خانه
En
02122367612
سقف-متحرک-سالن-اجتماعات-شرکت-توسعه-مدیریت-جردن

سقف برقی سالن اجتماعات شرکت توسعه مدیریت

امتیاز دهید

سقف برقی سالن اجتماعات شرکت توسعه مدیریت صبا با ساختار سازه ای پاولیون

موقعیت : تهران، بلوار نلسون ماندلا، خیابان گلستان، دپارتمان توسعه مدیریت

سال ساخت : 1394

ابعاد و مساحت : طول ریل 8 متر و عرض دهانه 8 متر، به مساحت 64 متر مربع

کارفرما: آقای دکتر مهدوی

مشاور پروژه :آقای مهندس حسینی

جنس سقف: غشاءpvc  شرکت مهلر آلمان

نوع حباب نوری: اکریلیک نقطه ای

  سقف برقی سالن اجتماعات

موقعیت پروژه:شرکت توسعه مدیریت یکی از بارزترین مراکز ارتقاء استراتژیهای کاربردی است. دپارتمان این شرکت درتهران، در محله جردن واقع شده که امروزه به یکی ازقطبهای اداری این کلانشهر بدل شده است. این محله مملو از ساختمان و برجهای اداری مدرن اعم از خصوصی و دولتی است.

ساختمان شرکت توسعه مدیریت از طبقات مختلف با کاربریهای متنوع تشکیل شده است. دفاتر اداری، فضاهای انتظار، کلاسهای آموزشی و سالنهای اجتماعات از جمله فضاهای موجود این ساختمان است. البته فضایی مثل بام با مساحت مفید مناسب، ویو، نور بسیار عالی و آب و هوی خوب کاملا بلا استفاده مانده است.

نیاز پروژه: این مرکز محل مراجعه روزانه صدها مدیر جهت شرکت در سمینار یا کلاسهای آموزش است. با توجه به افزایش روز افزون مخاطبین، استفاده از فضاهای مرده در این بنا خیلی اهمیت پیدا کرد. علاوه برآن فضایی مثل بام این ساختمان، باویو 360 درجه، نورفوق العاده و هوای آزاد میتوانست حس و حال خاصی به فضای آموزشی بیافزاید. در ثانی همه ما آگاه هستیم که کیفیت فضای آموزشی تآثیر به سزایی بر آموزش مخاطبین دارد. از این رو برآن شدیم تا بر بام این مجموعه فضای آموزشی منحصر بفردی برپا کنیم. ویژگی های مورد نیاز برای این فضا به شرح زیر پیش بینی شد:

  • فضایی که در مواقع لزوم کاملاً باز باشد و به مثابه روف گاردن مورد استفاده قرار گیرد.
  • فضایی که قابلیت استفاده به عنوان کلاس درس یا فضای اجتماعات در فصول سرد را داشته باشد.
  • اجرای سقف متحرک که تحمل بار شدید باد در این ارتفاع و بار برف زمستان را داشته باشد.
  • ایجاد فضایی که درحالت بسته هم مشابه فضای باز به نظر برسد و حس تعامل با فضای خارج حفظ شود.
  • قابلیت کنترل نور طبیعی را داشته باشد تا در صورت لزوم از ویدئو پروژکتور استفاده گردد.

این عوامل باعث شد ما اجرای یکی از انواع ساختارهای سازه ای سایه روشن به نام پاولیون را برای این پروژه برگزینیم و موارد مورد نیاز خاص این فضا را به آن اضافه کنیم. با کلیک بر روی این لینک میتوانید انواع مختلف ساختارهای سازه ای سایه روشن را مشاهده کنید.

سایبان برقی سالن اجتماعات شرکت توسعه مدیریت

سازه سقف برقی سالن اجتماعات: در میان ساختارهای سازه ای سایه روشن، پاولیون مناسبترین حالت برای ایجاد یک اتاق محصور و مستقل در فضاهای عاری ازهرگونه تکیه گاهیست. ما با نظر به سازه اجرا شده سطح بام مناسبترین محل برای استقرار بیس پلیتها را مشخص کردیم. بعد از برپا کردن ستونها، با قرارگیری تیرها سازه کلی شکل گرفت. البته در این فضا با طول ریل 8 متری، برای مهار بار میانه ریل نیاز به ستون میانی هم بود. که با توجه به ماهیت فضا امکان استقرار ستون در وسط فضا اصلا میسر نبود. لذا ما ستونهای انتهایی (سمت اوج شیب) را با ارتفاع بیشتری برپا کردیم. تا برای مهار بار وسط ریل ها، از بالای ستون ها دستک بگیریم.

سازه کلی به شکل اتاقک 64 متر مربعی با قابلیت محصور شدن شکل گرفت. بواسطه قرار گیری تیر و ستونهای محیطی، کاملاً فضای قرارگیری پنجره ها محیا شد. بصورت معمول در سازه های پاولیون، بالاتر از محل قرارگیری پنجره ها تا سقف برقی، سطح خالی بجا میماند. این سطح در طرفین شیب شامل فاصله بین تیرها تا سقف میباشد که دو سطح مثلثی شکل (لچکی) بوجود میاورد و در قسمت زیر باکس موتور ( نقطه اوج شیب) به شکل یک کتیبه مستطیلی خالی میماند.

برای پر کردن این سطوح و هوابندی کامل فضا، گزینه های متعددی قابل استفاده است. مانند شیشه، ورق دکوراتیو، ورق همرنگ با سایر مقاطع، پارچه، گرین وال، چوب و … . که با توجه به سایر ویژگیهای مورد نیاز از قبیل شفافیت و متریالهای مصرفی بهترین حالت انتخاب میشود. برای در دست گرفتن کامل کنترل نور طبیعی، در این پروژه این قسمتها با ورق صلب پوشیده شد. تا هم هوابندی مورد نیاز را به نحو احسنت تامین کند و هم در مواقع استفاده از پرده ها فضای داخلی کاملاً تاریک شود.

رنگ این ورقها متفاوت با سازه اصلی و همرنگ پرده ها در نظر گرفته شد. رنگ مورد استفاده چه برای سازه اصلی وچه ورق ها ازجنس پودری الکترو استاتیک با پخت کوره ای لحاظ شده است.

سقف-برقی-سالن-اجتماعات-شرکت-توسعه-مدیریت-جردن

سقف برقی سالن اجتماعات:

سطح سقف برقی سالن اجتماعات شیبدار و با استفاده از پارچه رنگ روشن و تیغه های میانی همرنگ اجرا شده است. پارچه به کار برده شده از جنس PVC و تولید شرکت مهلر آلمان است. این پارچه در دو حالت ساده و سه بعدی قابل انتخاب است. پارچه سفید در میان سازه و پنلهای خاکستری و به اوج رفتن شیب باعث شده تا سقف، عنصری جدا و سیال به نظر برسد.

موتور سقف برقی سالن اجتماعات:

نیروی حرکتی این سیستم توسط موتور توبلار 120 نیوتن از برند سامفی فرانسه تامین شده. این برند معتبر، محصولات خود را به مدت 5 سال گارانتی میکند. شرکت سایه روشن هم به طبع از کمپانی های سازنده قطعات، محصولات خود را 5 سال گارانتی میکند.

سیستم هدایت آب سقف برقی سالن اجتماعات:

هدایت آب باران و برف سقف برقی سالن اجتماعات بواسطه شیب لحاظ شده در سطح سقف هدایت میشوند. در کمترین نقطه ارتفاعی شیب سقف، آبراه کار گذاشته شده. آب به آب راه ریخته و به مسیر مورد نظر هدایت می گردد. که این مسیر میتواند مسیر آبرو کف و یا داکت و … باشد. اما در این پروژه، پای ستون ها آبچکان های زیبا نصب شده است. و آب از گاتر وی به این آبچکان ها ریخته و در نهایت به فضای سبز دور بام میریزند.

 

 

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم