خانه
En
02122367612
سقف-برقی-سر-درب-ورودی-رستوران-ریواس

سقف جمع شونده تراس رستوران ریواس

5/5 - (1 امتیاز)

پروژه سقف جمع شونده تراس رستوران ریواس با ساختار سازه ای روف لول

موقعیت: تهران، پارک وی، خیابان جوانان، نبش خیابان الف

سال ساخت: 1394

ابعاد و مساحت: فضایی با طول ریل 5 متر و عرض دهانه 3  متر به مساحت 15 متر مربع

کارفرما: دفتر معماری باغ ایرانی

شرکت مشاور: دفتر معماری باغ ایرانی

جنس سقف : غشاءpvc  شرکت مهلر آلمان

نوع حباب نوری: کریستالی

 

نیاز پروژه: با توجه به عواملی همچون موارد ذیل:

  • محل قرارگیری این رستوران دریکی از محله های به روز، مدرن  و پر رفت و آمد تهران
  • مشجر بودن ویو بالکن و آب و هوای مساعد منطقه برای تبدیل بالکن به فضای نشیمن
  • هدف تیم طراحی باغ ایرانی برای هویت دهی به معماری این رستوران به عنوان یک عنصر شاخص در منطقه
  • قرارگیری بالکن در نمای اصلی (تقریبا بالای سردر ورودی)، تاثیر فراوانش بر هویت فضا و دعوت کنندگی
  • معماری مدرن و خاص طراحی شده برای رستوران

بر آن شدیم تا برای این معماری مدرن سقف متحرک با حداقل شیب ممکن را اجرا کنیم تا خط افقی حاصل از آن همگام با سایر خطوط عمودی و افقی طرح موجود باشد.

موقعیت پروژه: این رستوران واقع در محله محمودیه تهران است. محله ای همجوار پارک وی، چمران، ولنجک و زعفرانیه که بیشترین آمار بناهای مدرن و لوکس تهران را به خود اختصاص داده اند. بواسطه قرارگیری در نوار شمالی شهر تهران، دارای آب و هوای مساعد میباشد و جزو یکی از باران خیزترین نواحی تهران است.

سقف-جمع-شونده-تراس-رستوران-ریواس

 

سازه سقف جمع شونده تراس:

فضای بالکن این بنا به صورت یک حجم تو خالی در کل ساختمان قرارگرفته بود. ما مقاطع ریل را به صورت موازی با نما در این دهانه تو خالی نصب کردیم و حداقل شیب ممکن 15 درصد را برای آنها در نظر گرفتیم. تا درهنگام گسترده بودن، سقف جمع شونده تراس به مثابه یک صفحه در داخل این حجم تو رفته دیده شود.

با نظر تیم طراحی ریلهای تمام آلومینیوم با نمای بدون شیار انتخاب شد. مقاطع با رنگ مشکی سوپر مات کوره ای پوشیده شد تا تمام و کمال صلب به نظر برسد.

تمام اتصالات با ورقهای مشکی مخفی شد تا صفحه سفید سقف در میان سازه تمام مشکی چشمگیرتر باشد. تنها چیزی که چشمگیر است تضاد میان سادگی سفید و مشکی هاست، این است هدف طرح مدرن.

موتور: نیروی حرکتی سقف جمع شونده تراس توسط موتور توبلار 120 نیوتن از برند سامفی فرانسه تامین شده است. چنین برندهای معتبری محصولات خود را به مدت 5 سال گارانتی میکنند. شرکت سایه روشن هم به طبع از کمپانی‌های سازنده قطعات، محصولات خود را 5 سال گارانتی میکند.

سقف جمع شونده تراس:

برای هماهنگ شدن هرچه بیشتر سقف جمع شونده تراس با معماری مدرن فضا، سطح سقف متحرک پارچه ای را با حداقل شیب استاندارد اجرا کردیم. سطح سایبان برقی با استفاده از پارچه رنگ سفید و تیغه های میانی همرنگ در زیر ریل ها کار گذاشته شده اند. در این پروژه از غشاء PVC شرکت مهلر آلمان استفاده شده است. بواسطه انعکاس شکست نور حبابهای کریستالی در شب زیبایی غشاء دو چندان میشود. این پارچه در دو حالت ساده و سه بعدی قابل انتخاب است. برای پروژه‌های با متراژ کم رنگهای سفید و کرم در هر دو حالت موجود است. البته پارچه ها برای پروژه های با متراژ بالا در رنگ های متنوع قابل سفارش میباشد.

نورپردازی: همینطور که در تصویر مشاهده میکنید، حباب نوری در نظرگرفته شده برای این سقف از نوع کریستالی میباشد.

 

 

02122367612
سلام
در واتس اپ پاسخگوی شما هستیم