خانه
En
02122367612
سقف-متحرک-کافی-شاپ-دنیای-آرزو-ساری

سقف متحرک مجتمع تجاری دنیای آرزو – ساری

امتیاز دهید

سقف متحرک مجتمع تجاری دنیای آرزوی ساری با ساختار سازه ای آتین

موقعیت:مازندران، ساری،بلوار فرح آباد

سال ساخت : 1397

ابعاد و مساحت : طول ریل 5 متر و عرض دهانه 3 به مساحت 15 متر مربع

کارفرما :حاج آقای هاشمی

شرکت مشاور :آقای مهندس امیررضایی

جنس سقف : غشاءpvc  شرکت مهلر آلمان

نوع حباب نوری : بدون نور پردازی

موقعیت پروژه: ساری از پرجمعیت ترین شهرهای شمال است. مجموعه دنیاس آرزو با احترام به طبیعت و بستر موجود، نقش نشانه شهر ساری را درورودی شمالی شهر ایفا میکند. مجموعه دنیای آرزو، دریچه ای به سوی تکنولوژی مدرن بوده. که تنوع، جذابیت و امنیت را برای ساکنین محترم شهر ساری و گردشگران خطه شمال کشور فراهم می آورد.

نیاز پروژه: کافی شاپ مجتمع تجاری دنیای آرزو ساری دارای فضای باز گسترده ای با ویو بسیار زیباست. برای قرارگیری مبلمان در این فضای نشیمن باز، نیاز به سایبان به شدت احساس میشد. یکی دیگر از نیازهای این کافی شاپ ایجاد سایبان های متفاوت برای تآمین فضاهای نشیمن متنوع بود. سایبانهایی که در هوای مطبوع شب کنار زده شوند و در آفتاب روز سایه مورد نیاز را تأمین کند. همچنین در بارانهای شدید این خطه، فضای زیر سایبان را به نشیمنی دلچسب بدل کنند.

با توجه به شدت بارندگی در این منطقه هدایت آب باران از دیگر دغدغه‌های کارفرماهای مازندرانیست. همچنین توجه به رطوبت زیاد هوا، باعث شد تا انتخاب متریال مناسب با این اقلیم از دیگر نیازهای اولیه این پروژه باشد.

این عوامل باعث شد ما برای این پروژه سقف متحرک با ساختار سازه ای آتین از انواع ساختارهای سازه ای سایه روشن را انتخاب کنیم. و خصوصیات ویژه مورد نیاز دنیای آرزو را به آن تزریق کنیم.

سقف-برقی-کافی-شاپ-دنیای-آرزو-ساری

سازه سقف متحرک مجتمع تجاری:

در این حالت دو سازه قدرتمند به شکل U معکوس وظیفه تحمل وزن سقف و بارهای وارده را به عهده دارند. این سازه‌ها از مقاطع تمام آلومینیوم یکپارچه با هسته‌های فولادی ساخته شده اند. علاوه بر آن اتصالات خاص و ویژه ای برای این سازه در نظر گرفته شد. این اتصالات در پایه و همینطور در بالای ستونها کاملا مشهود است. که علاوه بر وظیفه انتقال بار سازه با نمایش زیبایی اتصالات، سایبانی مدرن به ارمغان آورده است. عناصردیگری همچون صلب بودن ستونها، رنگ تیره و فریم دورتادور سقف نیز در ایجاد این حس موثر بودند.

سقف متحرک مجتمع تجاری:

سقف متحرک مجتمع تجاری با استفاده از پارچه رنگ روشن و تیغه‌های میانی همرنگ در زیر یک فریم مستطیل شکل با رنگ قهوه ای قرارگرفته است. به این شکل سطح سقف مانند یک صفحه مستقل دیده میشود. و با ایجاد افتادگی زیاد در طرفین پارچه حس و حال فضاهای ساحلی را تشدید کردیم. فریم سقف از بالا به سازه‌های U شکل متصل شده. به این صورت سایبان مانند یک صفحه بسیار سبک ومعلق به نظررسیده. همینطور تداعی کننده حس بادبانهای قایق است. برای هماهنگ شدن هرچه بیشتر سایبان با معماری مدرن فضا، سطح سقف متحرک مجتمع تجاری  را کاملاً افقی و بدون شیب اجرا کردیم.

سیستم هدایت آب سقف متحرک مجتمع تجاری:

هدایت آب باران سقف متحرک مجتمع تجاری به صورت ریزشی از طرفین در نظر گرفته شده و البته لازم به ذکر است که هدایت آب باران در سقفهای بدون شیب بواسطه ایجاد افتادگی در پارچه انجام میشود. به این صورت که پارچه نزدیک به ریلها حدود دو سانتینتر دارای افتادگی نسبت به وسط دهانه میباشد. تا با استفاده از این شیب بوجود امده در پارچه، آب جمع شده روی سطح سقف تخلیه گردد.

سقفهای بدون شیب عمدتاً بدون آبراه و با هدایت آب ریزشی ساخته میشوند. لحاظ آبراه برای سقفهای بدون شیب هم ممکن است. معمولا افتادگی پارچه در سقفهای بدون شیب حداکثر به 2 سانتیمتر میرسد. اما در این پروژه بنا به الزامات دکوراتیو، افتادگی پارچه به 13 سانتیمتر رسیده است. به علت شیب زیاد ایجاد شده در پارچه‌ها، ریزش آب از اطراف سایبان حس زیبایی به فضا میدهد.

برای مشاهده ویدئوهای سقف متحرک به کانال آپارات سایه روشن بپیوندید

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم