خانه
En
02122367612
سقف-متحرک-روف-گاردن-مسکونی-آجودانیه

سایبان متحرک روف گاردن ساختمان مسکونی آجودانیه

5/5 - (1 امتیاز)

سایبان متحرک روف گاردن ساختمان مسکونی در آجودانیه با ساختار سازه ای سایانه

موقعیت: تهران، آجودانیه

سال ساخت: 1395

ابعاد و مساحت: فضایی با طول40/4 متر و عرض 8 متر به مساحت 15 متر مربع

در این فضا 3 دهنه سقف با ابعاد 40/4 متر طول ریل و 66/2 متر عرض دهانه اجرا شده

کارفرما:آقای حمیدی نیا

شرکت مشاور:خانم مهندس نوروزی

جنس سقف: غشاءpvc  شرکت مهلر آلمان

نوع حباب نوری: اکریلیک مکعبی

 

موقعیت پروژه: آجودانیه یکی از محله‌های شمال تهران و شمیرانات است. این محله در دامنه‌های رشته کوه البرز واقع شده و دارای آب و هوای لطیف کوهستانی است. جزو یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمال تهران میباشد. امروزه به واسطه باغات متعدد به جا مانده، خیابانهای پهن و همجواری با کوهستان، دارای هوای لطیف و پاکیزه ای نسبت به سایر مناطق تهران است. به واسطه این آب و هوای مساعد و منظره کوه و باغات، تمایل برای استفاده از فضاهای تراس و بام در این منطقه بالاست.

نیاز پروژه: ساکنین مجتکع مسکونی، بامی غیر قابل استفاده با مساحت 170 متر مربع در اختیار داشتند. برای کاربردی شدن بام نیاز به سایبانی محافظ در برابر برف، باران و آفتاب بود. با توجه به اینکه دید های مطلوب از بام به خارج شامل درختان کوچه، کوه و آسمان بود. میبایست سقف متحرک در جهتی اجرا شود که با جمع شدن سقف دید به کوه میسر گردد. در این بام دیوار خر پشته با عرض و ارتفاع و مقاومت مکفی موجود بود. با اسرار کارفرما مبنی بر لحاظ حداقل عناصر سازه ای، از این دیوار به عنوان بخشی از تکیه گاه استفاده کردیم.

بنابراین مدل سایانه از انواع ساختارهای سازه ای سایه روشن را انتخاب کردیم.

سقف-برقی-روف-گاردن-مسکونی-آجودانیه

سازه:

در این حالت سطح سایبان متحرک روف گاردن، شیبدار لحاظ شد تا به زیبایی اختلاف ارتفاع دیوارهای دو طرف سقف را جزوی از طرح جلوه دهد. به دلیل مستحکم نبودن دیواره جانپناه، دراین قسمت ستونهای تمام آلومینیوم یکپارچه با هسته فولادی اجرا کردیم.

البته استفاده از ستونهای تمام آلومینیوم دارای شیارهای سطحی و عمیق هم باعث سبک دیده شدن ستونها شده است. سازه سقف از قسمت اوج شیب و محل قرارگیری باکس موتور با لحاظ بیس پلیت و قوطی 50*100 به دیوار متصل شد و با قرارگیری ریلها در حد فاصل این دو، ساختار دهانه‌های سایبان برقی شکل گرفت.

سه دهانه مجزا در کنار یکدیگر با ریلها و سیستم حرکتی مجزا. در این سازه تمامی کپهای انتهایی (آپاراتوس انتهایی) با ظاهری شبیه به پرگولاهای ایتالیایی اجرا شد تا حس نشیمن در فضای آلاچیق را دوچندان کند.

سایبان-برقی-روف-گاردن-مسکونی-آجودانیه

موتور:

نیروی حرکتی این سیستم توسط موتور توبلار 120 نیوتن از برند سامفی فرانسه تامین شده. این برند معتبر، محصولات خود را به مدت 5 سال گارانتی میکند. شرکت سایه روشن هم به طبع از کمپانیهای سازنده قطعات، محصولات خود را 5 سال گارانتی میکند.

این پروژه شامل سه سیستم حرکتی مجزا به همراه سه موتور است. هر یک موتور، به یک عدد رسیور و ریموت مجهز شده. تا رسیور فرمان حرکت را از ریموت دریافت و به موتور منتقل کند.

سایبان متحرک روف گاردن:

سطح سایبان متحرک شیبدار با استفاده از پارچه رنگ روشن و تیغه‌های میانی همرنگ اجرا شده است. پارچه به کار برده شده از جنس PVC و تولید شرکت مهلر آلمان است. این پارچه در دو حالت ساده و سه بعدی قابل انتخاب است.

برای پروژه‌های با متراژ کم، رنگ های سفید و کرم در هر دو حالت موجود است. پارچه ها برای پروژه با متراژ بالا در رنگهای متنوع قابل سفارش میباشد.

شیب ایجاد شده در سقف متحرک باعث شده تا اختلاف ارتفاع طرفین به زیبایی با هم ترکیب شود. وجود سه دهنه مجزا در سقف، امکان جمع و باز شدن مستقل هر یک را به کاربر میدهد. در عین حال تمام درزهای بین این دهنه ها تماما پوشیده و آب بند شده است.

سیستم هدایت آب:

هدایت آب باران سایبان متحرک روف گاردن این پروژه به واسطه قرارگیری مقطع آبراه در پایینترین نقطه شیب انجام شده است. بدین صورت که آب ناشی از بارندگی و برف بواسطه شیب سایبان به سمت آبراه هدایت شده است و سپس از آبراه به لوله‌های قرارگرفته در ستونها میریزد و نهایتا پس از آن بواسطه لوله کشی انجام شده در کف به مسیر فاضلاب ساختمان میرسد.

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم