثر عرض قابل ارائه 430 سانتیمتر می باشد.

سیستم پنجره گیوتینی تسمه ای یا زنجیری

شاید در نگاه اول به دلیل اینکه زنجیر یک قطعه و سخت افزار مستحکم تری در صنعت شناخته شده است، اینگونه به نظر برسد که یک پنجره گیوتینی زنجیری بهتر از نوع تسمه ای آن باشد.

  • مقاومت یک زنجیر بسته به سایز آن مسلماً عدد کمی نخواهد بود اما بهتر است بدانید داخل تسمه (p2) که رویه آن از (pu) ساخته شده از ده رشته از الیاف فولادی به ضخامت 1 میلیمتر استفاده شده است. طبق نتایج به دست آمده تحمل هر نوار 2 سانتی متر تسمه (p2) چیزی حدود 400 کیلوگرم می باشد.
  • در مکانیزم زنجیری مهمترین ایراد چرخ دنده سیستم های زنجیری عدم هم نواختی و یکسان نبودن انبساط و انقباض زنجیر و چرخ دنده می باشد.
  • اگر در فواصل چرخ دنده و زنجیر یک خطای کوچک رخ دهد باعث بیرون افتادن زنجیر از مسیر خود میشود که متعاقباً زنجیر به دور شافت خواهد پیچید و شاهد تخریب های بدی در سیستم خواهیم بود.
  • در سیستم های زنجیری، صدا های خشک تری نسبت به سیستم های تسمه ای ایجاد میشود.

برای مشاهده ویدئوهای بیشتر از پنجره گیوتینی به کانال آپارات ما بپیوندید.

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم